  • 1. Data: 2014-10-23 01:39:50
    Temat: Okrągłe światła w Polonezie
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć.

    Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi
    reflektorami. Z tego co widzę na każdą stronę przypadało po jednym
    reflektorze świateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4.

    Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły?

    W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł
    krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wyglądała z długimi?

    Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy
    żarówka z reflektora od krótkich była przełączana na
    pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
    było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
    reflektory do długich?

    Tomek

  • 2. Data: 2014-10-23 04:07:57
    Temat: Re: Okrągłe światła w Polonezie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
> [...]

    >W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł
    >krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wyglądała z długimi?

    W poldku to nie wiem, ale w dacii - 4 zarniki od dlugich.

    >Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
    >reflektory do długich?

    raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
    Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a
    przekazniki swoje kosztowaly ...

    Schematy sa pewnie w sieci

    J.

  • 3. Data: 2014-10-23 08:40:19
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł?

    Nie.

    > Czy
    > żarówka z reflektora od krótkich była przełączana na
    > pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy?

    Cholera już dokładnie nie pamiętam, ale raczej tak.

    > Jak
    > było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
    > reflektory do długich?

    Nie.

  • 4. Data: 2014-10-23 08:52:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-23 o 01:39, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
    > było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
    Światła mijania były tylko w reflektorach zewnętrznych, miały one osłonę
    żarówki, a żarówki były Bilux ewentualnie H4.
    Światła drogowe były we wszystkich czterech reflektorach. Reflektory
    wewnętrzne miały podłączenie tylko świateł drogowych.
    Przy przełączeniu na drogowe światła mijania gasły, ale przy mignięciu
    długimi przez pociągnięcie dźwigni do siebie świeciły i jedne i drugie.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-10-23 10:07:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze:

    > raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
    > Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a
    > przekazniki swoje kosztowaly ...

    A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz?
    Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie.

    Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to
    gaśnie żarnik mijania.
    Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi.

    Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne
    przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić
    przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już.

  • 6. Data: 2014-10-23 10:15:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Stiller wrote:

> [...]
    > pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
    > było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane

    nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku:
    krótkie: lampy od krótkich 2szt.
    długie: 4 reflektory
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-10-23 10:44:20
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Oct 2014 10:07:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    > A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz?
    > Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie.

    No właśnie nie wolno. Żarówa się przegrzewa.

    > Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to
    > gaśnie żarnik mijania.
    > Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi.

    Otóż to. Do "migania" zazwyczaj nie używa się obwodu przekaźnika. Prąd
    roboczy idzie przez manetkę.

    Pytam, ponieważ zastanawiam się jak to wtedy świeciło. Te reflektory
    mają stosunkowo wysoką liczbę cechowania dla H4 a w połączeniu z czterema
    żarówkami światła drogowe usiały bardzo dobrze świecić. Inna sprawa, że
    układ był projektowany na R2 i dopiero później przeszli na H4 a tam
    sprawa miała się zupełnie inaczej i takie posunięcie było uzasadnione.

    Tomek

  • 8. Data: 2014-10-23 16:23:06
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 23:39:50 +0000, Tomasz Stiller napisał(a):

    > Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły?

    Że tak spytam, nigdy czołówki serialu "07 zgłoś się" nie widziałeś? :)
    Tam jest, co prawda, duży fiat, ale reflektory identyczne.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 9. Data: 2014-10-23 17:06:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.10.2014 10:15, masti pisze:

    > nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku:
    > krótkie: lampy od krótkich 2szt.
    > długie: 4 reflektory

    Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej:

    krótkie: 2szt
    długie: 2szt
    mrugnięcie: 4szt.

    Pacjent to FSO 1500 (w więc nie do końca duży fiat) jeżeli to ma
    znaczenie.

    p. m.

  • 10. Data: 2014-10-23 17:18:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    m wrote:

> [...]
    > długie: 2szt
    > mrugnięcie: 4szt.
    >
    > Pacjent to FSO 1500 (w więc nie do końca duży fiat) jeżeli to ma

    w moich 125p było 2/4. poczwórne długie parę razy mi dupę ratowały w
    nocy :)