  • 21. Data: 2019-09-09 23:07:54
    Temat: Re: Optyka potrzebna od zaraz
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 14:40:20 UTC-5 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    spoleruje (znaczy sie wtrysniety plastik).

    > Form zrobiłem może z 200, ale to nie metoda dla mnie. Jak potrzebowałem
    > zębatki i wyszło, że kupno 1000 sztuk kosztuje >10k, to opłacało się
    > zrobić zimnokanałową formę i wtrysnąć wiaderko po znajomości. Tutaj jest
    > inaczej. Potrzebuję coś w rodzaju zawiniętego w torus pryzmatu. Dobrej
    > jakości (raczej nie plastik, albo dobry jakościowo plastik).
    >
    > Potrzebuję zrobić tak:
    >

    > ---> \

    > ale nie płasko jak w pryzmacie, tylko wokół obiektywu.
    >
    > Problemem jest to, że potrzebuję może 30, max 100 sztuk, w zależności od
    > ceny.

    Daj znac co wyszlo. Bo potrzebe masz niestandardowa wiec ciekawa :)

  • 22. Data: 2019-09-09 23:10:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 10:42:43 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Oni do malych ilosci moga byc przyzwyczajeni.
    >
    > Tylko czy Ty bedziesz chcial rozmawiac, jak uslyszysz ich ceny :-)
    > Bo oni pewnie przyzwyczajeni do wojskowych :-)
    >
    > amatorzy
    > http://www.uniwersal.eu/
    > Ale czy jeszcze chce im sie szlifowac i czy potrafia cos innego/malego
    > ?
    >

    > Nawiasem mowiac - modne teraz okulary "progresywne",
    > produkcja jednostkowa ?
    > https://www.zeiss.pl/vision-care/lepszy-wzrok/zrozum
    iec-widzenie/jak-produkowane-sa-soczewki-okularowe.h
    tml

    > J.

    Tu pisza ze pol na pol:
    https://www.varilux.ca/en/progressive-lenses/manufac
    turing-lenses/

    krok 2: biera wczesniej przygotowane polwyroby

  • 23. Data: 2019-09-10 00:22:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie twierdze ze nie robia soczewek wtryskiem. Bo robia. Wszystkie okulary po dychu
    maja soczewki z wtrysku. Ale to nie ma znaczenia bo pewno krazki na soczewki robi sie
    na swiecie na rozne sposoby. Kiedys ogladalem w necie film jak robia soczewki do
    kamer filmowych. Krazki z preta szklanego cieli. A takie piecio metrowe krazki do
    bardzo duzych teleskopow pewno jeszcze inaczej robia. W marketach sprzedaja tanie
    chinskie lupy. Kupilem, soczewka szklana. Jakis myk maja bo na bank nie szlifuja.

  • 24. Data: 2019-09-10 12:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >bardzo duzych teleskopow pewno >jeszcze inaczej robia.
    >W marketach sprzedaja tanie chinskie lupy. Kupilem, soczewka szklana.

    Albo szlifuja, ale najpierw odlewaja w formach, zeby do szlifowania
    malo zostalo.

    J.

  • 25. Data: 2019-09-10 13:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-09-09 o 17:40, J.F. pisze:

    >Ale to chyba tylko handel + metal. Nie znalazłem żadnej informacji że
    >w szkle coś robią.

    Kiedys IMO robili wlasne teleskopy, i chyba zwierciadla do nich
    szlifowali.
    Ale moze przestalo sie oplacac.

    J.

  • 26. Data: 2019-09-10 13:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >okularow robia. Wycinaja krazki z tafli. Robienie soczewek,
    >wkleslych/wypuklych luster nie jest skomplikowane.
    >W warunkach amatorskich jest pracochlonne. Dawno temu w Mlodym
    >Techniku w dziale na warsztacie byl opis jak zrobic teleskop z
    >lusterem.
    >Raptem byly potrzebne dwa szklane krazki, proszek korundowy o roznej
    >gradacji, jeszcze kilka prostych substancji i duzo cierpliwosci.
    >Wtedy mozna bylo zrobic takie lustro teoretycznie bo skad przecietny
    >czytelnik mial wziac dwa szklane krazki o srednicy 20 centymetrow

    Podawano gdzie to mozna zdobyc, i niektorzy zdobyli.

    Problem byl inny - to bylo zajecie na pol roku.
    Plus fachowa pomoc, bo komu od razu wyjdzie rowne lustro, a
    poprawianie ... tygodniami :-)

    Tym niemniej niektorzy dali rade.

    J.

  • 27. Data: 2019-09-10 14:39:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Żywiczne, popatrz na wióry przy frezowaniu.

    Plastik, ale jednak produkcja jednostkowa.

    Dla okularow ... plastik w zasadzie zaleta.

    >W zasadzie mogło by być, skoro "oczy nie widzą" problemu, tylko jak
    >nanieść powłokę - metalizować?

    Jakos nanosza.

    J.

  • 28. Data: 2019-09-10 15:48:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 17:22:57 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    chinskie lupy. Kupilem, soczewka szklana. Jakis myk maja bo na bank nie szlifuja.

    Szlifuja. Ale do tanich lupek to raczej po prostu odlewaja.
    Dzis im to idzie calkiem dobrze. Czasy kiedy odlewy szklane wygladaly jak plastus juz
    minely.

    Dzis nawet szklanka za czy-pisiont jest rowna i na kupe za piataka sie nadaje...

  • 29. Data: 2019-09-11 23:29:09
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-09-10 o 14:39, J.F. pisze:
> [...]
    >>> P.S.

    > Plastik, ale jednak produkcja jednostkowa.
    >
    > Dla okularow ... plastik w zasadzie zaleta.

    Metalizacja próżniowa np. Staniak Dariusz Józefów k. Warszawy.
    Odlewy z poliwęglanu metalizował np. do lamp:
    http://mysoft.com.pl/produkty/lampa_przeszkodowa_MSL
    -200.html

    --
    pzdr, j.r.