  • 1. Data: 2015-02-23 10:55:10
    Temat: Odstraszanie gołębi
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Cześć,

    Poszukuję najskuteczniejszej (i cichej) metody na odstraszanie gołębii.
    Historia jest taka że założyłem na dość stromym dachu panele słoneczne i
    niestety nie pomyślałem o gołębiach. Obecnie że sytuacja jest taka ze
    pod panelami siedzą nieustannie 3-4 gołębie gruchając od bladego świtu.
    O innych kwestiach nie wspomne gdyz wielu z was może spozywac właśnie
    śniadanie...Dodam że są to gołębie miastowe więc raczej metoda na
    odgrywanie dzwięków drapieżników przez glośniki odpada...

    Może macie jakieś doświadczenie z ultradźwiękami bądź z polem
    magnetycznym (bo podobno gołębie są na nie czułe).

    Chodzi mi o tymczasowe rozwiązanie - docelowo muszę panele zabezpieczyć
    siatką ale na razie nie mam takiej możliwości.

    Wszelkie konstruktywne sugestie mile widziane (ktoś na elektrodzie
    proponuje odtwarzanie Justina Bibera co pewnie działało bo bardziej na
    mnie niz na gołębie :-) )

    c.

  • 2. Data: 2015-02-23 11:55:14
    Temat: Re: Odstraszanie gołębi
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Może macie jakieś doświadczenie z ultradźwiękami bądź z polem
    > magnetycznym (bo podobno gołębie są na nie czułe).

    Pierwszy lepszy z Google
    http://www.sklep.linarem.pl
    Pisza tez o ultradzwiekowych, czyli to tez powinno dzialac, choc kolce
    najskuteczniejsze i najtansze zapewne.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2015-02-23 12:32:49
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/02/2015 10:55, Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > Pierwszy lepszy z Google
    > http://www.sklep.linarem.pl
    > Pisza tez o ultradzwiekowych, czyli to tez powinno dzialac, choc kolce
    > najskuteczniejsze i najtansze zapewne.

    Jako ze to grupa o elektronice to raczej interesowalo by mnie kawalek
    schematu, opracowania itp. Po gotowiec pojde pytac na grupe
    ornitologiczna czy tez sadowników :-)

    c.

  • 4. Data: 2015-02-23 14:10:38
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.02.2015 10:55, Cezar wrote:
> [...]
    >
    > Wszelkie konstruktywne sugestie mile widziane (ktoś na elektrodzie
    > proponuje odtwarzanie Justina Bibera co pewnie działało bo bardziej na

    Wczoraj natknąłem się na podobny wątek. Dotyczył parapetu.
    Kolce, dzwięki, ultradźwięki, nic nie pomagało na dłużej niż
    chwilę. Pomogła _podobno_ proca i orzech włoski. Gołębie
    uznały parapet za niebezpieczny i poszły (wszystkie, kababu
    nie wyprodukowano) do sąsiada.
    Sprawdź, czy nie podpada to pod okrucieństwo wobec zwierząt i uważaj
    na panele, mogą być mniej odporne niż gołębie.

    Mało elektroniczne, chyba, że budujesz własny system namierzania.

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2015-02-23 14:32:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Feb 2015 14:10:38 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Pomogła _podobno_ proca i orzech włoski. Gołębie

    Wystarczy procę położyć obok orzecha na parapecie?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-02-23 14:45:11
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.02.2015 14:32, Marek wrote:

    > Wystarczy procę położyć obok orzecha na parapecie?

    Nie, trzeba energię potencjalną gumy przekazać gołębiowi za
    pośrednictwem ruchu orzecha. Gołąb zaczyna wtedy propagować
    opnię, że właściciel posesji jest %&$* i wspólnie odlatują
    w poszukiwaniu lepszego towarzystwa.

    Jak mówiłem, sam nie próbowałem, sposób z całkiem nieelektronicznego
    miejsca w sieci.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2015-02-23 14:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >w poszukiwaniu lepszego towarzystwa.
    >Jak mówiłem, sam nie próbowałem, sposób z całkiem nieelektronicznego

    Zawsze mozna sprzac proce z fotokomorka :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-02-23 15:06:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.02.2015 14:52, J.F. wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zawsze mozna sprzac proce z fotokomorka :-)

    I kota, tzn sojusznika w straszeniu gołębi, poobijasz.
    Kamera z noktowizorem i system rozpoznawania obrazu.

    Można by użyć coilguna, porządna elektronika: gruby drut,
    bateria tyrystorów... ale orzech nie jest ferromagnetyczny,
    a gwoździami jednak strach miotać.

    Tak mi sie przypomniało
    http://xkcd.com/1425/
    http://code.flickr.net/2014/10/20/introducing-flickr
    -park-or-bird/
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2015-02-23 15:24:26
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/02/2015 13:10, bartekltg wrote:

    > Sprawdź, czy nie podpada to pod okrucieństwo wobec zwierząt i uważaj
    > na panele, mogą być mniej odporne niż gołębie.

    Jak by to nie były panele tylko coś innego to ja juz bym sobie poradził :-)

    c.

  • 10. Data: 2015-02-23 15:31:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.02.2015 15:24, Cezar wrote:

    > Jak by to nie były panele tylko coś innego to ja juz bym sobie poradził :-)

    Zainstaluj na dachu drabinki i kota.
    ;-)

    pzdr
    bartekltg