eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Optymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 1. Data: 2019-02-13 11:42:22
    Temat: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Cześć,

    jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z jaką
    prędkością
    najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6
    biegu
    silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
    przypadku jest
    mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii, ale silnik
    pracuje z mniejszym
    momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim przypadku
    występuje większa
    strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na wyższych obrotach
    pracuje bardziej
    wydajnie.
    Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
    Załóżmy,
    że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.

    --
    Pzdr.
    Marek


  • 2. Data: 2019-02-13 11:50:14
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    > zastanawiam, z jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
    > km/h, to na 6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
    > pierwszym przypadku jest
    > mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii,
    > ale silnik pracuje z mniejszym
    > momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
    > drugim przypadku występuje większa
    > strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
    > wyższych obrotach pracuje bardziej
    > wydajnie.
    >   Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    > ekonomicznie? Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.

    https://autokult.pl/3955,jaka-predkosc-na-autostradz
    ie-jest-najlepsza

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2019-02-13 11:52:55
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    <t...@f...pl> napisał(-a):

    > Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
    Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.

    Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
    autostradzie :)


  • 4. Data: 2019-02-13 12:02:25
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    > <t...@f...pl> napisał(-a):
    >
    >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    ekonomicznie? Załóżmy,
    >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >
    > Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    > podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
    > autostradzie :)

    Zdecyduj się, jak najwolniej, czy jednak 70km/h?

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2019-02-13 12:03:36
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: p...@g...com

    --Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?

    110 km/h spalanie w Skodzie rośnie nieznacznie bo do 5,3 l/100 km.

    czyli odpalasz tryb kapelusz i zeglujesz :-)


  • 6. Data: 2019-02-13 12:04:49
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 13-02-2019 o 11:42, Marek pisze:
    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    > zastanawiam, z jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
    > km/h, to na 6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
    > pierwszym przypadku jest
    > mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii,
    > ale silnik pracuje z mniejszym
    > momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
    > drugim przypadku występuje większa
    > strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
    > wyższych obrotach pracuje bardziej
    > wydajnie.
    >   Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    > ekonomicznie? Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >

    Włącz wskaźnik spalania chwilowego i posprawdzaj dla każdej prędkości.

    yabba


  • 7. Data: 2019-02-13 12:05:39
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, Marek napisał(a):

    > Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
    Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.

    Optymalna (dla zużycia paliwa) prędkość to 60-80 km/h. Mniejsza dla brył
    nieopływowych, większa dla opływowych.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 8. Data: 2019-02-13 12:07:16
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2019 04:42:38 UTC-6 użytkownik Marek napisał:
    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z
    jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na
    6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
    przypadku jest
    > mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii, ale silnik
    pracuje z mniejszym
    > momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim przypadku
    występuje większa
    > strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na wyższych obrotach
    pracuje bardziej
    > wydajnie.
    > Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
    Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >
    >
    Bez komputera bedzie trudno powiedziec.
    Ale kup sobie interfejs obd elm.
    Wepnij w auto, sparuj z apka np. Torque (jest wersja darmowa).
    W torque poklikaj i sobie wpisz nieco danych dotyczacych auta.
    To nie do konca potrzebne ale nieco uprawdopodobni wyniki.

    I dodaj w torque miernik spalania na 100km.
    On bedzie pokazywac nie do konca prawdziwe dane ale to czy auto spala wiecej czy
    mniej przy dajen predkosci pokaze.

    I jedz w trase. Juz w 2-5 minut bedziesz wiedzial o co biega.

    Po jednym tankowaniu mozna w torque wpisac korekte i od tego czasu to co pokazuje
    bedzie relatywnie wiernie odpowiadac rzeczywistosci.


  • 9. Data: 2019-02-13 12:07:26
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    > <t...@f...pl> napisał(-a):
    >
    >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    ekonomicznie? Załóżmy,
    >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >
    > Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    > podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h.

    No na 6-tce to nie pojadę 70 km/h, bo bym silnik "zadusił", gdyż przy tak małych
    obrotach benzyniak jest bardzo słaby, więc musiałbym jechać najwyżej na 5-tce,
    a to już wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa na km, więc nieekonomiczne.

    --
    Pzdr.
    Marek


  • 10. Data: 2019-02-13 12:36:33
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 12:07:26 +0100, w <q40tpr$35o$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    <t...@f...pl> napisał(-a):

    > W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
    > > Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    > > <t...@f...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    ekonomicznie? Załóżmy,
    > >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    > >
    > > Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    > > podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h.
    >
    > No na 6-tce to nie pojadę 70 km/h, bo bym silnik "zadusił", gdyż przy tak małych
    > obrotach benzyniak jest bardzo słaby, więc musiałbym jechać najwyżej na 5-tce,
    > a to już wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa na km, więc nieekonomiczne.

    Różnica przy tej prędkości między 5 a 6 jest pomijalna.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: