  • 1. Data: 2017-10-10 22:49:39
    Temat: Opony zimowe :)
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Dlaczego nie ma jeszcze dyskusji czy już, albo czy w ogóle zakładać opony
    zimowe?
    Czytnik mi się zepsuł?

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2017-10-10 23:12:04
    Temat: Re: Opony zimowe :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:49:39 +0200, Hinek napisał(a):
    > Dlaczego nie ma jeszcze dyskusji czy już, albo czy w ogóle zakładać opony
    > zimowe?
    > Czytnik mi się zepsuł?

    serwerow ubylo, ludzi ubylo, i sniegu nie ma ... ale w Beskidach

    Zamierzalem kupic caloroczne crossclimate, ale popatrzylem na ceny,
    waz mi sie w kieszeni odezwal ... i chyba znow beda Debice :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-10-10 23:12:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-10-10 22:49, Hinek wrote:
    > Dlaczego nie ma jeszcze dyskusji czy już, albo czy w ogóle zakładać
    > opony zimowe?
    > Czytnik mi się zepsuł?

    No właśnie, czy już, czy w ogóle?

    ;)

  • 4. Data: 2017-10-11 00:04:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Hinek pisze tak:

    > Dlaczego nie ma jeszcze dyskusji czy już, albo czy w ogóle
    > zakładać opony zimowe? Czytnik mi się zepsuł?

    Nie mów, że zdejmujesz zimówki na lato? ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2017-10-11 00:11:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdejmowac zimowki na lato kazdy potrafi. Ja nie zdejmuje letnich na zime.

  • 6. Data: 2017-10-11 00:17:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 15:11:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Zdejmowac zimowki na lato kazdy potrafi. Ja nie zdejmuje letnich na zime.

    Tez kiedys bylem taki hardy.
    Az sie przejechalem, tzn poslizgnalem :-)

    Niestety - nie wsystkie opony letnie na sniegu sa dobre. Niektore
    wrecz fatalne.

    J.

  • 7. Data: 2017-10-11 00:27:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jezdze tylko po miescie. Jak nasypie sniegu na grubo a pod sniegiem bedzie wyslizgane
    to tylko lancuchy sa w stanie pomoc. Lancuchy beda tak samo dobre na zimowych,
    letnich i lysych oponach. Inna sprawa ze jak w miescie nasypie bez opamietania to
    tylko tramwaje maja szanse jezdzic do czasu odsniezenia. A jak odsnieza to na letnich
    mozna jezdzic.

  • 8. Data: 2017-10-11 01:03:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 15:27:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jezdze tylko po miescie.

    Jest miasto i jest Bielsko-Biala :-)
    (Zakopane, Karpacz).

    > Jak nasypie sniegu na grubo a pod sniegiem
    > bedzie wyslizgane to tylko lancuchy sa w stanie pomoc. Lancuchy
    > beda tak samo dobre na zimowych, letnich i lysych oponach.

    Ale ich nie zalozysz, bo Ci sie nie bedzie chcialo, i skonczysz jak w
    Szczecinie (Ale Urwal)

    > Inna
    > sprawa ze jak w miescie nasypie bez opamietania to tylko tramwaje
    > maja szanse jezdzic do czasu odsniezenia.

    Hm, tak do 20cm swiezego sniegu to mysle ze przejade. A tramwaje
    niekoniecznie.

    > A jak odsnieza to na letnich mozna jezdzic.

    Niedawna zima mnie przesadzila do tramwaju.
    Przy okazji odsniezania zasypali parkingi i nie bylo po co jechac :-(

    A odsniezyli tylko glowne drogi - na reszte nie bylo pieniedzy, to sie
    potem okazalo ze jak taki snieg troche postoi, to sie zamienia w lod i
    dopiero jest niebezpiecznie, szczegolnie na letnich :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-10-11 01:07:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Tez kiedys bylem taki hardy.
    > Az sie przejechalem, tzn poslizgnalem :-)

    Wpadłem 4 razy w poślizg i dałem na luz. Kupiłem Kormoran Winter opony
    przyczepne ale bardzo niewyważone. To był chyba 1999r Stomil miał
    jeszcze sklep przy fabryce. Różnica była kolosalna.

    Teraz już takich zim nie ma, że na całej jezdni jest ubity śnieg i
    bandy.

    --
    Piter

    Mind the gap.

  • 10. Data: 2017-10-11 10:56:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Oct 2017 23:12:04 +0200, J.F.

    > Zamierzalem kupic caloroczne crossclimate, ale popatrzylem
    > na ceny, waz mi sie w kieszeni odezwal ...

    Mam to samo od dwóch sezonów -- też się zasadam na całoroczne CC. Ale wąż
    syczy wyjątkowo głośno, bo jeżdżę ostatnio tyle co kot napłakał. ;P Ale
    muszę zmienić, bo letnie Potenzy na deszczu się już ślizgają przeraźliwie.

    --
    Pozdor
    Myjk