  • 1. Data: 2019-09-15 09:39:54
    Temat: Odpracowywanie zwolnieniaa lekarskiego?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Mam taką zagwozdkę z prawa pracy. W mojej fabryce wymyślono i za zgodą
    związku zawodowego wprowadzono takie rozwiązanie, że rok podzielono na
    dwa okresy rozliczeniowe: styczeń - czerwiec i lipiec - grudzień. W
    każdym okresie rozliczeniowym pracodawca może dwukrotnie zamienić zwykły
    dzień pracy (pn.-pt.) na dzień zwykle wolny, np. sobotę. W pierwszym
    okresie rozliczeniowym były to dwa wolne piątki w marcu, które były
    odpracowywane w czerwcu. W drugim okresie rozliczeniowym jest już tylko
    jedna taka zamiana, tj. w sobotę 21 września odpracowywana będzie
    Wigilia.
    Były takie przypadki, że kiedy w marcu te piątki były wolne niektóre
    osoby przebywały na zwolnieniu lekarskim. I te osoby tych piątków nie
    odpracowywały, co i słuszne i logiczne, bo w przeciwnym wypadku
    wyszłoby, że odpracowują zwolnienie lekarskie. A co w sytuacji kiedy
    najpierw 21 września będzie odpracowana Wigilia, a później okaże się, że
    ktoś 24 grudnia przebywa na zwolnieniu? Czy nie wyjdzie na to, że
    zaliczkowo odpracował dzień, w którym przebywa na zwolnieniu lekarskim?
    Może jestem w błędzie, ale IMHO w tej sytuacji powinno być wypłacona
    pracownikowi tradycyjna "100", bądź oddany mu do odbioru dzień wolny. Ja
    właśnie jestem w takiej sytuacji. W sobotę 21 września mam przyjść do
    pracy, jesienią idę do szpitala, a zwolnienie lekarskie po nim może
    sięgnąć aż do stycznia. HR twierdzi że albo na tę sobotę wezmę sobie
    urlop, albo przychodzę do pracy i żadnej "100" albo dnia do odbioru nie
    dostanę, bez względu czy 24 grudnia będę na zwolnieniu czy nie. Mam
    wrażenie że coś tu jest nie halo, bo jeśli mam dostać pieniądze za 21
    września, to oczywiście wolę je dostać bez świadczenia pracy z mojej
    strony. Ale gdybym ją świadczył, to w perspektywie zwolnienia 24 grudnia
    powinno być mi to jakoś zrekompensowane, choćby w późniejszym terminie.
    Dobrze kombinuję, czy gdzieś popełniam jakiś błąd w wywodzie?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675