  • 1. Data: 2014-11-24 00:28:50
    Temat: Opony niesymetryczne - pytanie laika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pierwszy raz w zyciu kupiłem opony niesymetryczne albo pierwszy raz w zyciu
    zwróciłem na to uwage :)

    Założyłem stosując sie do oznaczenia zewnetrzne/wewnetrzne.

    Po załozeniu na samochód mam jednak wątpliwości.
    Otóż jednej stronie kształ jodełki jest ok //\\ do kierunku jazdy.
    Ale z racji tego, ze 4 opony w zestawie sa takie same, to opony po drugiej
    stronie jodełja jest tak jakby pod prąd czyli \\// do kierunku jazdy.

    Tak ma być? Tak to działa?

    Niby jedzie sie ok, na oponie nie ma oznaczenia rotation i pewnie jest ok,
    ale poniewaz pierwszy raz mam do czynienia z taką sytuacją - chciałbym się
    upewnić.

  • 2. Data: 2014-11-24 01:21:27
    Temat: Re: Opony niesymetryczne - pytanie laika
    Od: Przemek <p...@g...com>

    tak ma być. Co to za opony?

  • 3. Data: 2014-11-24 08:08:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze:

    > Tak ma być? Tak to działa?

    Np.
    http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/biezn
    ik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

  • 4. Data: 2014-11-24 11:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek p...@g...com ...

    > tak ma być. Co to za opony?

    Bieznikowane, o biezniku identycznym z Continentala ContiWinterContact
    TS790

  • 5. Data: 2014-11-24 16:23:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-24 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek p...@g...com ...

    > Bieznikowane, o biezniku identycznym z Continentala ContiWinterContact
    > TS790

    Taki bieżnik jako nalewka to porażka.
    Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony.
    A na dodatek jest to stosowane dla opon letnich.
    Zimowe są z reguły kierunkowe.

  • 6. Data: 2014-11-24 16:58:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Taki bieżnik jako nalewka to porażka.
    > Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony.

    To znaczy?

    > A na dodatek jest to stosowane dla opon letnich.

    Co jest stosowane?

    > Zimowe są z reguły kierunkowe.

    Znaczy continental nie wiedział co robi?

  • 7. Data: 2014-11-24 17:57:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > To znaczy?

    > Co jest stosowane?

    > Znaczy continental nie wiedział co robi?

    A co ma continental wspólnego z tą oponą?
    Że zerżnęli jego kształt bieżnika?

  • 8. Data: 2014-11-24 18:21:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A co ma continental wspólnego z tą oponą?
    > Że zerżnęli jego kształt bieżnika?

    Ano. Skoro t-1 pisze ze taki bieznik nie nadaje sie do zimowych to pytam
    czy do continentala jest ok, a do nalewki juz nie?
    Ale to tylko z przekory - chciałem tylko potwierdzic, ze prawidłwo sa
    założone, bo zastanawiałem się, czy, skoro one wygladaja jak asymetryczne,
    kierunkowe, to nie powinny byc w zestawie 2 opony prawe i 2 opony lewe :)
    Ale widze po ogłoszeniach na allegro ze asymetryczne tak maja. I już.

  • 9. Data: 2014-11-24 18:31:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ano. Skoro t-1 pisze ze taki bieznik nie nadaje sie do zimowych to pytam
    > czy do continentala jest ok, a do nalewki juz nie?

    Ja tam nie wiem, ale padła taka teza:
    "Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony."

  • 10. Data: 2014-11-24 18:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ja tam nie wiem, ale padła taka teza:
    > "Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony."

    Padła. Ale co ona miałaby oznaczac? :)
    Słyszałes o tym, zeby opona asymetryczna poza bieznikiem, miała inną budowę
    od opony symetrycznej?