  • 1. Data: 2017-10-16 00:10:27
    Temat: Olej do Focus mk2 1.6L 100km z gazem
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć,

    pacjent to Focus mk2 1.6L 100km z LPG i 240kkm na liczniku. Wymiana z
    filtrami raz na rok co 20-25kkm. Jazda bez szaleństw (duh), głównie trasy.

    Chciałem kupić olej do niego (Ford Formula F 5W-30 - jak w instrukcji) w
    sklepie jednak aż się postawili, że tego nie sprzedadzą, bo to gówno i
    żebym PRZYNAJMNIEJ Mobila wziął (Mobil 1 Super 3000 FE x1 5W-30). To
    było na dolewkę więc wziąłem.

    Przychodzi czas na zmianę oleju i chciałem już brać tego Mobila gdy
    znowu usłyszałem, że ten Mobil to gówno (trochę mniej niż Ford Formula
    F) i żeby brać Millersa.

    Stwierdziłem, że branie Millersa do 12 letniego małego silniczka to
    strzelanie z armaty do pcheł. Wtedy usłyszałem żeby wziąć Xado.

    Co to jest do licha Xado?! Warte to jest coś?

    Mam do Was swa pytania:

    1) Ten Xado będzie OK? Rzeczywiście Ukraińcy produkujący w Holandii
    robią znośne oleje?

    2) Co Wy byście polecali do mojego samochodu?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2017-10-16 07:41:02
    Temat: Re: Olej do Focus mk2 1.6L 100km z gazem
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 00:10:27 +0200, PlaMa napisał(a):

    > 2) Co Wy byście polecali do mojego samochodu?

    Ja do Focusa 1.8TDCI z blisko 300 tys. przebiegu leję zalecanego przez
    Forda Motorcrafta A5 5W-30 - XR SYNTH. Problemów olejowo-silnikowych nie
    mam, więc pewnie jest dobry/wystarczający.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2017-10-16 08:36:42
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > 2) Co Wy byście polecali do mojego samochodu?

    Ford Formula F 5W-30, tylko to leje i polecam. To już mój drugi ford na
    tym oleju i sytuacja taka sama - obecnie 170kkm, stacja diagnostyczna w
    pomiarze spalin mówi, że silnik fabryka, sam nie mam żadnych zastrzeżeń,
    czarnych bączków itp. nie puszcza.

  • 4. Data: 2017-10-16 08:48:52
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-10-16 o 00:10, PlaMa pisze:
    > 2) Co Wy byście polecali do mojego samochodu?

    Ford Formula F 5W-30 230 tyś nalatane, zero problemów.

    Każdy znajomy śmiga na oleju Forda i sobie chwali, ktoś po prostu chce
    cię zrobić w ch...

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 5. Data: 2017-10-16 08:52:47
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Co to jest do licha Xado?! Warte to jest coś?

    Ja to wlałem do skrzyni, dziękuję już nie chce.
    Biegi czasem zaczęły wchodzić ze zgrzytami, wymiana oleju naprawiła
    problem.

  • 6. Data: 2017-10-17 00:06:14
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 16 Oct 2017 00:10:27 +0200, PlaMa <b...@w...pl> wrote:

    >Przychodzi czas na zmianę oleju i chciałem już brać tego Mobila gdy
    >znowu usłyszałem, że ten Mobil to gówno (trochę mniej niż Ford Formula
    >F) i żeby brać Millersa.

    Że tak zapytam, czy ten sklepto moze Petrostar? ;) Bo oni za każdym
    razem mi Millersa chcą wcisnąć :)

    Ja zalewam Focusa Valvoline SynPower FE 5w30 - spełnia wszystkie normy
    Forda i kosztuje połowę tego, co Millers.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 7. Data: 2017-10-17 00:58:21
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-10-17 o 00:06, j...@i...pl pisze:

    > Że tak zapytam, czy ten sklepto moze Petrostar? ;) Bo oni za każdym
    > razem mi Millersa chcą wcisnąć :)

    Yep, ale Millers to akurat chyba zasłużył sobie na to polecanie, tylko
    że cena to zupełnie bez sensu do tak starego auta. Niemniej to Xado to
    mnie niepokoi totalnie.

    > Ja zalewam Focusa Valvoline SynPower FE 5w30 - spełnia wszystkie normy
    > Forda i kosztuje połowę tego, co Millers.

    No nie wiem co z tym robić. Chyba najchętniej wlałbym tego FFF. Jeżdżę
    na nim 3 lata (aczkolwiek coś tam mi się poci na silniku :/), zaleca tak
    instrukcja i ludzie mówią żeby lać a co najwyżej wcześniej wymieniać :/.
    Może popytam się w innych sklepach. Petro chciałem brać bo mieli
    najtańszą Formule F + darmową wymianę. Teraz mam brać jakieś droższe i
    płacić 20 zeta za wymianę, to sam już nie wiem :/

  • 8. Data: 2017-10-17 19:32:26
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 17 Oct 2017 00:58:21 +0200, PlaMa <b...@w...pl> wrote:

    >Może popytam się w innych sklepach. Petro chciałem brać bo mieli
    >najtańszą Formule F + darmową wymianę. Teraz mam brać jakieś droższe i
    >płacić 20 zeta za wymianę, to sam już nie wiem :/

    Formula F u nich kosztuje 97 zł za 5 litrów. Valvoline SynPower FE 102
    zł. Różnica żadna. Nie wiem jak z wymianą, bo nigdy u nich nie brałem
    tych kuponów na wymianę, ale z tego co pamiętam to nie było to zależne
    od marki oleju.

    Co do Millersa - olej dobry, można powiedzieć że to nawet górna półka.
    Ale czy warto to lać do 10 latka? IMHO nie. Jak kupowałem swojego
    Focusa to poprzedni właściciel lał do niego właśnie Millersa. Ja potem
    zalałem Valvoline, Formula F i teraz znowy Valvoline.
    W Mondeo jeździłem na Formula F i też było OK. Tylko że ja zmieniam
    olej co rok lub 10 tys. km. A że mało osobówką jeżdżę to mi wychodzi
    coś koło 9 tys. od wymiany do wymiany.

  • 9. Data: 2017-10-22 09:02:44
    Od: "s...@g...pl" <k...@g...com>

    Też pomyślałem o Petrostarze! Próba kupna czegokolwiek taniego na miejscu kończy się
    straszeniem. Jakoś przy odbiorze osobistym tego samego zamówionego przez net nie
    dyskutują.