eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opony Yokohama
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2015-05-20 10:14:04
    Temat: Opony Yokohama
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Poprzedni właściciel wymienił z przodu komplet opon letnich jakieś 2
    lata temu, z tyłu zaś założone są opony letnie oryginalne z 2007 roku,
    tak jak rok produkcji samochodu. Autko to Toyota Yaris. Tył z racji
    wieku jest już do wymiany, co robić zatem z oponami z przodu? Czy lepiej
    kupić 4 szt. nowe i "stare" przednie 2 opony oddać gumiarzowi za parę
    złotych? Aktualnie na felach są 185/60R15 Yokohama, czy zatem coś
    lepszego polecacie w tej kwocie cenowej?

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2015-05-20 11:02:42
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:

    > Tył z racji
    > wieku jest już do wymiany,
    Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
    "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
    Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
    Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
    gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
    na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
    powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
    Jacek


  • 3. Data: 2015-05-20 11:56:58
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
    > W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
    >
    >> Tył z racji
    >> wieku jest już do wymiany,
    > Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
    > "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
    > Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
    > Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
    > gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
    > na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
    > powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
    > Jacek
    >

    Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
    zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
    zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 4. Data: 2015-05-20 12:34:03
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mjhlpa$4em$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
    >> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
    >> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
    >> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się
    >> kręci.
    >> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8
    >> lat.
    >> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
    >> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo
    >> ekspozycji
    >> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
    >> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).

    >Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
    >zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
    >zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"

    Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony
    nie pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
    Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.

    Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze
    sa gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.

    Ale czy mozna ADAC wierzyc ?

    J.


  • 5. Data: 2015-05-20 12:50:20
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 12:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mjhlpa$4em$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
    >>> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
    >>> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
    >>> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
    >>> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
    >>> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
    >>> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
    >>> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
    >>> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
    >
    >> Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
    >> zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
    >> zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
    >
    > Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie
    > pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
    > Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.
    >
    > Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa
    > gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.
    >
    > Ale czy mozna ADAC wierzyc ?
    >
    > J.
    >
    Ale mówimy o oponach letnich!!


  • 6. Data: 2015-05-20 13:41:58
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: "samochodowy" <j...@w...pl>

    >>>> Tył z racji wieku jest już do wymiany,
    >>>> Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
    >>>> "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
    >>>> Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8
    >>>> lat.
    >>>> Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
    >>>> gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
    >>>> na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
    >>>> powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).

    Mój przykład jest taki:
    Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
    W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
    Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
    Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś
    nadzwyczajnie
    nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
    wyglądają jakby były sparciałe.
    Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
    Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?
    Powietrza nie ubywa, opony dobrze się wyważają, nie ma żadnego bicia itp.


  • 7. Data: 2015-05-20 13:47:50
    Temat: Re: Opony Yokohama
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "samochodowy" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mjhrua$epd$...@n...vectranet.pl...
    >Mój przykład jest taki:
    >Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
    >W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
    >Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
    >Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś
    >nadzwyczajnie
    >nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
    >wyglądają jakby były sparciałe.
    >Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
    >Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?

    Opona sie nie trzyma na gumie na boczkach, tylko na kordzie pod ta
    guma ukrytym.

    Ktorego stan nie ma nic wspolnego ze sparcialym wygladem ..

    J.



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: