  • 1. Data: 2019-04-02 10:59:54
    Temat: Odzyskanie danych z karty SD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam karte SD na której potencjalnie moze być coś w miare waznego.
    Zakładam ze te dane zostały skasowane w komputerze przy pomocy zwykłego
    windowsowego delete i nic juz potem na nie nie nadpisano.

    Jak podejśc do tematu zeby była szansa odzyskania danych?

    P.S. Pomijam płatną usługe - za 100zł nikt mi tego nie zrobi a tysiaka
    płacic nie zamierzam :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 2. Data: 2019-04-02 11:04:53
    Temat: Re: Odzyskanie danych z karty SD
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 02 Apr 2019 08:59:54 +0000, Budzik wrote:
> [...]
    > windowsowego delete i nic juz potem na nie nie nadpisano.
    >
    > Jak podejśc do tematu zeby była szansa odzyskania danych?

    https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-04-02 11:07:12
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zacznij od programu polecanego na stronie producenta karty.
    A szerzej to zidentyfikuj, co na tej karcie pamięci było, bo w inny sposób
    odzyskiwane są zdjęcia i filmy od po prostu ogólnie
    "danych".

    -----

  • 4. Data: 2019-04-02 12:30:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > windowsowego delete i nic juz potem na nie nie nadpisano.
    >
    > Jak podejśc do tematu zeby była szansa odzyskania danych?

    Zacznij od zrobienia zrzutu obrazu karty do pliku.

    Potem zależy co tam jest i pod czym pracujesz. Ledwie 2 tyg temu
    odzyskiwałem (Photorec, Linux) zdjęcia z karty z aparatu, którą to kartę
    "naprawiło" mi emes łindołs.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-04-02 12:43:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    02 Apr 2019 08:59:54 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Jak podejśc do tematu zeby była szansa odzyskania danych?
    >
    > P.S. Pomijam płatną usługe - za 100zł nikt mi tego nie zrobi a tysiaka

    Kopia na dysk i jedziesz na kopii (nawet kilkoma programami możesz spróbować,
    zależy co jest).
    Zrobiłbym za 100zł, bo to praca w tle :)

  • 6. Data: 2019-04-02 14:18:13
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dobre programy do odzyskiwania nie wymagają robienia obrazu z karty.

    -----

  • 7. Data: 2019-04-02 14:32:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-02, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Dobre programy do odzyskiwania nie wymagają robienia obrazu z karty.
    >

    > -----

    A złe potrafią uszkodzić co ocalało. Dlatego robimy kopię bo jak się
    straci oryginał a kopii nie mamy to już nie będzie czego odzysiwać.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-04-02 14:54:39
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na dodatek karty SD mają zwykle "prztyczek" zabezpieczający przez zapisem.

    -----

  • 9. Data: 2019-04-02 15:35:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-02, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Na dodatek karty SD mają zwykle "prztyczek" zabezpieczający przez zapisem.
    >

    > -----

    No własnie coś mi się kojarzy, że ten pstryczek to jak światła na
    skrzyżowaniach we Włoszech - w sumie tylko taka sugestia, a nie
    absolutna blokada zapisu.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-04-03 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Kopia na dysk i jedziesz na kopii (nawet kilkoma programami możesz
    > spróbować, zależy co jest).
    > Zrobiłbym za 100zł, bo to praca w tle :)

    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.