  • 1. Data: 2020-01-28 14:12:13
    Temat: Ostrość
    Od: robot <a...@o...pl>

    Może i głupie pytanie, ale jeszcze nigdy nie udało mi się zadać mądrego.

    Dlaczego żyletki są ostrzejsze od noży?

  • 2. Data: 2020-01-28 14:30:47
    Temat: Re: Ostrość
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-28 o 14:12, robot pisze:
    > Może i głupie pytanie, ale jeszcze nigdy nie udało mi się zadać mądrego.
    >
    > Dlaczego żyletki są ostrzejsze od noży?

    Zdefiniuj czym dla ciebie jest ostrość.
    Ostrze skalpela (rodzaj noża) bywa ostrzejsze od żyletki.

    WM

  • 3. Data: 2020-01-28 15:16:41
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 14:30, WM pisze:

    > Zdefiniuj czym dla ciebie jest ostrość.

    Dla mnie ostrość, to jest co się mierzy miernikiem ostrości.
    O takim: https://youtu.be/t4df0tWH4kY?t=1447

    > Ostrze skalpela (rodzaj noża) bywa ostrzejsze od żyletki.

    Ale jest jednorazowe.
    Nie zaliczam tego do kategorii noży.

  • 4. Data: 2020-01-28 15:35:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 14:12, robot pisze:
    > Może i głupie pytanie, ale jeszcze nigdy nie udało mi się zadać mądrego.
    >
    > Dlaczego żyletki są ostrzejsze od noży?

    Mniejsza powierzchnia ostrza.
    https://scienceofsharp.com/2014/05/28/a-comparison-o
    f-several-manufactured-blades/

    Robert

  • 5. Data: 2020-01-28 16:35:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-28 o 15:16, robot pisze:

    > Dla mnie ostrość, to jest co się mierzy miernikiem ostrości.
    > O takim: https://youtu.be/t4df0tWH4kY?t=1447

    > Ale jest jednorazowe.
    > Nie zaliczam tego do kategorii noży.

    Fajny przyrząd.
    http://knifegrinders.com.au/11Shop_BESS.htm
    Ale chyba inne ostrze potrzebne do grubych włosów, a inne do delikatnych?

    WM

  • 6. Data: 2020-01-28 16:57:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dla mnie ostrość, to jest co się mierzy miernikiem ostrości.
    >O takim: https://youtu.be/t4df0tWH4kY?t=1447

    co on wlasciwie mierzy ? Sile nacisku potrzebna do przeciecia testowej
    nitki ?

    >Ale jest jednorazowe.
    >Nie zaliczam tego do kategorii noży.

    Hm, dawno temu byly wielorazowe ... kwestia ostrosci czy sterylizacji
    ?

    J.

  • 7. Data: 2020-01-28 17:00:24
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Mniejsza powierzchnia ostrza.

    Mikroskop tunelowy: 1 atom osadzony na czubku igły między 3-ma.
    pozdro
    --
    A S

  • 8. Data: 2020-01-28 17:11:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-28 o 16:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > co on wlasciwie mierzy ? Sile nacisku potrzebna do przeciecia testowej
    > nitki ?

    Cytat z instrukcji:

    "BESS to skrót od Brubacher Edge Sharpness Scale - międzynarodowego
    standardu ilościowej ostrości.
    Skalibrowane przez BESS testery ostrości krawędzi pokazują promień
    wierzchołka krawędzi w nm.
    Np. Maszynki do golenia DE uzyskują 50 na testerze i mają promień
    wierzchołka 50 nm, tj. Szerokość wierzchołka 100 nm lub 0,1 mikrona."

    WM

  • 9. Data: 2020-01-28 19:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Np. Maszynki do golenia DE uzyskują 50 na testerze i mają promień
    >wierzchołka 50 nm, tj. Szerokość wierzchołka 100 nm lub 0,1 mikrona."

    Ale tak naprawde, to mierzy sile nacisku potrzebna do przeciecia
    nitki/zylki ?

    J.

  • 10. Data: 2020-01-28 19:14:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 17:00, A S pisze:

    > Mikroskop tunelowy: 1 atom osadzony na czubku igły między 3-ma.
    > pozdro

    No i altom wodoru na szczycie. :-)

    Robert