  • 1. Data: 2018-09-06 09:12:50
    Temat: Okulary do kompa
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ciekawi mnie, jak rozwiązujecie kwestię okularów przy dalekowidztwie (naturalnym, gdy
    lata lecą).
    Klawiatura jest w odległości ze 30-40 cm, ekran lapka z 50-70 cm, ekran zewnętrzny
    70-120 cm, do tego czasem trzeba patrzeć na jakiś zadrukowany papier.
    Jakiś kompromis, czy wieloogniskowe (drogie)?

  • 2. Data: 2018-09-06 09:21:58
    Temat: Re: Okulary do kompa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 09:12, ń pisze:
> [...]
    70-120 cm, do tego czasem trzeba patrzeć na jakiś zadrukowany papier.
    > Jakiś kompromis, czy wieloogniskowe (drogie)?

    Czy 40 czy 120 cm to patrzysz przez te same szkła. Przy kilku metach w
    górę to wtenczas już przez inne. Bo ponoć po czterdziestce nie ma
    możliwości dobrać szkieł jednoogniskowych do dali i bliży.

    Robert

  • 3. Data: 2018-09-06 09:22:30
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 06.09.2018 o 09:12, ń pisze:
> [...]
    70-120 cm, do tego czasem trzeba patrzeć na jakiś zadrukowany papier.
    > Jakiś kompromis, czy wieloogniskowe (drogie)?

    Ja używam progresywnych i jestem zadowolony.

  • 4. Data: 2018-09-06 11:08:25
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 6 Sep 2018 09:12:50 +0200, ń <ń@ń.ń> wrote:

    Takie moje rady:
    1. Szerokie (głębokie biurko);
    2. monitory ułożone na półkolu, w jednakowej odległości od ciebie, nie
    używaj żadnych monitorów ułożonych znacząco bliżej, dalej;
    3. klawiatura też możliwie daleko, jak używasz zewnętrznego monitora,
    to też używaj zewnętrznej klawiatury i myszy;
    4. skalowanie w windowsach działa już dobrze; czas pożegnać małe
    literki, lepiej zainwestuj w większy monitor;
    5. Najlepiej jak za monitorami blisko jest ściana aby oko nie
    ,,skakało'';
    6. kup sobie w Rossmanie czy innym VisionExpresie soczewki
    jednorazowe, tak -,5 -,25 takie jak okulary + ,25 +,5 (w stosunku do
    tego co masz) i eksperymentuj. Może się okazać że przy tzw. rutynowych
    czynnościach utrafisz bardziej uiwersalnie niż ci przepisał lekarz,
    tym bardziej że oczy są do czegoś przyzwyczajone. To niestety nie
    pomaga na sytuacje typu jazda samochodem; lutowanie z bliska.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2018-09-06 11:57:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dzięki, biurko racja, ale pokój już za mały ;-)
    Monitorów nie da się na półkolu, bo nie przybliżę dużego ekranu na odległość ekranu
    lapka. Myślę o doku, choć szkoda marnować ekran lapka 17'' 1920x1200.
    O zewnętrznej klawiaturze myślę, ale musiałaby być cicha, podświetlana i z touchpadem
    (nadgarstek nie trawi myszy).
    No niestety skalowanie marne przynajmniej w Win 7 jest dla mnie gorzej, niż w Win XP
    ze sterownikiem HP (w HP Quick Launch pod XP była świetna funkcja Desktop Zoom z
    dwoma suwakami, której już nie ma w nowszym sterowniku HP pod Win 7).
    Za monitorem najlepiej nie ściana, lecz jak co chwila spojrzysz za okno na drzewa /
    las / park, żeby oczy odpoczęły. Po pracy pótorej dnia w malutkim pomieszczeniu bez
    okien oczy dochodziły do siebie drugie tyle i stąd ten wątek.
    Średnio 1,50 (od 1,25 do 1,75 zależnie od oka i odległości). Progresywne mogą być
    ciekawe, choć to droga zabawa na spróbowanie gdyby jednak nie pasowały lub co roku
    trzeba by zmieniać.

    ----
> [...]
    > 6. kup sobie w Rossmanie czy innym VisionExpresie soczewki jednorazowe, tak -,5
    -,25 takie jak okulary + ,25 +,5 i eksperymentuj.

  • 6. Data: 2018-09-06 12:51:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.09.2018 o 11:57, ń pisze:
> [...]
    > O zewnętrznej klawiaturze myślę, ale musiałaby być cicha, podświetlana i z
    touchpadem (nadgarstek nie trawi myszy).

    Na nadgarstek polecam trackballa. Są coraz rzadsze i coraz droższe, ale
    kto raz spróbuje nie zamieni na nic innego.

    p. m.

  • 7. Data: 2018-09-06 16:11:05
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 6 Sep 2018 12:51:06 +0200, m <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Na nadgarstek polecam trackballa. Są coraz rzadsze i coraz droższe, ale
    >kto raz spróbuje nie zamieni na nic innego.

    Są też podkładki na myszki, takie jak np.:
    https://www.euro.com.pl/podkladki-pod-mysz/natec-chi
    pmunk-npf-0784.bhtml

    mi pomogły
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2018-09-06 16:12:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 6 Sep 2018 11:57:58 +0200, ń <ń@ń.ń> wrote:

> [...]
    las / park, żeby oczy odpoczęły. Po pracy pótorej dnia w malutkim pomieszczeniu bez
    okien oczy dochodziły do siebie drugie tyle i stąd ten wątek.
    No mi wyszło że najlepiej ściana a pod kątem prostym okno ;)

    Ale to jest mocno indywidualna sprawa, więc należy próbować.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2018-09-10 13:57:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-09-06 o 11:08, Grzegorz Krukowski pisze:

    > 5. Najlepiej jak za monitorami blisko jest ściana aby oko nie
    > ,,skakało'';

    A na szkoleniu BHP mówili, że jednostajna odległość jest dla oczu na
    dłuższą metę metę wykańczająca. Zalecali okno z dalekim widokiem, jak
    najdalszym, najlepiej aż po horyzont i regularne odrywanie wzroku od
    monitora i przenoszenie go jak najdalsze widoki. Przy dzisiejszym
    budownictwie, gdy budynki stawia się jak najbliżej i brak dalekich
    widoków z okien na przestrzeń, zieleń oczy będą nam padały szybciej.
    Człowiek nie jest przystosowany przez naturę do patrzenia cały czas na
    ekran. W naturalnych warunkach wzrok wędrował ciągle, a to na horyzont,
    a to na coś bliżej.

  • 10. Data: 2018-09-14 18:32:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ń"pmqk1g$388$...@n...news.atman.pl

    : Ciekawi mnie, jak rozwiązujecie kwestię
    : okularów przy dalekowidztwie

    Ciekawe ;) słowo.

    : (naturalnym, gdy lata lecą).

    W domu -- lupa...

    W sklepie -- Fresnel lub fotka smartfonem...

    https://hobbyhouse.pl/product-pol-4374-Lupa-soczewka
    -Fresnela-A4-VG4374.html

    [można pobluzgać, ale efekty nie są zadawalające]

    Mam też inne metody...

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,