  • 1. Data: 2018-04-17 23:02:42
    Temat: Opona w drobny mak
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Taka sytuacja. Pojechałem na zmianę opon. Potem 10km w dwie godziny po
    mieście - takie korki nadzwyczajne. Ja nic nie zauważyłem, ale
    niekoniecznie poczułbym spadek ciśnienia.
    Po godzinie kobieta jedzie tym samochodem ok 60km z czego 45 po
    autostradzie. Po zjeździe z autostrady jedzie drogą krajową i tuż tuż (2
    km od domu) przed zjechaniem z niej słyszy hałas, który zmusza ją do
    zatrzymania. Wcześniej nic nie czuła, nie słyszała, ale jest bardzo
    możliwe, że mogła nie czuć np. flaka.
    Zaraz po wyjściu widzi tylnie lewe koło jak na zdjęciu:
    https://imgur.com/z1FY5NE
    Ktoś podjechał z zapasem. Ze starej opony się sypało.
    Nie wierzę w takie przypadki, że akurat po wizycie u wulkanizatora
    przebiła koło.
    Pytanie. Czy nawet kobieta poczułaby że jedzie na flaku?
    Bo nie wiem, czy to końcowy efekt schodzącego powietrza, czy coś innego -
    może dość nagle trzasło.
    I jak powinien się ten wulkanizator zachować, bo mam zamiar go o to
    zapytać. Trzeba kupić co najmniej dwie opony, pewnie felgę i nie wiadomo
    co jeszcze się stało. Mówiła, że jadąc na zapasie słyszała jakieś
    stukanie.
    Jutro się dowiem, czy w oponie są ślady przebicia.

  • 2. Data: 2018-04-17 23:44:16
    Temat: Re: Opona w drobny mak
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 23:02, pueblo pisze:
> [...]
    > stukanie.
    > Jutro się dowiem, czy w oponie są ślady przebicia.

    No wiesz, kobiety są inne. Moja potrafiła całe miasto przejechać na
    zaciągniętym ręcznym :)

    Fakt moja wina, bo zaciągałem nie do końca tylko tyle, żeby auto się nie
    staczało. Niestety po takiej jeździe już się nie dało odblokować i
    musiałem do mechanika jechać na zaciągniętym :)

  • 3. Data: 2018-04-18 00:32:48
    Od: kk <k...@o...pl>

    http://niusy.pl/@youtube.com/a10

  • 4. Data: 2018-04-18 01:08:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 17 Apr 2018 21:02:42 GMT, pueblo napisał(a):

> [...]
    > stukanie.
    > Jutro się dowiem, czy w oponie są ślady przebicia.

    To na co należy zwrócić uwagę, to czy po napompowaniu powietrze ucieka
    gdzieś bieżnikiem (co wskazywałoby na najechanie na coś), czy rantem opony,
    między nią a felgą (co wskazywałoby na nieprawidłowy montaż).

  • 5. Data: 2018-04-18 01:38:22
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 01:08, Tomasz Pyra pisze:

    > To na co należy zwrócić uwagę, to czy po napompowaniu powietrze ucieka
    > gdzieś bieżnikiem (co wskazywałoby na najechanie na coś), czy rantem opony,
    > między nią a felgą (co wskazywałoby na nieprawidłowy montaż).

    Patrząc na zdjęcie tej opony to nie jestem pewien, czy da się ją napompować.
    Ale na pewno będzie schodziło powietrze przez ścianę boczną opony ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2018-04-18 01:46:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Apr 2018 01:38:22 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Patrząc na zdjęcie tej opony to nie jestem pewien, czy da się ją napompować.
    > Ale na pewno będzie schodziło powietrze przez ścianę boczną opony ;)

    Nie zwróciłem uwagi że jest zdjęcie.

    No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał.
    Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak
    niezłe kilometry (bo tak nie wygląda opona po krótkim dystansie bez
    powietrza), to teraz już sam jest sobie winien.

  • 7. Data: 2018-04-18 02:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > możliwe, że mogła nie czuć np. flaka.
    > Zaraz po wyjściu widzi tylnie lewe koło jak na zdjęciu:

    Kiepsko widze - pomijajac dziury - flak kompletny?
    Sa opony o sztywnych sciankach, bez powietrza mozna jechac.

    A nawet jesli flak - nie tak latwo to wyczuc na tylnym kole.
    I zmielisz opone.

    > I jak powinien się ten wulkanizator zachować, bo mam zamiar go o to
    > zapytać.

    Pewnie powie, ze on tu swojej winy nie widzi.

    I moze ma racje ..

    > Jutro się dowiem, czy w oponie są ślady przebicia.

    Nie zawsze latwo znalezc, szczegolnie w takim stanie.

    J.

  • 8. Data: 2018-04-18 07:53:43
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    O w morde. To od jezdzenia na flaku? Kiedys zlapalem flaka z tylu z prawej i
    nie poczulem jadac po miescie, na szczescie ktos jadacy za mna mi
    powiedzial. Za to widzialem kiedys jak strzela opona w karetce jadacej na
    autostradzie ze 150km/h. Wybuch i chmura kurzu i odlamkow opony.

    Pzdr

  • 9. Data: 2018-04-18 08:13:49
    Od: p...@g...com

    --No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał.

    a ja jak najbardziej

    --Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak
    niezłe kilometry (bo tak nie wygląda opona po krótkim dystansie bez
    powietrza), to teraz już sam jest sobie winien.

    o ile gumiarz przysiegnie na babcie staruszke ze wypuscil auto z prawidlowym
    cisnieniem, w zeszly weekend tez zmienialem opony i zapomnialem powiedziec ile chce
    wiec sypneli losowo a do tego przod mocniej (w kombi) wiec bedzie reprymenda :-) ale
    ze komp wylapal to sie szybko zorientowalem. Na fotce widac ze fela pordzewiala wiec
    pada pytanie czy wentyle tez wymieniali ?

  • 10. Data: 2018-04-18 08:19:19
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 23:02, pueblo pisze:
    > Trzeba kupić co najmniej dwie opony, pewnie felgę i nie wiadomo
    > co jeszcze się stało.

    Ile lat miała ta opona?