  • 1. Data: 2015-11-27 20:13:35
    Temat: Odpalanie cieplego diesla
    Od: cef <c...@i...pl>

    Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
    z odpalaniem rozgrzanego silnika -
    po przejechaniu kilku kilometrów.
    Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
    a i wtedy nie zawsze załapuje.
    Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
    jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
    Ostatnie dwa dni jeździłem tylko do roboty i powrót -
    zatem tylko dwa "zimne" rozruchy dziennie były i problem był niezauważony.
    Po przejechaniu kilkunastu kolejnych kilometrów -dwóch, trzech odcinków -
    problem jakby ustępuje.
    No i jednak głownie miasto w ciągu ostatniego roku - raz na miesiąc
    Niemcy 1500km
    autostradą - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już parkuję.

    No i co to może być?

    Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
    że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
    i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
    a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
    Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
    przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium
    początkowym słabości aku czy nie?
    (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się zastanawiałem
    czy przeżyje tę zimę)

  • 2. Data: 2015-11-27 20:39:36
    Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > początkowym słabości aku czy nie?
    > (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się

    moze jako ze cieply to swiec nie wlacza albo krocej je grzeje?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2015-11-27 20:45:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 20:13, cef pisze:
> [...]
    > Niemcy 1500km
    > autostradą - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już parkuję.

    Czujnik położenia wału?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2015-11-27 21:00:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 20:45, Irokez pisze:

    > Czujnik położenia wału?

    A czy to by też na zimno nie skutkowało?

    Poza tym do akumulatora skłania mnie to, że
    to najprostsze do zrobienia i to, że jak
    pojeździłem potem więcej po mieście, to jakby
    odpalał lepiej - a silnik tez ciepły był, więc może
    się doładował aku.

  • 5. Data: 2015-11-27 21:14:17
    Od: j...@g...com

    Tuleje rozrusznika
    Pzdr
    Gjaro

  • 6. Data: 2015-11-27 21:58:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za malo powietrza w kole zapasowym.

  • 7. Data: 2015-11-27 22:06:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    > początkowym słabości aku czy nie?
    > (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się

    Błąd w sofcie, na ciepło ma mniejszą dawkę rozruchową, która jak już
    masz nieco zużyty układ wtryskowy daje o sobie znać.
    Zmiana w sofcie i problem znika.

    Lewis

  • 8. Data: 2015-11-27 22:24:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 22:06, Lewis pisze:

    > Błąd w sofcie, na ciepło ma mniejszą dawkę rozruchową, która jak już
    > masz nieco zużyty układ wtryskowy daje o sobie znać.
    > Zmiana w sofcie i problem znika.

    No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
    na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
    (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
    Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?

  • 9. Data: 2015-11-27 22:47:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-27 o 22:24, cef pisze:

> [...]
    > (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
    > Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?

    Popytaj na lokalnej grupie VW albo kup sobie tzw "chip ułatwiający
    rozruch" ;)

    Lewis

  • 10. Data: 2015-11-27 22:58:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 21:00, cef pisze:

    > A czy to by też na zimno nie skutkowało?

    Całkowity pad tak, w Fiatach czy Alfach z JTD zdarzało się właśnie
    niepalenie na ciepłym, jak się czujnik zagrzał.

    --
    Irokez