  • 21. Data: 2018-05-29 22:58:42
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne i gdzie leży Szwajcaia
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 May 2018 10:30:55 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > W wypadku auta żony, instrukcja mówi WYŁĄCZNIE o 0W-20, ale jest to
    > instrukcja szwajcarska, polskiej zaś nie mam i nie znalazłem w sieci.
    > Za to, "dobieraczki" albo podają różne wartości, albo WYŁĄCZNIE 5W-30.
    > I pytanie - skąd ta różnica? Przecież to nie są inne strefy
    > klimatyczne.

    Tu jeszcze nasuwa się taka hipoteza, że może jak producent drukował
    instrukcję to planował 0W-20, ale w trakcie eksploatacji okazało się że
    lepiej jednak 5W-30.

  • 22. Data: 2018-05-29 23:03:31
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 May 2018 11:18:16 +0200, Miroo napisał(a):

    > A gdzie "do 3 razy sztuka"? Zepsułeś zabawę ;)
    > Mazda 2 miała być moim drugim strzałem :)
    >
    > A na temat - poczytaj fora poświęcone konkretnie temu modelowi, tam
    > najszybciej trafisz na konkretne za i przeciw 0w20.

    Od czytania for (forów?) internetowych to dopiero raka można dostać -
    zwłaszcza w kwestiach tak specyficznych i specjalistycznych jak dobór oleju
    do silnika.

    Ludzie tam piszą na podstawie swoich indywidualnych doświadczeń, silnie
    obciążonych efektem placebo i potwierdzenia.
    A raczej forum nie jest w stanie zrobić żadnej rzetelnej statystyki.

    No chyba że planujesz podejmować decyzje na podstawie doniesień typu, że
    szwagier jednego z forumowiczów lał 5W-30 i mu się panewka przekręciła, a
    inny forumowicz leje Superol i silnik chodzi jak ta lala ;)

  • 23. Data: 2018-05-30 08:41:06
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne i
    Od: p...@g...com

    --Podobnie tutaj (str. 244): https://carmanuals2.com/get/mazda-2-2011-owner-s-man
    ual-30231

    tymczasem rok wczesniej:
    https://carmanuals2.com/get/mazda-2-2010-manual-del-
    propietario-106206
    strona 357 (8-18)

    auto po gwarancji wiec spokojnie dobry 5w30 wystarczy

  • 24. Data: 2018-05-30 08:57:46
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-05-29 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > szwagier jednego z forumowiczów lał 5W-30 i mu się panewka przekręciła, a
    > inny forumowicz leje Superol i silnik chodzi jak ta lala ;)

    Masz sporo racji, fora to zuo, ale przez forum można np. znaleźć dostęp
    do polskiej instrukcji, której szuka autor wątku. Można też się
    dowiedzieć, że do danego silnika zalecany jest olej o konkretnych
    parametrach "pozalepkościowych" itp itd

    W sumie jeśli samochód jeździ w trudnych warunkach (np krótkie dystanse
    + miasto + góry), a kupuje się samochód "dożywotnio" (bo interesuje
    mnie, żeby za 8-10 lat nadal jeździł), to można chwilę poświęcić na
    dobranie odpowiedniego oleju. A jak ktoś kupuje auto na 3 lata i potem
    zmienia, to mu wisi co potem się będzie działo.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-06-13 14:15:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    propietario-106206
    > strona 357 (8-18)
    >
    > auto po gwarancji wiec spokojnie dobry 5w30 wystarczy

    Ten trop mnie zainteresował i zadzwoniłem do ASO - okazuje się, że rok
    wcześniej to był inny silnik ;-)
    To znaczy, tak dokładnie, jak usłyszałem od pracownika, "inna
    implementacja tego silnika".Ma inną moc, inny moment, inne
    oprogramowanie. Co jeszcze, nie wiem. Ale inny olej również. Od 2011
    zalecają wlewanie wyłącznie 0W-20.

    --
    Yogi(n)

  • 26. Data: 2018-06-13 14:16:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    > Yogi(n) w

    > [ciach bełkot trola, któremu sie grupy pomyliły]
    >
    > Bądź zdrów.

    Dzięki. Tobie to z pewnością przyda się bardziej.
    --
    Yogi(n)

  • 27. Data: 2018-06-13 14:22:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

> [...]
    > poświęcić na dobranie odpowiedniego oleju. A jak ktoś kupuje auto na 3
    > lata i potem zmienia, to mu wisi co potem się będzie działo.

    Wyjaśniło się po telefonie do ASO. Rok 2011 byłl rokiem zmian w silniku,
    po których zalecany jest 0W-20. Wcześniej, oaz po 2015 (tu znów zmiana
    na zupełnie inny silnik), zalecali 5W-30.
    A wyszukiwarki firm produkujących są po prostu ch*a warte (skoro tego
    nie uwzględniają).

    --
    Yogi(n)