  • 1. Data: 2019-01-07 09:49:42
    Temat: Opony wielosezonowe i zimowe
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wczoraj miałem okazję porównać hamowanie trzema autami.
    Droga asfaltowa pokryta ubitym śniegiem.
    Mierzyłem długość drogi hamowania od 45 km/h do zatrzymania.
    Wyszło mi tak:
    Kumho Solus KH (numeru nie pamiętam) 34 metry
    Firestone Winterhawk (4 letnie) 24 metry
    Continental Wintercontact (4 letnie) 25 metrów.
    Wszystkie auta z ABS.
    Miałem kupić kolejne opony wielosezonowe, ale chyba zmienię zdanie.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-01-07 12:14:20
    Temat: Re: Opony wielosezonowe i zimowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Wszystkie auta z ABS.
    >Miałem kupić kolejne opony wielosezonowe, ale chyba zmienię zdanie.

    Te Kumho to Twoje ?
    Bo roznica jest ... ale jak sie domyslam - do tej pory nie narzekales
    :-)

    Moze kwestia przypadkowego bledu, albo zuzycia ?

    To Solus, czy Solus Vier KH21 ?
    https://www.oponeo.pl/model-opony/kumho-solus-vier-k
    h21

    Ciekawe - ze dwie osoby zwracaja uwage na dluzsza droge hamowania.

    Tak w ogole, to Koreanczycy wiedza jak zima wyglada, powinni miec w
    miare dobre opony ...

    J.

  • 3. Data: 2019-01-07 12:24:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 7 Jan 2019 12:14:20 +0100, w <5c3334ca$0$475$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Ciekawe - ze dwie osoby zwracaja uwage na dluzsza droge hamowania.
    >
    > Tak w ogole, to Koreanczycy wiedza jak zima wyglada, powinni miec w

    Kumho od czasów Lanosa miały opinię twardych opon, nie na nasze warunki
    klimatyczne.
    Widać niewiele się zmieniło.

  • 4. Data: 2019-01-07 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Wszystkie auta z ABS.
    > Miałem kupić kolejne opony wielosezonowe, ale chyba zmienię zdanie.

    Z ciekawosci - czesto jezdzisz po ubitym sniegu i masz na nim koniecznosc
    gwałtownego, awaryjnego hamowania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 5. Data: 2019-01-07 13:07:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 12:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe - ze dwie osoby zwracaja uwage na dluzsza droge hamowania.
    >
    > Tak w ogole, to Koreanczycy wiedza jak zima wyglada, powinni miec w

    Nigdy wincyj KUMHO. Dobre jak jest sucho. Jak popada deszcz latem to
    masakra a na śniegu lepsze niz łyżwy.

    Latem zakupiłem polskie "nalewki" (letnie). Myslałem ze zmienię na
    zimówki...okazuje się że są lepsze od zimówek Kleber, które sobie
    grzecznie leżą w piwnicy. Rewelacja. Dawno nie miałem tak fajnych opon.
    Ciche nie są ale przyczepnośc zajebista. Cena też :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 6. Data: 2019-01-07 13:17:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nigdy wincyj KUMHO. Dobre jak jest sucho. Jak popada deszcz latem to
    >masakra a na śniegu lepsze niz łyżwy.

    Nie jezdzilem ... ale na moj gust Koreanczycy to maja i duzo deszczu i
    duzo sniegu, a miejscami i momentami to duzo mrozu.

    I co - nie zalezy im na dobrych oponach, czy maja tez duzo ograniczen
    predkosci :-)

    Przyczepnosc na sniegu ?

    J.

  • 7. Data: 2019-01-07 13:45:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 13:17, J.F. pisze:
> [...]
    > duzo sniegu, a miejscami i momentami to duzo mrozu.
    >
    > I co - nie zalezy im na dobrych oponach, czy maja tez duzo ograniczen

    Gdziekolwiek. Tam gdzie nie raz zimówkami się slizgałem( nie pisząc
    nawet o kontrolowanym poślizgu) to na nalewkach jedzie się jak po
    suchym...znaczy porobiłem sobie ostatnio testy, zeby nie obudzić się z
    "ręką w nocniku". Nawet nie bardzo mogłem wprowadzić samochód w poslizg.
    Podjazd pod górkę na ubitym sniegu? Zaden problem, nawet wyciągałem
    sasiada bo na zimówkach utknął pod górkę. Bieżnik bez rewelacji w sensie
    że nie wymyslny, brak kierunkowości tych opon...(możesz zakładać jak Ci
    pasuje)...zobaczymy teraz ile wytrzymają przebiegu
    (Gałgum)https://galgum.pl/

  • 8. Data: 2019-01-07 16:04:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > że nie wymyslny, brak kierunkowości tych opon...(możesz zakładać jak Ci
    > pasuje)...zobaczymy teraz ile wytrzymają przebiegu

    Ciekawy bieżnik:
    https://galgum.pl/opony-letnie/21-18565-r15-opona-le
    tnia-bieznikowana-galaxie-mg2.html

  • 9. Data: 2019-01-07 16:05:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.01.2019 o 12:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Z ciekawosci - czesto jezdzisz po ubitym sniegu i masz na nim koniecznosc
    > gwałtownego, awaryjnego hamowania?

    Często korzystasz z poduszek i stref kontrolowanego zgniotu?

    --
    SW3
    ----

  • 10. Data: 2019-01-07 16:47:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 16:04, Uncle Pete pisze:

    > Ciekawy bieżnik:
    > https://galgum.pl/opony-letnie/21-18565-r15-opona-le
    tnia-bieznikowana-galaxie-mg2.html

    Ja mam takie