  • 1. Data: 2011-04-05 20:40:43
    Temat: Opel Zafira Disel - opinie
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Noszę się z zamiarem zakupienia takiego samochodu ale używanego - tak
    4-5 lat.

    Jakie są Wasze opinie w stosunku do tego samochodu, interesuje mnie w
    szczególności:
    - porównanie przestrzeni bagażowej w stosunku np. do takiej skody
    octavii kombi
    - użyteczność tych 2 miejsc dodatkowych
    - spalanie
    - awaryjność

    Dzięki z góry za info.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-04-05 21:03:25
    Temat: Re: Opel Zafira Disel - opinie
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-05 20:40, Ireneusz Brycki pisze:
    > Witam,
    >
    > Noszę się z zamiarem zakupienia takiego samochodu ale używanego - tak
    > 4-5 lat.

    Jak chcesz kupić używany, to sobie daruj. Prawie rok temu szukałem
    używanej Zafiry. Wszystkie 3-letnie miały przebieg 120 kkm, wszystkie
    4-letnie 150 kkm. W każdym aucie idealnie wymyty silnik patrząc od góry.
    Oczywiście wszystkie sprowadzone, bo w Polsce nie sprzedaje się w sumie
    takich drogich aut po 3-4 latach.

    Jednym się przejechałem z kolegą. Kolega stwierdził, że nie ma mocy.
    handlarz (sic!) zaczął ją gazować - zaświeciła się kontrolka
    CheckEngine. Z wierzchu silnik wymyty na błysk. Po odkręceniu
    dolnej pokrywy wszystko upaprane olejem. I na tym zakończyłem
    szukanie Zafiry.

    > Jakie są Wasze opinie w stosunku do tego samochodu, interesuje mnie w
    > szczególności:
    > - porównanie przestrzeni bagażowej w stosunku np. do takiej skody
    > octavii kombi
    To zależy. Jak masz 5 siedzeń, to miejsca jest dużo.
    Jak rozłożysz 7, to miejsca na bagaże zostaje bardzo mało.

    > - użyteczność tych 2 miejsc dodatkowych
    Dla dzieci frajda i w sam raz :)

    > - spalanie
    Ok. 7.5 l ON/ 100 km przy aucie z DPF (Filtrem Cząstek Stałych).
    Przy DPF można zapomnieć o oszczędniej jeździe.

    > - awaryjność
    Gdy kolega delikatnie operował gazem, to co chwilę miał problemy
    z filtrem DPF. Teraz bardziej daje w palnik i ma na razie spokój.
    To, co się oszczędzi na paliwie pochłonie serwis. A to droga,
    bardzo droga impreza.

    Piotr Zdankiewicz

  • 3. Data: 2011-04-05 21:08:59
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-05 20:40, Ireneusz Brycki pisze:

    > - użyteczność tych 2 miejsc dodatkowych

    jak rozłożysz, to do bagażnika zmieścisz notebook'a.
    wózek spacerówka złożony nie wchodzi. IMO bagażnik
    robi się połowa tego co w starej merivie.

  • 4. Data: 2011-04-05 22:42:10
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-05 21:03, zdan pisze:
> [...]
    > 4-letnie 150 kkm. W każdym aucie idealnie wymyty silnik patrząc od góry.
    > Oczywiście wszystkie sprowadzone, bo w Polsce nie sprzedaje się w sumie

    No to mnie zmartwiłeś. Wypucować samochodzik to nie jest problem.
    Handlarze samochodami to w znaczącej większości urodzonej szuje - w
    końcu z tego żyją, i jak nie jest fachura to nie wyczujesz.

    Szkoda. Duże ryzyko z tego co mówisz.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-04-05 22:43:23
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-05 21:08, megrims pisze:

    > jak rozłożysz, to do bagażnika zmieścisz notebook'a.
    > wózek spacerówka złożony nie wchodzi. IMO bagażnik
    > robi się połowa tego co w starej merivie.

    Użytkowanie tych 2 ostatnich miejsc, chyba na porządku dziennym nie
    jest. Mnie bardziej zależy na 5 osobach i tym mega bagażniku. Tylko czy
    on jest mega czy tylko mi się tak zdaje.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 6. Data: 2011-04-05 22:54:58
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości

    > Użytkowanie tych 2 ostatnich miejsc, chyba na porządku dziennym nie jest.
    > Mnie bardziej zależy na 5 osobach i tym mega bagażniku. Tylko czy on jest
    > mega czy tylko mi się tak zdaje.

    Zona uzytkuje Zafire "A" (2.0DTI) z 2003roku. Wozek dzieciecy sie miesci bez
    skladania, ale "na styk". Dla porownania to do bagaznika Fiata Ulysse "Mk.I"
    z 1996 roku, to wchodzil ten wozek, wanienka, kilka toreb i walizek i
    jeszcze wszystko latalo na zakretach bo pelno wolnej przestrzeni bylo ;-P
    Tak wiec Zafira fajny bagaznik ma, ale bez szalenstwa. Po rozlozeniu
    dodatkowych foteli bagaznika w zasadzie nie ma.

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 7. Data: 2011-04-05 23:07:54
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zdan" <z...@i...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > 4-letnie 150 kkm. W każdym aucie idealnie wymyty silnik patrząc od góry.
    > Oczywiście wszystkie sprowadzone, bo w Polsce nie sprzedaje się w sumie

    Ale czym się rozni uzywana Zafira ze "skreconym" licznikiem i wymytym
    silnikiem , od uzywanego _kazdego innego_ samochodu ze "skreconym"
> [...]

    > Z wierzchu silnik wymyty na błysk. Po odkręceniu
    > dolnej pokrywy wszystko upaprane olejem. I na tym zakończyłem

    Aha, czyli "CheckEngine" zapala sie tylko w Zafirach? ;-P

    > Dla dzieci frajda i w sam raz :)

    Zdarzalo sie mnie jak i zonie wozic tam jak najbardziej dorosle osoby i
    skarg jakos nie bylo ;-)

> [...]
    > z filtrem DPF. Teraz bardziej daje w palnik i ma na razie spokój.
    > To, co się oszczędzi na paliwie pochłonie serwis. A to droga,

    Zima, przy konkretnych mrozach troche ciezsze odpalanie, troche z tym
    walczylem, ale w koncu uznalem, ze "ten typ tak ma", teraz odpala "na
    dotyk". A tak to na razie jezdzi w zasadzie bezawaryjnie (rocznik 2003, w
    rodzinie od ponad roku, w tym czasie zrobione cos kolo 25kkm)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 8. Data: 2011-04-05 23:22:07
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości:
    > Noszę się z zamiarem zakupienia takiego samochodu ale używanego - tak 4-5
    > lat.

    Czyli "B".
    Osobiście znam "A" (zona ma 2.0DTI z 2003roku) i o tym moge cos tam
    powiedziec...

    > - porównanie przestrzeni bagażowej w stosunku np. do takiej skody octavii
    > kombi

    Bagaznik wiekszy (wyzszy), ale bez szalenstwa.

    > - użyteczność tych 2 miejsc dodatkowych

    Nie wygladaja moze na wygodne, ale spokojnie "daja rade" i to nie tylko dla
    dzieci. Aczkolwiek nie mialem okazji testowac ich na dluzszych trasach.

    > - spalanie

    2.0DTI - 7.5 po miescie. Te silniki 1.9 podobno sa lepsze.

    > - awaryjność

    Jezeli pominac oporne zapalanie w zimie, to pelna bezawaryjnosc na razie ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 9. Data: 2011-04-07 09:26:17
    Od: "lukasd" <l...@p...fm>

    Witam,

    Ireneusz Brycki napisał:

    > Noszę się z zamiarem zakupienia takiego samochodu ale używanego - tak 4-5
    > lat.

    I słusznie... Zafira to fajne rodzinne auto do miasta i na dłuższe wypady!
    To bardzo dobry kompromis pomiędzy drogim Touran-em a awaryjnym Scenic-iem!

    > Jakie są Wasze opinie w stosunku do tego samochodu, interesuje mnie w
    > szczególności:
    > - porównanie przestrzeni bagażowej w stosunku np. do takiej skody octavii
    > kombi

    Niestety w octavi nie dane mi było przebywać!

    > - użyteczność tych 2 miejsc dodatkowych

    Fajna sprawa... osobiście używam bardzo żadko, jeśli już to wsadzam tam
    tylko dzieci!
    Wiozłem kiedyś tam dorosłą osobę... po 300km bolało go wszystko!

    > - spalanie

    z tego co pisał tu Magnes napisał to widzę, ze moja w benzynie ( 1.8 125KM
    2003r ), w mieście obecnie pali litr wiecej! Ostrą zimą potrafiła spalić
    10L... :(

    > - awaryjność

    Może dlatego, że to bena to mam odpukać spokój! Przez 4 lata robiłem tylko
    co roku oleje i filtry i raz drążki stabilizatorów!
    Zimą pali rewelacyjnie a ocynkowana blach nie rdzewieje!

    Pomyśl nad benzyną!!! Może to jest klucz do bezawaryjności!

    Moją Zafirkę użytkuje głownie żona. Jest bardzo zadowolona. Wybrałem wersję
    w benie bo wychodze z założenia, ze kobieta + diesel + miasto = kłopoty!!!

    Pozdr
    Lukas

    ps. Magnes wpadne kiedyś z tym moim skuterkiem do Ciebie!

  • 10. Data: 2011-04-07 09:42:00
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 04/05/2011 09:03 PM, zdan wrote:

> [...]
    > CheckEngine. Z wierzchu silnik wymyty na błysk. Po odkręceniu
    > dolnej pokrywy wszystko upaprane olejem. I na tym zakończyłem

    Jasne.
    Bo inne samochody na polskim rynku aut uzywanych ta sa super, nic nie
    krecone, zero sciemy i w ogole. Szczególnie folkswageny.

    Bez sensu taka odpowiedz.

    Tesciu moj uzywa, 1.9 CDTI 120 KM, kupil z padnieta dwumasa, wymienil i
    jezdzi. Z innych usterek padl raz alternator, zostal naprawiony.
    Ogolnie auto sympatyczne, chociaz wkurza mnie brak wskaznika temperatury
    silnika.