  • 1. Data: 2016-07-25 09:35:37
    Temat: Opel Zafira I
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    Czołem!

    Powiększyła mi się rodzina i muszę kupić większe auto.
    Bardzo mi zależy żeby wózek mieścił się ot-tak, bez potrzeby składania
    go. Obiecująco w tej kwestii wygląda Opel Zafira, plus też jesttaki że
    jest 7-mio osobowy a mogą zdarzyć się momenty kiedy trzeba będzie
    pojechać w 6 osób.
    Budżet mam skromny, 10kpln ale widzę że do tej kwoty wybór jest całkiem
    spory. Chciałbym się tylko Was zapytać, jaki silnik wybrać do tego auta.
    Benzyna? Diesel? Roczny przebieg nie będzie raczej wielki, bo do
    dojazdów do pracy mam inny samochód więc kluczowe kryterium tutaj to
    awaryjność.

    Z góry dzieki za wszystkie opinie.

    Pozdrawiam;
    Paweł

  • 2. Data: 2016-07-25 11:55:51
    Temat: Re: Opel Zafira I
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 09:35, Pawel Mojski pisze:
> [...]
    > Benzyna? Diesel? Roczny przebieg nie będzie raczej wielki, bo do
    > dojazdów do pracy mam inny samochód więc kluczowe kryterium tutaj to

    Zafira 2.2 benz + lpg. (2001r)
    Awarie
    - rozrusznik (wina kostki stacyjki, nie odbiła i żona śmigała na
    uruchomionym, aż dym poszedł)
    - alternator
    Reszta to eksploatacja, ale częściej niż w poprzednich autach musiałem
    jakieś stabilizatory (czy łączniki) wymieniać. Koszt nie duży, ale
    upierdliwy.

    Połamały się w drzwiach wiązki od szyb, audio.
    2 browary i lutownica oraz 2 godz na świeżym pow.

  • 3. Data: 2016-07-25 15:51:16
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > go. Obiecująco w tej kwestii wygląda Opel Zafira, plus też jesttaki że
    > jest 7-mio osobowy a mogą zdarzyć się momenty kiedy trzeba będzie

    Zafira A 2000r
    1,6 100km benzyna + LPG.
    Nalatane 326kkm, z czego połowa na LPG (zakładałem po kupnie).
    1,6 ma 100KM, trochę mało jak na taki wóz. Na pusto może być, ale
    załadowany to już czuć że brakuje pod nogą.
    Teraz bym brak jednak co najmniej 1,8. Silniki 1,8 miały 115 i 125 KM w
    zależności od rocznika.

    Silniki benzynowe dobrze znoszą LPG, koszt u mnie 100km to ok 15 złotych.
    Mówi się że "ecoteki" biorą olej.
    Potwierdzam, dymił nieznośnie, brał litr oleju na 1000km. Pomogła
    wymiana pierścieni tłokowych, uszczelniaczy na zaworach i od 50kkm mam
    spokój. Dolewka 0,5l pomiędzy wymianami (co 15kkm).

    Dziwna sprawa, jakieś 3 lata temu, w przeciągu roku pękły mi wszystkie 4
    sprężyny zawieszenia. Po pół zwoju na szczęście, więc do czasu wymiany
    był tylko lekko niższy ;) Może jakaś wada serii produkcyjnej.

    Łączniki stabilizatorów wymieniam regularnie co 2 lata - wychodzi u mnie
    co 40kkm. Teraz lewa gałka się tłucze, koszt 35 złotych, zamówiona,
    jedzie. Gałek jeszcze nie wymieniałem. Raz zmieniałem dolne sworznie
    wahacza, są do kupienia osobno, więc koszt mały.
    2 lata temu wytarły się do zera szczotki alternatora, koszt 150 + wymiana.

    Lubi zaciąć się siłownik obiegu wewnętrznego powietrza w kabinie, znana
    przypadłość Astry II. Poznasz po parujących szybach. Po zacięciu klikam
    przycisk kilka razy aż usłyszę że się w końcu otwiera i staram się już
    więcej nie dotykać tego guzika ;)

    Oprócz tego eksploatacja: klocki, świece, filtry, rozrząd, wydech jak
    dziura wyjdzie.
    Nie mam komunikacji w lewych tylnych drzwiach, wiązka tam mocno się
    wygina i kable nie wytrzymują. Już raz to robiłem, ale czeka mnie teraz
    powtórka niestety. Za pierwszym razem wlutowałem kable z wiązki od Łady,
    widocznie ruska miedź za krucha :(

    Wg mnie usterkowość jakaś nie przerażająca. Gdyby nie ten alternator,
    który padł dokładnie w połowie 500km trasy, to byłoby 100% podróży bez
    unieruchomienia.

