  • 1. Data: 2020-03-15 14:02:41
    Temat: Ostre noże
    Od: robot <r...@o...pl>

    Pytałem tutaj czemu żyletki są ostrzejsze od noży, bo było to dla mnie
    dziwne.
    Jednak da się naostrzyć lepiej niż żyletka.

    Ten psychol tak tu naostrzył:

    https://youtu.be/ZDPXqAK9Xr0
    https://youtu.be/o22lll8qq2Q
    https://youtu.be/4irTV1xZ-EM

  • 2. Data: 2020-06-07 19:55:40
    Temat: Re: Ostre noże
    Od: o...@g...com

    użytkownik robot napisał:
    > Pytałem tutaj czemu żyletki są ostrzejsze od noży, bo było to dla mnie
    > dziwne.
    > Jednak da się naostrzyć lepiej niż żyletka.

    Panie! 4 zmienne. Kąt ostrzenia + twardość narzędzia + twardość
    materiału obrabianego + trwałość narzędzia. Temat na tysiące prac doktorskich:)

    A ty ująłeś wszystkie zmienne w jedno i nazwałeś "ostrość", obawiam się
    że nic z tego nie wyjdzie:)

    Na tych filmach widać jeszcze piątą zmienną tj. krojenie łośków
    i wyciąganie forsy od frajerów.

    cyt.
    Brubacher Edge Sharpness Scale WTF?
    I odpowiedź:

    Mike Brubacher - founder of BESS
    http://knifegrinders.com.au/11Shop_BESS.htm

    Krótko mówiąc. Są łośki ekscytujące się "ostrością" noży?
    W takim razie możemy opchnąć łośkom:
    a. certyfikaty ostrości
    b. narzędzia do pomiaru owej ostrości

    :)

  • 3. Data: 2020-06-07 20:08:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.06.2020 o 19:55, o...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Mike Brubacher - founder of BESS
    > http://knifegrinders.com.au/11Shop_BESS.htm
    >

    > Krótko mówiąc. Są łośki ekscytujące się "ostrością" noży?

    Nie widzę początku tej dyskusji. Z ostrością problem jest w tym, że
    trzeba ją jakoś zdefiniować. Sprawa nie jest prosta. Skalpel jest bardzo
    ostry, ale nie sprawdzi się w surviwalu, bo czasem tam gwiździe sie
    tnie. Żyletka doskonale goli, ale raczej nikt jej do operacji
    chirurgicznych używać nie będzie. Miecz samurajski jest doskonały do
    cięcia i w skrzyżowaniu z mieczem europejskim mógł bo po prostu uciąć,
    albo wyszczerbić.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-06-07 21:44:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie widzę początku tej dyskusji.
    28.01.2020
    Temat: Ostrość

    Robert

  • 5. Data: 2020-06-08 09:19:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2020 02:55:41 UTC+9 użytkownik o...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > Mike Brubacher - founder of BESS
    > http://knifegrinders.com.au/11Shop_BESS.htm
    >

    > Krótko mówiąc. Są łośki ekscytujące się "ostrością" noży?
    c. Certyfikaty kalibracji narzędzi pomiarowych
    d. Certyfikaty kwalifikacji personelu ostrzącego
    e. Certyfikaty kwalifikacji personelu mierzącego

    Listę można śmiało kontynuować.