  • 1. Data: 2019-01-13 11:13:05
    Temat: Orange Neofon i bramka SIP
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wiem, że to lekki OT, jednak obawiam się, że usenetowe grupy poświęcone
    temu zagadnieniu mogą być już w dużej mierze wymarłe...

    Ostatnio Orange przy przedłużaniu umowy wcisnął mi usługę Neofon w
    miejsce standardowego telefonu PSTN - z różnych względów zależało mi na
    zachowaniu tego numeru. Ponieważ nie zamierzam używać ich routera
    (według obsługi technicznej w tym przypadku wystarczyłoby po prostu
    podpiąć aparat telefoniczny do odpowiedniego gniazdka) od paru dni
    walczę z konfiguracją bramki SIP.

    Wyjąłem z szafy starą bramkę PAP2T. W ustawieniach linii wpisuję login w
    formie 48<kierunkowy><numer telefonu>@neofon.tp.pl, a także hasło, które
    mi wysłali. Użytcie Auth ID ustawione na "no", pole "Auth ID" puste. Tak
    samo nazwa wyświetlana. Proxy to "neofon.tp.pl", port 5060.

    Po restarcie bramki widzę jednak komunikat "Can't connect to login
    server", a w słuchawce brak sygnału.

    Testowane na dwóch różnych bramkach, które jeszcze parę lat temu były
    sprawne, działając z usługą Freeconet.

    Ktoś wie co może być nie tak? Komuś udało się skonfigurować VoIP od
    Orange do pracy z tą bramką?

  • 2. Data: 2019-01-13 13:05:33
    Temat: Re: Orange Neofon i bramka SIP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jan 2019 11:13:05 +0100, Atlantis napisał(a):
    > Ostatnio Orange przy przedłużaniu umowy wcisnął mi usługę Neofon w
    > miejsce standardowego telefonu PSTN

    Jestes pewien ze Neofon ?

    https://www.orange.pl/kid,4002234815,id,4002809342,t
    itle,Neofon-Telefonia-Internetowa-konfiguracja-uslug
    i-na-kilku-urzadzeniach-,article.html
    Ale moze jest cos nowszego.

    Zwroc uwage na to "a" w numerze.

    To jest nieglupi pomysl, zeby sprobowac tez z komorki ...

    Albo ... moze da sie podlaczyc ich router do wewnetrznej sieci ?

    No i ... mozesz numer przeniesc do innego operatora :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-01-14 00:03:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.01.2019 13:05, J.F. wrote:

    > Jestes pewien ze Neofon ?

    Tak jest napisane w umowie. Podany jest login w domenie neofon.tp.pl.

    > Zwroc uwage na to "a" w numerze.

    Tego też próbowałem. Podobnie jak podawania różnych kombinacji nazwy
    użytkownika i/lub Auh ID z lub bez domeny po "@". Nic nie działa.

    > To jest nieglupi pomysl, zeby sprobowac tez z komorki ...

    Hmm... SIPDroid też nie chce się zarejestrować. Raportuje błąd 403...
    Może wina leży po stronie operatora?

    > Albo ... moze da sie podlaczyc ich router do wewnetrznej sieci ?

    Za wszelką cenę chcę tego uniknąć. Nie po to wymieniałem to coś na
    lepszy router, żeby teraz podpinać to do swojej sieci w roli brami VoIP.
    :) I tak będę musiał jeszcze rozgryźć jeszcze kwestię TV. Na szczęście
    wygląda na to, że mój router posiada odpowiednią funkcję i jeden z
    portów LAN można skonfigurować do podłączenia dekodera.

    > No i ... mozesz numer przeniesc do innego operatora :-)

    Dali taką możliwość przy przedłużaniu umowy na Internet, to się
    zgodziłem. Nie sądziłem, że będzie z tym tyle problemów...

  • 4. Data: 2019-01-21 09:20:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, nadal męczę się z tym tematem i nadal nie udało mi się skonfigurować
    bramki, jednak zebrałem trochę informacji. Stosuję poniższą konfigurację.

    SIP proxy: neofon.tp.pl
    SIP port: 5060
    User ID/login: numer telefonu poprzedzony "48" i numerem kierunkowym
    Hasło: otrzymane od Orange
    User Auth ID: numer telefonu jak powyżej z dołączona domeną @neofon.tp.pl
    Use Auth ID: yes

    Ustawienia te nazywają się różnie w różnych bramkach i programach,
    jednak sens ten sam.

