  • 1. Data: 2011-06-22 11:09:54
    Temat: Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: Tomasz Mnich <t...@g...com>

    Zdjęć używam w reklamach. Jestem grafikiem i poszerzam horyzonty :)
    Często ta sama reklama ma kilka wersji. Od gazetowej po wielki format.
    Fotki muszę robić na wyrost, bo nigdy nie wiem do czego będą potrzebne :/
    Także muszę wycisnąć z posiadanego sprzętu co się tylko da.
    Z tego względu zawsze staram się wypełnić kadr obiektem i oddalanie go tak, żeby był
    w całości pokryty głębią ostrości nie ma sensu.
    Raczej do konkretnego obiektu i sceny muszę dobrać odpowiedni obiektyw.

  • 2. Data: 2011-06-22 11:24:54
    Temat: Re: Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Jun., 13:09, Tomasz Mnich <t...@g...com> wrote:
> [...]
    był w całości pokryty głębią ostrości nie ma sensu.
    > Raczej do konkretnego obiektu i sceny muszę dobrać odpowiedni obiektyw.

    rozumiem musze sie skorygowac.
    sprawdzilem w kalkulatorze GO
    dla obiektywu 35 mm odleglosc hiperfocalna to ok 5 m
    oznacza to ze ponizej ok 2,5 metra GO bedzie takie samo jak dla
    obiektywu 50 mm przy tej samej skali odwzorowania i tej przyslonie.
    Tzn obiektywem 35 mm podejdziesz blizej , jednoczesnie spadnie GO.
    Przejscie na 35 mm jesli fotografujesz na odleglosciach ponizej ok 2,5
    metra nie powiekszy GO przy tej samej skali odwzorowania.

    masz 2 drogi:
    1.zwiekszyc odleglosc i kadrowac.
    2. robic zdjecia ostrzone na rozne elemnty obrazu i skladac - te
    czynnosc wykonuje automatycznie program pod nazwa combine zm - jest
    bezplatny.

  • 3. Data: 2011-06-22 11:26:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Jun., 13:24, XX YY <f...@g...com> wrote:

    był w całości pokryty głębią ostrości nie ma sensu.

    > rozumiem musze sie skorygowac.
    > sprawdzilem w kalkulatorze GO
    > dla obiektywu 35 mm  odleglosc hiperfocalna to ok 5 m

    dla przyslony 11 na aps-c