  • 1. Data: 2017-11-14 21:34:04
    Temat: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Mam o tym słabe pojęcie więc uprasza się o nie śmianie się ;)
    Czy w warunkach amatorskich da radę wykonać odlew żeliwny niezbyt
    skomplikowanego kształtu, o masie do 60kg? Jak się da, to gdzie
    ewentualnie szukać informacji i porad?

    L.

  • 2. Data: 2017-11-14 21:39:14
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 21:34, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Czy w warunkach amatorskich da radę wykonać odlew żeliwny niezbyt
    > skomplikowanego kształtu, o masie do 60kg? Jak się da, to gdzie

    To ma być hobby? Jeżeli nie to zrobić model i dać do odlania.

    Robert

  • 3. Data: 2017-11-14 21:47:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty ma o tym słabe pojęcie więc uprasza o nie śmianie się:

    > Czy w warunkach amatorskich da radę wykonać odlew żeliwny niezbyt
    > skomplikowanego kształtu, o masie do 60kg? Jak się da, to gdzie
    > ewentualnie szukać informacji i porad?

    Najlepiej pod Kielcami. Pytać o dymarki świętokrzyskie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-11-14 21:50:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 21:39:12 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > To ma być hobby? Jeżeli nie to zrobić model i dać do odlania.

    Tylko jak zrobić taki model? I czy ludki w odlewni nie zabiją mnie
    śmiechem, jak przylezę i powiem że chcę parę sztuk czegoś tam?

    L.

  • 5. Data: 2017-11-14 21:50:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 21:47:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Najlepiej pod Kielcami. Pytać o dymarki świętokrzyskie.

    Do Kielc mam za daleko ;)

    L.

  • 6. Data: 2017-11-14 21:59:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Lisciasty napisał:

    > Tylko jak zrobić taki model? I czy ludki w odlewni nie zabiją mnie
    > śmiechem, jak przylezę i powiem że chcę parę sztuk czegoś tam?

    Pierwsza wyguglana odlewnia (akurat mam niedaleko) "wykonuje zamówienia
    klientów indywidualnych". Więc najpewniej odleją, a nie oleją. Wytłumaczą
    co im potrzeba.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-11-14 22:03:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

  • 8. Data: 2017-11-14 22:03:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Do Kielc mam za daleko ;)

    Jest w Usenecie jedna taka spod Kielc, zna się na wszystkim.
    Zrobić w kuchni sześćdziesięciokilogramowy odlew, to będzie
    jak bułkę z masłem zjeść. Wystarczy zapytać o szczegóły.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-11-14 22:11:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 21:50, Lisciasty pisze:

    > Tylko jak zrobić taki model? I czy ludki w odlewni nie zabiją mnie
    > śmiechem, jak przylezę i powiem że chcę parę sztuk czegoś tam?

    Mi bez problemu odlali. Model pewnie z plasteliny możesz ulepić.
    Jak znajdziesz odlewnie to powiedzą jak to przygotować, jeżeli to coś
    skomplikowanego.

    Robert

  • 10. Data: 2017-11-14 22:16:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 22:11:46 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Mi bez problemu odlali. Model pewnie z plasteliny możesz ulepić.
    > Jak znajdziesz odlewnie to powiedzą jak to przygotować, jeżeli to coś
    > skomplikowanego.

    Bo ja wiem czy skomplikowane, taki odważnik do machania, trzymając go
    w łapie, słowem taka kulka z rączką :>
    Temat mi się pojawił jakiś czas temu, jak mój koleżka, chcący kupić
    sobie taki kawał złomu, dowiedział się że za sztukę o masie około 50kg
    trzeba zabecalować ponad 600 zł. Trochę sporo jak na żeliwo, chyba że
    proces produkcji jest jakiś mocno skomplikowany :]

    L.