  • 11. Data: 2017-09-30 16:58:10
    Temat: Re: Optymalizacja struktur danych dla programów funkcyjnych
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 30 września 2017 13:57:06 UTC+2 użytkownik fir napisał:

    > spoko ale mysle ze stety czy nieststy tutaj malo osob jest zainteresowanych
    jezykami funkcyjnymi, (co nie znaczy ze nie mozna o nich pisac)

    Grupa jest o programowaniu. W moim odczuciu programowanie
    funkcyjne jest jedną z podstawowych technik, jakie każdy
    profesjonalny programista powinien opanować -- nie dlatego,
    żeby stosować ją do wszystkiego, ale dlatego, żeby znać jej
    możliwości i ograniczenia.

    Czasem pojawia się też na tej grupie ożywione zainteresowanie
    takimi zagadnieniami, jak kompilacja czy asemblery. Są to tematy,
    które zostały poruszone w pracy. (Warto zwrócić uwagę, że kompilator
    w istocie rzeczy jest programem czysto funkcyjnym, nawet jeśli
    często nie jest w taki sposób implementowany).

  • 12. Data: 2017-09-30 17:14:56
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ta twoja gadka to ma jakieś zastosowania praktyczne czy służy do
    ustalenia hierarchii do żłoba?

    P.S.
    ale nie o tym, dlaczego nie mogę znaleźć od dwóch miesięcy w warszawie
    nikogo kto by mi napisał prosty program na stm-a?

  • 13. Data: 2017-09-30 20:13:00
    Od: Szyk Cech <s...@o...pl>

    W dniu 30.09.2017 o 17:14, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > dlaczego nie mogę znaleźć od dwóch miesięcy w warszawie nikogo kto by mi
    > napisał prosty program na stm-a?

    Skoro taki prosty, to czemu sam go nie napiszesz?!?

    --
    http://szyk.jcom.pl/
    http://szyk.free.of.pl/

  • 14. Data: 2017-09-30 20:18:22
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Skoro taki prosty, to czemu sam go nie napiszesz?!?

    bo ja jestem niepełnosprawny...
    niepełnosprawny intelektualnie...
    mam na to dowód - wypis z pw...

  • 15. Data: 2017-09-30 21:54:06
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, September 30, 2017 at 1:57:06 PM UTC+2, fir wrote:

    > spoko ale mysle ze stety czy nieststy tutaj malo osob jest zainteresowanych
    jezykami funkcyjnymi, (co nie znaczy ze nie mozna o nich pisac)

    Tu w ogóle jest mało osób - moim zdaniem niestety.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-10-02 14:20:38
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > (Warto zwrócić uwagę, że kompilator
    > w istocie rzeczy jest programem czysto funkcyjnym,

    Nie, nie jest. I w ogóle co to miałoby znaczyć - "czysto funkcyjnym"? Kompilator ma
    wyprodukować wyjście na podstawie wejścia. Każdy program tak robi - czy każdy program
    jest "czysto funkcyjny"?

    > nawet jeśli
    > często nie jest w taki sposób implementowany).

    Nie jest w taki sposób implementowany, bo w istocie rzeczy nie jest czysto funkcyjny
    (cokolwiek to znaczy). Co ogólnie rozszerza moją niedawną tezę, że metody kojarzone z
    językami funkcjonalnymi są nienaturalne.
    (Co nie znaczy, że są nieużyteczne.)

  • 17. Data: 2017-10-02 20:00:16
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 października 2017 14:20:39 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak
    napisał:

    > Nie, nie jest. I w ogóle co to miałoby znaczyć - "czysto funkcyjnym"?

    Miałoby znaczyć tyle, że dla danego wejścia daje zawsze to samo wyjście.

    > Kompilator ma wyprodukować wyjście na podstawie wejścia. Każdy program tak robi -
    czy każdy program jest "czysto funkcyjny"?

    Nie każdy program tak robi. Na przykład system czasu rzeczywistego
    ma się odpowiednio zachować w określonych okolicznościach.
    Swego czasu opisałem framework do optymalizacji ewolucyjnej, który
    zasadniczo nie był funkcyjny.

    > Nie jest w taki sposób implementowany, bo w istocie rzeczy nie jest czysto
    funkcyjny (cokolwiek to znaczy).

    Jeżeli nie wiesz co to znaczy, to skąd wiesz, że w istocie

    Jakie metody?

  • 18. Data: 2017-10-03 11:35:40
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 2 Oct 2017 11:00:16 -0700 (PDT), g...@g...com wrote:

> [...]
    > ma się odpowiednio zachować w określonych okolicznościach.
    > Swego czasu opisałem framework do optymalizacji ewolucyjnej, który

    Kompilator też daje różne wyniki w zależności od okoliczności (flag
    kompilacji).

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 19. Data: 2017-10-03 18:56:42
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Miałoby znaczyć tyle, że dla danego wejścia daje zawsze to samo wyjście.

    Biorąc pod uwagę deterministyczny sposób działania układów cyfrowych, każdy program
    wykonany na takich układach tak działa. W każdym języku.
    Ale to oznacza też, że określenie "czysto funkcyjny" jest niepraktyczne, bo niczego
    nie rozstrzyga - bo skoro każdy program jest "czysto funkcyjny", to szkoda literek na
    określanie wszystkiego w ten sposób.

    > Nie każdy program tak robi. Na przykład system czasu rzeczywistego
    > ma się odpowiednio zachować w określonych okolicznościach.

    Te okoliczności to też wejście (bo niby skąd program ma wiedzieć o tych
    okolicznościach? informacja o otoczeniu musi jakoś wpłynąć do programu a to jest
    właśnie wejście). Podobnie jak interwały upływającego czasu - to też jest wejście.

    funkcyjny (cokolwiek to znaczy).

    > Jeżeli nie wiesz co to znaczy, to skąd wiesz, że w istocie
    > rzeczy nie jest czysto funkcyjny?

    Bo określenie "czysto coś" ma zawsze wadę bycia niedookreślonym. I zwykle tak czy
    siak nie jest prawdą.
    Poza tym, obowiązuje zasada "nie wiem o co chodzi, ale chętnie się wypowiem".

    Te czyste. :-)

  • 20. Data: 2017-10-03 19:52:04
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 3 października 2017 11:35:40 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Kompilator też daje różne wyniki w zależności od okoliczności (flag
    > kompilacji).

    Czyli wejść