    W każdym razie objawy są następujące:
    1) Dwa różne egzemplarze PAP2 wyświetlają komunikat "can't connect to
    login server".
    2) Siemens Gigaset z funkcją SIP także nie może się zalogować.
    3) SIPDroid nie może się zalogować, zwracając kod błedu 403.
    4) Linuksowy klient SIP także nie mógł się zalogować, chyba także
    wywalał 403.

    Jeden raz udało mi się osiągnąć połowiczny sukces. Tuż po resecie hasła
    przez Orange bramka w cudowny sposób się zalogowała. Byłem w stanie
    wybrać numer z mojego domowego telefonu, ale przychodzące połączenia już
    nie działały. Efekt taki utrzymywał się tylko przez chwilę - już nie
    pamiętam czy przestało działać samo z siebie, po resecie braki czy w
    wyniku zmiany jakiegoś ustawienia. Nie udało mi się tego efektu już
    nigdy potem zreplikować.

    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Chyba w ramach testu wygrzebię z pudła router od Orange i zobaczę czy na
    nim ta usługa faktycznie działa. Może operator ciągle nie skonfigurował
    czegoś po swojej stronie?

    A może to NAT na routerze w czymś przeszkadza?

  • 5. Data: 2019-01-22 11:36:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 09:20, Atlantis pisze:
> [...]
    > czegoś po swojej stronie?
    >
    > A może to NAT na routerze w czymś przeszkadza?

    Jak walczyłem ze swoim telefonem voip te też się przećwiczyłem,
    spróbuj dać sam nr tel bez kierunków albo z częściowym,
    zamiast nazwy klienta daj nr, popróbuj te kombinacje bo ewidentnie
    widać że nie pasuje nazwa hasło do tego co pomarańczowy oczekuje,
    aha rób przerwy, bo mogą mieć blokadę np po 5 nieudanych logowaniach
    a w ogóle ta sieć to syf kiła mogiła, uciekać od nich jak najdalej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2019-01-22 11:47:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 09:20, Atlantis pisze:

    > A może to NAT na routerze w czymś przeszkadza?

    Ja byłem w easycall i mi nie przeszkadzał ale u nich
    to nie wiem.

  • 7. Data: 2019-01-22 12:31:18
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 21/01/2019 08:20, Atlantis wrote:> Ok, nadal męczę się z tym tematem
> [...]
    >
    > SIP proxy: neofon.tp.pl
    > SIP port: 5060
    > User ID/login: numer telefonu poprzedzony "48" i numerem kierunkowym

    User ID/login daj takze 4...@n...tp.pl

    Jesli w routerze nasz SIP ALG to to wyłącz

    c.

  • 8. Data: 2019-01-22 21:38:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > bramki, jednak zebrałem trochę informacji. Stosuję poniższą konfigurację.

    Zrobiłem zrzuty ekranu ze swojego SPA-2102.
    Mam na nim dwie linie od dwóch różnych dostawców. Na jednej siedzi
    telefon, na drugiej fax.

    Nie bardzo mi się chciało dopieszczać fax, bo w rozdzielczości zwykłej
    przechodzi, a w dokładnej jak wysyłam lub odbieram grafikę, to potrafi
    przerwać. Ale faxy już są w zasadzie martwe, poza tym mam wykupione
    fax2mail, więc mi to nie przeszkadza.

    Może Ci coś pomoże:

    https://megawrzuta.pl/download/1d89a2fc38241b523fea8
    8ec3dfb47e6.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-01-23 16:43:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-22 o 21:38, Adam pisze:
    > (...)
    > Może Ci coś pomoże:
    >
    > https://megawrzuta.pl/download/1d89a2fc38241b523fea8
    8ec3dfb47e6.html

    Atlantis, miałeś czas aby obejrzeć konfigurację?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-01-23 18:48:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-13 o 11:13, Atlantis pisze:
> [...]
    > sprawne, działając z usługą Freeconet.
    >
    > Ktoś wie co może być nie tak? Komuś udało się skonfigurować VoIP od

    A bramka nie jest zablokowana tylko dla freeconet?

    Reset bramki z podłączonego telefonu
    ****73738#1
    czekamy 10 sekund i
    ****7932#1#1