  • 1. Data: 2017-06-18 13:28:04
    Temat: Opona sie popsuła :D
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Popsuła mi się opona, myslicie że mozna załatać ;)?

    Skutek:

    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvabnF4Uz
    d3NUFYOFE

    Przyczyna (prawdopodobna):

    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaaG1Lek
    FXSDlhXzA

    Calośc akcji trała około 4sekund od wyczucia wyraźnych drgań do
    odpadnięcia obręczy z gumy. Przy jakiś 140km/h. Powietrze uchodziło
    prawdopodobnie wczesniej, ale jachałem akurat na betonowej częsci A1 w
    okolicy Łodzi a tam i tak trzęsie na dobrych oponach więc poczułem
    dopiero jak zeszło prawie całe i felga zaczeła ciąć oponę. Żadnych
    problemów ze sterowaniem samochodem, zatrzymał się grzecznie i bez
    rzucania. Straty to obtarty plastik wewnatrz i tyle.

    Mój prywatny wniosek na dziś: jak kupuje się auto uzywane to trzeba
    patrzeć gdzie na oponach łatali. Tutaj załatali w miejscu niedozwolonym
    (brzeg) i pewno drgania/naprężenia odkleiły łatkę. Jeśli nie widać to
    informuje ze z boku łatki jest śliczna dzuira.

  • 2. Data: 2017-06-18 13:32:32
    Temat: Re: Opona sie popsuła :D
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > myslicie że mozna załatać ;)?

    Oczywiście, najlepiej polecanym przez Grupę nieśmiertelnym wężem
    ogrodowym;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2017-06-19 08:52:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Popsuła mi się opona, myslicie że mozna załatać ;)?

    Gdyby to byla blacha to tak, ale gumiarze juz sie nie bawia :-)

> [...]
    kFXSDlhXzA

    >Calośc akcji trała około 4sekund od wyczucia wyraźnych drgań do

    Mialem kiedy podobny skutek, ale tam trwalo to ze 200km i 3h.
    Choc koncowka to ~kilkaset m i minuta - cos drgalo od 200km, ale pare
    razy ogladalem i nic nie zauwazylem, a chwile po ostatnim obejrzeniu
    widok podobny.

> [...]
    >całe i felga zaczeła ciąć oponę. Żadnych problemów ze sterowaniem
    >samochodem, zatrzymał się grzecznie i bez rzucania. Straty to obtarty

    Widac wystarczy nie uczyc sie jazdy w BORze :-)

    Tyl, przod ?

> [...]
    >niedozwolonym (brzeg) i pewno drgania/naprężenia odkleiły łatkę.
    >Jeśli nie widać to informuje ze z boku łatki jest śliczna dzuira.

    A ile przejechales od zakupu ?

    Teraz jestem wyczulony i przy pewnym doswiadczeniu da sie IMO wyczuc
    ze powietrze zeszlo.
    Zaczyna sciagac w jedna strone ... i nie nalezy tego lekcewazyc.

    J.

  • 4. Data: 2017-06-19 10:29:52
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > (brzeg) i pewno drgania/naprężenia odkleiły łatkę. Jeśli nie widać to
    > informuje ze z boku łatki jest śliczna dzuira.

    A BMW skończyło w rowie w podobnej sytuacji...
    No ale tam był szkolony kierowca;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2017-06-19 11:32:04
    Od: p...@g...com

    Wniosek prawidłowy ale nie znam nikogo kto by to robił. Osobiście traktuje takie
    opony jako niegodne zaufania i staram się je jak najszybciej wymienić. No i liczę że
    chłopaki w warsztacie przy zmianie będą czujni i dadzą cynk jak będzie patologia.

  • 6. Data: 2017-06-19 16:21:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Popsuła mi się opona

    no cóż, szczęśliwie się skończyło.
    przy jakiej prędkości ta radość cię spotkała?

  • 7. Data: 2017-06-19 20:10:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2017 8:52 AM, J.F. wrote:
    > Tyl, przod ?

    Tył.

    > A ile przejechales od zakupu ?

    Bo ja wiem, może z 10 tyś.

    > Teraz jestem wyczulony i przy pewnym doswiadczeniu da sie IMO wyczuc ze
    > powietrze zeszlo.

    Wczesniej miałem przygodę przy 60h i tam faktycznie czulem jak powoli
    trzeba coraz bardziej kontrować. Ale przy 140, gdzie nie dośc że
    autostrada zrobiona z dziur i dolków to jeszcze wiatr rzuca samochodem -
    chyba nie czuć. Troche mi szkoda, wczęsniej miałem jednak czujniki w
    innym aucie i były naprawdę przydatne w takiej sytuacji.

  • 8. Data: 2017-06-19 20:12:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2017 11:32 AM, p...@g...com wrote:
    >No i liczę że chłopaki w warsztacie przy zmianie będą czujni i dadzą
    cynk jak będzie patologia.

    Nikt nie zauważył. Zakładali ta oponę już ze 3 razy.

  • 9. Data: 2017-06-19 20:12:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/19/2017 4:21 PM, sirapacz wrote:
    > przy jakiej prędkości ta radość cię spotkała?

    Juz pisałem, około 140.

  • 10. Data: 2017-06-19 21:33:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Juz pisałem, około 140.

    nie pisałeś:) przleciałem jeszcze raz cały wątek:) pisałeś tylko że na A1:)