  • 1. Data: 2016-12-05 18:47:41
    Temat: Olej 2T w ON
    Od: Przemeq <p...@i...eu>

    Zauważyłem nową albo starą modę dolewania oleju do dwutaktów do ON.
    Podobno ten olej 2T poprawia smarowanie układu CR.
    Ile w tym legendy a ile prawdy?

    Przemeq

  • 2. Data: 2016-12-05 20:06:00
    Temat: Re: Olej 2T w ON
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Przemeq" <p...@i...eu> wrote in message
    > Zauważyłem nową albo starą modę dolewania oleju do dwutaktów do ON.
    > Podobno ten olej 2T poprawia smarowanie układu CR.
    > Ile w tym legendy a ile prawdy?

    sama prawda pół litra na bak wlać warto od czasu do czasu

    Pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2016-12-05 20:09:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    X-Man wrote:

    > "Przemeq" <p...@i...eu> wrote in message
    >
    > sama prawda pół litra na bak wlać warto od czasu do czasu

    oleju? a po co?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-12-05 20:38:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-05 o 20:09, masti pisze:

    > oleju? a po co?

    W samochodach produkowanych na początku ery common rail zacierały się
    pompy paliwa wysokiego ciśnienia i/lub końcówki wtryskiwaczy.

    Spowodowane to było tym, iż materiały i tolerancje były liczone dla
    "starego" paliwa, a w międzyczasie zostały wprowadzone nowe normy dla
    oleju napędowego. ON stał się m.in. bardziej "suchy".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-12-05 21:30:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 18:47, Przemeq pisze:
    > Zauważyłem nową albo starą modę dolewania oleju do dwutaktów do ON.
    > Podobno ten olej 2T poprawia smarowanie układu CR.
    > Ile w tym legendy a ile prawdy?
    >
    > Przemeq

    Stare dyskusje.
    Przeczytaj sobie i oceń.
    http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_
    romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pi
    gulce_.html

  • 6. Data: 2016-12-06 07:20:12
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > Zauważyłem nową albo starą modę dolewania oleju do dwutaktów do ON.
    > Podobno ten olej 2T poprawia smarowanie układu CR.

    Leje tak 250ml na zbiornik (60l). Lałem w P307, P206, leję w Żony Xsarze
    oraz w swojej C5.
    Subiektywne wrażenie, po kilku tankowaniach silnik chodzi bardziej
    miękko, jakby miał łatwiej zapalić.
    Silniki to 2x 2,0HDI 90KM (RHY), 1,4HDI 70KM oraz 2,0HDI 136KM (RHR)