  • 1. Data: 2019-08-08 22:04:01
    Temat: Ogniwo Li-jon-polimerowe: optymalne napięcie gdy mamy je przechowywać
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Ludziska korzystają z power-banków, lecz ja tam uznałem, że do telefonu
    wygodniej mieć zapasową baterię. Zajmuje znacznie mniej miejsca niż
    P_Bank, i (dajmy na to) w autobusie łatwiej mi wymienić w telefonie całą
    baterię, niż na 2 godziny szarpać się z P-Bankiem, i kabelkiem. Proste,
    szybkie i wygodne, polecam!
    Natomiast nie wiem, do jakiego procenta łądować ogniwo przeznaczone do
    leżenia w kieszeni, przyjmijmy, że średnio coś /circa/ 2 tygodnie. Bo o
    tym, że lepiej, aby to nie było pełne 100 % -- to już wiem. Ale... ile?

    Ktoś ma na ten temat wiedzę, lecz *kompetentną* (a nie "myślę, że mniemam")

  • 2. Data: 2019-08-08 22:35:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile chcesz ale zeby nie bylo ani za duzo ani za malo. Czy nie masz innych zmartwien?
    Niedawno kupilem akumulator do nokii. Ale nie do telefonu tylko do kamerki
    samochodowej. 14,90 zaplacilem. W zlotowkach.

  • 3. Data: 2019-08-08 22:55:23
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    > Ile chcesz ale zeby nie bylo ani za duzo ani za malo.

    Oh, oh, co za precyzja :)
    "ani-ani" -- to znaczy *ile*?

    > Czy nie masz innych zmartwien? Niedawno kupilem akumulator do nokii.
    > (...) 14,90 zaplacilem. W zlotowkach.

    Ja za ten swój dałem 29 PLN. No cóż, nawet, jak go zarżnę, to kupno
    kolejnego raczej mnie nie zrujnuje...

  • 4. Data: 2019-08-08 23:52:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widzisz jakie to proste bylo. Troche wiecej kreatywnosci i rozwiazesz sporo
    nierozwiazywalnych do tej pory problemow.

  • 5. Data: 2019-08-09 08:37:14
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 22:04, JaNus pisze:
    > łatwiej mi wymienić w telefonie całą baterię,

    szczęściarz

  • 6. Data: 2019-08-09 10:42:30
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 09.08.2019 o 08:37, Roman Rogóż pisze:

    > szczęściarz

    Zajmuje mi to kilkanaście sekund :)
    jest to spora zaleta mojego Lenovo...

  • 7. Data: 2019-08-09 18:22:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >całą
    >baterię, niż na 2 godziny szarpać się z P-Bankiem, i kabelkiem.

    a) nie zawsze sie da wymienic baterie,
    b) trzeba ja gdzies naladowac ... ladowarka fikusna potrzebna
    c) wymieniac baterie w trzesacym autobusie ... latwiej PB podlaczyc
    :-)
    d) nie zawsze chcesz wylaczac telefon

> [...]
    >leżenia w kieszeni, przyjmijmy, że średnio coś /circa/ 2 tygodnie. Bo
    >tym, że lepiej, aby to nie było pełne 100 % -- to już wiem. Ale...

    No jak to ile ? 100%, zeby bylo gotowe w kazdech chwili :-)

    >Ktoś ma na ten temat wiedzę, lecz *kompetentną* (a nie "myślę, że
    >mniemam")

    Gdzies tam podawali zalecania do przechowywania - 40% naladowania.
    Ale na ile to sie tyczy roznych typow ...

    J.

  • 8. Data: 2019-08-09 18:24:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Niedawno kupilem akumulator do nokii. Ale nie do telefonu tylko do
    >kamerki samochodowej. 14,90 zaplacilem. W zlotowkach.

    Taaa ... jak nie trzeba, to 14.90 plus wysylka.
    A jak trzeba, to 35 zl w sklepie :-(

    J.

  • 9. Data: 2019-08-09 18:30:37
    Od: Jawi <o...@i...pl>

    W dniu 2019-08-09 o 18:22, J.F. pisze:
    > a) nie zawsze sie da wymienic baterie,
    Jak to?
    A w jakich nie można?

  • 10. Data: 2019-08-09 19:50:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna mieszkac w duzym miescie i mozna kupic bez wysylki.