  • 1. Data: 2017-07-04 21:08:20
    Temat: Opticum XS65 Combo
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Nabyłam dekoder jak wyżej. Fajna rzecz, odbiera sygnał z satelity jak i
    DVBT.
    Ale w wykazie nadajników telewizji naziemnej na opolszczyźnie,
    zaktualizowanym przez producenta w lipcu 2013 roku, jest tylko mux-1 do
    3. Nie ma mux-4 oraz mux-8.

    Czy i jak mogę zaktualizować te dane?
    Mux-8 mam 6 km ode mnie, Wysoka k. Góry Świętej Anny.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2017-07-07 10:06:15
    Temat: Re: Opticum XS65 Combo
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-07-04 o 21:08, Krycha pisze:
> [...]
    > do 3. Nie ma mux-4 oraz mux-8.
    >
    > Czy i jak mogę zaktualizować te dane?
    > Mux-8 mam 6 km ode mnie, Wysoka k. Góry Świętej Anny.

    Po co w ogóle jakieś na sztywno ustawione parametry DVB-t? Na pewno i w
    tym tunerze jest opcja ręcznego wyszukiwania kanałów TV naziemnej. A
    więc cała robota to kliknięcie na "wyszukaj" i "zapisz".

  • 3. Data: 2017-07-08 22:13:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07.07.2017 o 10:06, Trybun pisze:

    > Po co w ogóle jakieś na sztywno ustawione parametry DVB-t? Na pewno i w
    > tym tunerze jest opcja ręcznego wyszukiwania kanałów TV naziemnej. A
    > więc cała robota to kliknięcie na "wyszukaj" i "zapisz".

    Kanałów tv tak, ale tylko z ustalonych muxów.
    Jest też funkcja aktualizacji przez internet. Być może aktualizuje też
    nowe muxy.
    Nie mam jak tej aktualizacji wykonać.

    Krycha.

  • 4. Data: 2017-07-18 12:47:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-07-08 o 22:13, Krycha pisze:

    > Kanałów tv tak, ale tylko z ustalonych muxów.
    > Jest też funkcja aktualizacji przez internet. Być może aktualizuje też
> [...]

    Coś musi być nie tak, nie widziałem tunera w którym by nie było ręcznego
    wyszukiwania kanałów. Muxy i transpondery z satelitów oczywiście mogą
    być wgrane do pamięci tunera, ale czymś niemożliwym się wydaje aby tuner
    był pozbawiony możliwości ręcznego wyszukiwania..

  • 5. Data: 2017-07-22 23:10:15
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18.07.2017 o 12:47, Trybun pisze:

> [...]
    > być wgrane do pamięci tunera, ale czymś niemożliwym się wydaje aby tuner
    > był pozbawiony możliwości ręcznego wyszukiwania..

    Zrobiłam wyszukiwanie ręczne pasm: UHF oraz VHF dla nr kanałów jakie
    były możliwe do wyboru i dawały odpowiednio silny sygnał.
    Nie doszedł żaden program z MUX8, choć na WIW-ie 50 miałam te kanały
    przy tej samej antenie co teraz.
    Dla mnie też jest to dziwne. Pewnie potrzebny będzie kontakt ze
    sprzedawcą albo producentem. :-(

    Krycha.

  • 6. Data: 2017-07-23 19:05:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.07.2017 23:10, Krycha pisze:

> [...]
    > do wyboru i dawały odpowiednio silny sygnał.
    > Nie doszedł żaden program z MUX8, choć na WIW-ie 50 miałam te kanały przy tej

    Być może ten budżetowy dekoder ma wykastrowane pasmo VHF.
    MUX8 funkcjonuje od niedawna, więc jest możliwe, że producent
    dekodera wyposażył go tylko w głowicę UHF. Sprawdź w specyfikacji,
    czy jest mowa o częstotliwościach 177,5-226,5 Mhz.

  • 7. Data: 2017-07-23 21:36:36
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2017 o 19:05, collie pisze:

> [...]
    > dekodera wyposażył go tylko w głowicę UHF. Sprawdź w specyfikacji,
    > czy jest mowa o częstotliwościach 177,5-226,5 Mhz.

    Nie. Jest pasmo VHF. Gdy dziś wybrałam konkretną częstotliwość 184 MHz,
    to udało się.
    Może wczoraj opuściłam tą częstotliwość, bo siłę sygnału pokazują
    na ekranie z pewnym opóźnieniem w stosunku do naciśnięcia przycisku
    'następny'.
    Być może zanim się pokazało, że jest silny sygnał, to wybrałam kolejną
    częstotliwość.
    Duża część częstotliwości między 177 a 226 nie ma silnego sygnału
    Dziękuję Ci za dyskusję, bo dzięki niej uzyskałam to co chciałam.
    :-)

    Pozdrawiam Krycha.
    P.S. Przy okazji ściągnęła wiele programów czeskich.