    Pakowność OK, wózek spacerowy mieści się bez składania.
    Przestrzeni ładunkowej masz 1mx1m przy max odsuniętym do tyłu 2 rzędzie
    siedzeń.
    Jazda w 7 osób tylko na krótkie dystanse, bagażnika wtedy jest mniej niż
    w seicento. Za to w 6 osób to już nawet OK, bo masz jedną połówkę
    bagażnika do dyspozycji.

    --
    pozdrawiam,
    viktorius

  • 4. Data: 2016-07-25 15:59:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 15:51, viktorius pisze:
> [...]
    > załadowany to już czuć że brakuje pod nogą.
    > Teraz bym brak jednak co najmniej 1,8. Silniki 1,8 miały 115 i 125 KM w
    A jak z korozją?

    Maciek

  • 5. Data: 2016-07-25 16:04:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Powiększyła mi się rodzina

    moje gratulacje. zdrówka życzę!

  • 6. Data: 2016-07-26 08:22:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 15:59, Maciek pisze:
    > A jak z korozją?

    Zaprawki zrobiłem 3 lata temu w zakamarkach nad tylnymi nadkolami, tam
    gdzie drzwi przykrywają. Widocznie wilgoć się zbierała i zrobiła swoje.
    Podłoga, progi bez korozji.

    Był jeszcze wykwit na masce, w odprysku po kamieniu. Ale z tym sobie
    poradziłem wymieniając maskę. Pogięła się gdy centymertów zabrakło przed
    C4 Picasso ;)

    --
    pozdrawiam,
    viktorius

  • 7. Data: 2016-07-26 08:41:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2016 09:35:37 +0200, Pawel Mojski napisał(a):

    (...)

    Pamiętaj, że Zafira to w gruncie rzeczy mały i krótki samochód.
    Ale pewnie się przymierzaleś i wiesz.
    Co do wyboru silnika, to odpowiem ogólnie, że tylko i wyłącznie benzyna.
    Wszystkie diesle w autach 10-letnich i starszych będa już miały przebiegi,
    prtzy których pojawią sie wydatki - wtryski, pompy, koła, filtry... Nie ma
    sensu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-07-26 10:51:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podłoga, progi bez korozji.

    sprawdz progi od wewnątrz nawet świecąc latarką przez rewizję od środka
    samochodu albo kamerką inspekcyjną (niedawno byly w lidlu tanio wiec
    moze na allegro tez wyplynely)

    > Był jeszcze wykwit na masce, w odprysku po kamieniu. Ale z tym sobie
    > poradziłem wymieniając maskę. Pogięła się gdy centymertów zabrakło przed
    > C4 Picasso ;)

    lol:)

  • 9. Data: 2016-07-26 10:54:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pamiętaj, że Zafira to w gruncie rzeczy mały i krótki samochód.
    > Ale pewnie się przymierzaleś i wiesz.

    to może niech obejrzy doblo? najlepiej wersję przedłużaną. Naprawdę
    pakowne proste jak cep auto.
    Dwumetrowa decha przy złożonych siedzeniach nie weszła bez ustawiania
    jej między fotele ale wersji maxi która jest dłuższa chyba o 0,5m
    wejdzie na plasko:) sa wersje 7 osobowe:P

  • 10. Data: 2016-07-26 11:06:33
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-07-26 o 10:51, sirapacz pisze:

    > sprawdz progi od wewnątrz nawet świecąc latarką przez rewizję od środka
    > samochodu albo kamerką inspekcyjną (niedawno byly w lidlu tanio wiec
    > moze na allegro tez wyplynely)

    Zobaczę jak mi gałka przyjedzie, wtedy będę na kanale.

    > lol:)

    Sekunda mi gdzieś uciekła, za późno na hamulec nacisnąłem.
    Mam przez to logo Vauxhalla na masce. Opel poszeł w miazgę. Maskę na
    szczęście dorwałem w kolorze, więc lakierować nie trzeba było :)

    --
    pozdrawiam,
    viktorius