  • 1. Data: 2019-09-09 19:47:46
    Temat: Oprawka GU10 do podbitki
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Zakupiłeś przez internet oprawki do podbitki razem z żarówkami na GU10
    (240V). Przyszło pudełko, są oprawki zewnętrzne (aluminiowe z uszczelką
    na około), żarówki na GU10 (240V) ale też i oprawki do podłączenia. Ja
    dostałem takie oprawki

    - https://sklep.kobi.pl/produkt/kostka-halogenowa-k002
    -gu10

    Tylko w instrukcji jak byk stoi, że takie używać przy zasilaniu 12V. A
    gdy zamierzam korzystać bezpośrednio z żarówek 240V, to broń na tamtych
    (przekreślone) i należy użyć takich oprawkach

    - https://sklep.kobi.pl/produkt/kostka-halogenowa-z-wy
    siegnikiem

    Tak patrzę na to i zastanawiam się; do oprawki podłączam i tak dwa
    przewody, bo na uziemienie nie widzę "gotowego miejsca". To na wypadek
    żeby przewód fazowy przypadkiem nie oparł się na zewnętrznej aluminiowej
    oprawce czy po co to? Mam odsyłać zakup / przejść się do elektrycznego
    czy montować tak jak mam?

    Przy okazji, jakieś wskazówki czy jak poskręcam to kostkami to będzie
    ok? Może w tym miejscu lepiej użyć kostek Vago itp?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-09-09 19:59:10
    Temat: Re: Oprawka GU10 do podbitki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Monday, September 9, 2019, 7:47:46 PM, you wrote:

> [...]

    > żeby przewód fazowy przypadkiem nie oparł się na zewnętrznej aluminiowej
    > oprawce czy po co to? Mam odsyłać zakup / przejść się do elektrycznego

    Tam oprócz wysięgnika jest dodatkowa izolacja samej podstawki
    i przewodów z niej wychodzących. I to jest istota - podwójna izolacja.
    Wysięgnik możesz wyrzucić.

    Osobiście dla siebie zastosowałbym zwykłe oprawki i się nie
    przejmował.

    > Przy okazji, jakieś wskazówki czy jak poskręcam to kostkami to będzie
    > ok? Może w tym miejscu lepiej użyć kostek Vago itp?

    Zwykłe kostki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-09-12 13:16:40
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    >

    > Przy okazji, jakieś wskazówki czy jak poskręcam to kostkami to będzie
    > ok? Może w tym miejscu lepiej użyć kostek Vago itp?

    Ja wyraźnie widzę 2A 250V we wnętrzu oprawki chociaż zdjęcie
    jest w odbiciu lustrzanym więc jeśli to będzie osłonięte od
    wody nie rozumiem problemu..

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2019-09-13 09:55:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.09.2019 13:16, jacek wrote:
    > Ja wyraźnie widzę 2A 250V we wnętrzu oprawki chociaż zdjęcie
    > jest w odbiciu lustrzanym więc jeśli to będzie osłonięte od
    > wody nie rozumiem problemu..

    Tak, zgadza się. Na oprawce jest 2A 250V. Dzięki Wam za odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz