  • 1. Data: 2010-03-01 09:38:40
    Temat: Olek E-510 i rybie oko Zenitara
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Witam wszystkich serdecznie, w fotografii SLR stawiam swoje bardzo pierwsze
    kroczki. Kompaktami wypstrykalem (czesto bez sensu) kilkanascie tysiecy
    ujęć, teraz .. zaczałem wreszcie myslec nad kompozycją.

    Postanowilem już na początku sprobowac swoich sil w nieco szerszym kącie i
    zakupilem najtanszego fisheye z dostepnych na rynku. Zgodnie z
    przewidywaniami - oczywiscie obiektyw nie bedzie pasowal bez jakiegos
    zmyslnego łącznika.

    Czy ktos moze mi oswiecic jakiego interfejsu potrzebuje?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-03-01 12:38:03
    Temat: Re: Olek E-510 i rybie oko Zenitara
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 1 Mar, 10:38, "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote:
> [...]
    > zmyslnego cznika.
    >
    > Czy ktos moze mi oswiecic jakiego interfejsu potrzebuje?

    Najpierw napisz jakie mocowanie ma Zenitar. Najpopularniejsze to
    bagnet K ( do Pentaxa) albo M42
    Acha , w Olku to nie jest żaden specjalnie szeroki kąt - ogniskową
    musisz pomnożyć razy 2 więc wychodzi jakieś 32 mm.
    pozdro Marcin

  • 3. Data: 2010-03-02 18:22:45
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Kompaktami wypstrykalem ... kilkanascie tysiecy ujec

    Podobno pierwsze 10 000 jest najsłabsze.

    > (czesto bez sensu)

    Podobno sens nie jest wyznacznikiem jakości zdjęć.

    > teraz .. zaczalem wreszcie myslec nad kompozycja

    Podobno to nie szkodzi, ale tylko przed lub po, nigdy w trakcie.

    >Postanowilem juz na poczatku sprobowac swoich sil w nieco szerszym kacie

    Podobno więcej elementów w kadrze to większa trudność w kadrowaniu.

    >Czy ktos moze mi oswiecic jakiego interfejsu potrzebuje?

    Podobno oświecenia nie można doświadczyć, ważna jest droga.

    Tak mawiają na mieście ... podobno.

  • 4. Data: 2010-03-03 14:37:30
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "mg" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Podobno więcej elementów w kadrze to większa trudność w kadrowaniu.

    No toż własnie po to mi to rybie oko :-)
    I funkcja crop :-D

  • 5. Data: 2010-03-03 14:47:30
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No toż własnie po to mi to rybie oko :-)

    Rzecz w tym, ze Zenitar z E510 to nie rybie oko
    a (batrdzo)kiepsko skorygowany szeroki kat...

    W kazdym razie - jesli Twoja wersja Zenitara ma
    mocowanie "na gwint" to potrzebujesz pierscienia
    M42-Olympus 3/4. Na ten przyklad takiego:
    http://allegro.pl/item938938546.html
    (aukcja pierwsza z brzegu)

    Jesli masz Zenitara z innym mocowaniem, to raczej go
    zwroc/odsprzedaj/przerob na przycisk do papieru.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2010-03-03 14:59:49
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Vituniu" <v...@p...fm> wrote in message

    > Rzecz w tym, ze Zenitar z E510 to nie rybie oko
    > a (batrdzo)kiepsko skorygowany szeroki kat...

    To zupelne poczatki-poczatków z obiektywami. Sam narazie nie wiem czego
    szukam, ot czytam, kupuje i testuje.
    Po zakupie 70-300 postawiłem wazne pytanie: a na cholere mi liczyc igly na
    czubku drzewa oddalonego o kilkaset metrow?

    Uzywek fisheye Zuiko jakos nie widzę na rynku, a trochę mi szkoda kupowac
    nowkę.

    > Jesli masz Zenitara z innym mocowaniem, to raczej go
    > zwroc/odsprzedaj/przerob na przycisk do papieru.

    Hmm. Mocowanie Pentaxa. Kupiony względnie tanio - nie powinno byc problemow
    z odsprzedazą.

  • 7. Data: 2010-03-03 15:02:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-03-03 15:59, Hants pisze:

    > Uzywek fisheye Zuiko jakos nie widzę na rynku, a trochę mi szkoda
    > kupowac nowkę.

    Za jakiś czas ma być Samyang 8mm z mocowaniem 4/3. Może warto zaczekać?

  • 8. Data: 2010-03-03 15:08:54
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > To zupelne poczatki-poczatków z obiektywami.
    > Sam narazie nie wiem czego szukam, ot czytam, kupuje i testuje.

    A... w takim razie wypada nie przeszkadzac...
    (zupelnie serio mowie) :)

    > Uzywek fisheye Zuiko jakos nie widzę na rynku, a trochę
    > mi szkoda kupowac nowkę.

    Poczekaj moment na odpowiedniego Samyanga
    albo upoluj Pelenga 8mm

    Nie, dziekuje... jednego juz mam ;P

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 9. Data: 2010-03-03 15:23:26
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> wrote in message
    >W dniu 2010-03-03 15:59, Hants pisze:

    > Za jakiś czas ma być Samyang 8mm z mocowaniem 4/3. Może warto zaczekać?

    Słyszałem o firmie i jak narazie wyguglałem tylko pozytywne opinie. Na pewno
    rozważę.

    BTW Czy moglibyscie polecić mi jakis zamiennik Zuiko 7-14? Widzialem gdzies
    testowe fotki obiektywu i to własnie byłoby 'to'