  • 1. Data: 2014-09-22 11:11:22
    Temat: Opony zimowe - czas pomyśleć co wybrać
    Od: Chris <a...@g...pl>

    Jako że powoli zbliża się okres zimowy a nie lubię kupować jak już śnieg
    spadnie to zastanawiam się co wybrać do Mondeo MK4, na linie startu
    stają Micheln Alpin, Continental TS850, Nokian (choć te podobno się
    skiepściły ostatnio).

    Rozmiar jaki szukam to 205/55/16 jazda to w 95% miasto (DC) + może
    jakieś wypady poza ale raczej bez gór choć nie wiem jak ferie zimowe bo
    młody pierwszy raz do szkoły polazł to trzeba będzie coś wymyślić na ten
    okres.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 2. Data: 2014-09-22 12:27:09
    Temat: Re: Opony zimowe - czas pomyśleć co wybrać
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wypady poza ale raczej bez gór choć nie wiem jak ferie zimowe bo młody
    > pierwszy raz do szkoły polazł to trzeba będzie coś wymyślić na ten okres.

    ja bym rzucił monetą między Michelin a Continentalem albo wziął po prostu te
    które tańsze będą i już...

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2014-09-22 13:11:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-22 11:11, Chris pisze:
> [...]
    > jakieś wypady poza ale raczej bez gór choć nie wiem jak ferie zimowe bo
    > młody pierwszy raz do szkoły polazł to trzeba będzie coś wymyślić na ten

    mam TS830, akurat w rozmiarze 195/65/15 (takie zostały mi z poprzedniego
    auta, fabryka by chciała 225/55/16, ale jeśli używasz opon zimowych jako
    zimowych, a nie wiosenno-jesiennych to węższe nawet są lepsze- i tańsze
    :) - mogę polecić te oponki (ale ja temperaturę graniczną +7C rozumiem
    inaczej niż wszyscy - moje letnie znakomicie sobie radzą i przy +1, za
    to staram się jak najmniej jeździć na zimówkach powyżej +7C) Dla mnie
    zimowe=na śnieg (bo na lodzie nic nie pomoże a na suchy asfalt nawet
    przy niskich temperaturach letnia opona też dobra) - ale mam ten komfort
    że koła garażują tuż obok auta i mogę je zmienić nawet w dzień opadów
    lub tuż przed planowanym kilkudniowym wyjazdem. Zimówki zakładam przed
    pierwszym opadem śniegu jeśli jeżdżę dużo, lub przed drugim opadem jeśli
    mniej (bo pierwszy rzadko utrzymuje się więcej niż kilka godzin). Jak
    zapowiadają wiosnę w styczniu to zdarza mi się założyć z powrotem letnie.

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-09-22 14:05:43
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-22 13:11, dddddddd pisze:

> [...]
    > mniej (bo pierwszy rzadko utrzymuje się więcej niż kilka godzin). Jak
    > zapowiadają wiosnę w styczniu to zdarza mi się założyć z powrotem letnie.

    Samochód ma ułatwiać życie, a nie komplikować.
    Tyle zachodu i pierdolenia z oponami, to lepiej sprzedać taki wóz i
    taksówką jezdzić.Opony Masz bardzo dobre, ale reszta Twojej filozofi
    jest do bani.

  • 5. Data: 2014-09-22 14:09:44
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-22 14:05, Dawid pisze:

> [...]
    > Tyle zachodu i pierdolenia z oponami, to lepiej sprzedać taki wóz i
    > taksówką jezdzić.Opony Masz bardzo dobre, ale reszta Twojej filozofi

    a te byki, to tak dla Chrisa, żeby nie czuł się samotny :-)

  • 6. Data: 2014-09-22 14:21:06
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > Tyle zachodu i pierdolenia z oponami, to lepiej sprzedać taki wóz i
    > taksówką jezdzić.Opony Masz bardzo dobre, ale reszta Twojej filozofi

    Jeśli dla ciebie wymiana kół jest skomplikowana to możesz jeździć na
    wielosezonowych. Mnie gorsze opony zmuszają do wolniejszej jazdy więc
    staram się je dobierać do warunków. Mnie samochód ma dowieźć szybko do
    celu, zmarnowanie dodatkowo 30minut na wymianę kół to żadna strata, w
    pierwszym tygodniu ten czas się zwróci.
    Z resztą tylko do miasta faktycznie kupiłbym wielosezonowe...

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-09-22 14:47:53
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-22 14:09, Dawid pisze:

    > a te byki, to tak dla Chrisa, żeby nie czuł się samotny :-)

    Po prostu nie potrafisz się przyznać że nie potrafisz pisać poprawnie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-09-22 15:23:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-22 o 11:11, Chris pisze:
    > Jako że powoli zbliża się okres zimowy a nie lubię kupować jak już śnieg
    > spadnie to zastanawiam się co wybrać do Mondeo MK4, na linie startu
    > stają Micheln Alpin, Continental TS850, Nokian
    3 sezony temu napaliłem się na Nokian WR G2 i niestety wyjątkowo byłem
    niezadowolony. Nie dość, że kiepsko się zachowywały (zwłaszcza przy
    ruszaniu) to jeszcze wybitnie były nietrwałe.
    Jacek

  • 9. Data: 2014-09-22 15:57:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-22 15:23, Jacek pisze:

    > 3 sezony temu napaliłem się na Nokian WR G2 i niestety wyjątkowo byłem
    > niezadowolony. Nie dość, że kiepsko się zachowywały (zwłaszcza przy
    > ruszaniu) to jeszcze wybitnie były nietrwałe.

    No właśnie kiedyś były dobre ale ostatnio coś zeszli na psy.

    Brat ma u siebie Nokiany (modelu nie pamiętam) ale już z 6 lat i ciągle
    spisują się idealnie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-09-22 17:53:56
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    > www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    > Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

    Sava Eskimo S3+
    Przejechałem nimi 2 zimy. Są bez zarzutu. Poza tym nie są bardzo drogie.
    Rozmiar jw.

    Pozdrawiam
    Pawik