  • 1. Data: 2017-05-30 22:04:00
    Temat: Oszczędności
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie info:

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21884996,miliono
    we-straty-polskiej-spolki-przez-bledy-w-systemie-wys
    ylala.html#BoxBizImg

    Ktos wie kto jest za ten bałagan odpowiedzialny? Pytam z nadzieja że
    kilku abitniejszych programistów w przyszłości nie trafi do firmy
    odpowiedzialnej za takie dziadostwo. Może warto żeby ślad pozostał jak w
    przypadku Nabino.

  • 2. Data: 2017-05-31 17:57:11
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    (ze względu na ataki na mnie ostro cenzuruję)

    ja też mam pytanie, czy na tym lotnisku to programuje się w JAVA#?

  • 3. Data: 2017-06-01 06:05:45
    Od: s...@g...com

    Tak to jest jak się zna jedynie Java lub C# lub PHP i nie wie co się robi z
    komputerem, bo przecież teraz już systemu dwójkowego i assemblera (takich staroci)
    nie warto uczyć!
    Miało być nowocześnie? Jest nowocześnie!!! A że pacjent nie przeżył? - to co z tego!
    Ważne, że operacja się udała i kaska zgarnięta!

  • 4. Data: 2017-06-01 09:17:41
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 31 May 2017 21:05:45 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Tak to jest jak się zna jedynie Java lub C# lub PHP i nie wie co
    si?=
    > ? robi z komputerem, bo przecież teraz już systemu dwójkow=

    A co to ma do?

    Możliwości są dwie: system był ok; system nie był ok.

    Jeżeli użytkownicy np. wpisywali śmieci in, to mieli śmieci out.
    System nie jest winny.

    Jeżeli system był spartolony konkursowo, też możliwe, to akurat nie
    dlatego że użyta była Java czy cokolwiek. I że jak napisać to w
    COBOLU to byłoby bez błędów.

    Trzecia możliwość: system ok, ludzie ok, ale wałki zarządu i kiepskie
    kierownictwo plus cokolwiek... Więc zwalić na informatyków.

  • 5. Data: 2017-06-01 09:21:50
    Od: "AK" <n...@n...net>

    ps.com...
> [...]
    > i assemblera (takich staroci) nie warto uczyć!
    > Miało być nowocześnie? Jest nowocześnie!!! A że pacjent nie przeżył? - to co z

    Informatyczna małpa z brzytwa (czyli Ty z Twoją "znajomością" assemblera) narobi
    wiecej szkód
    niż informatyczne "dziecko" (student lub prosto po studiach) używające Javy, C# czy
    nawet PHP.

    Bezpieczniejsze/wyższopoziomowe języki programowania są głównie po to, aby chronic
    właśnie
    przed małpami.
    Z "dziecka" sie wyrasta. Z małpy nigdy. "Dziecko" to normalny stan/etap rozwoju.
    Małpa to nienaprawialny/niezmienialny stan umysłu - ot takie "obrzeża" developerki
    (nikt się
    małpami nie przejmuje, ani nie bierze ich na poważnie, choć pooglądać w celach
    rozrywkowych
    napewno warto:).

    PS: Właśnie sobie próbuję przypomnieć kiedy ostatnio potrzebna mi była znajomość
    systemu dwójkowego/notacji uzupełnieniowej do 2/ONP itp. Hm...

    Dinozaur

  • 6. Data: 2017-06-01 09:24:00
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, May 30, 2017 at 10:04:34 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > kilku abitniejszych programistów w przyszłości nie trafi do firmy
    > odpowiedzialnej za takie dziadostwo. Może warto żeby ślad pozostał jak w

    Zdawkowy opis tego problemu, właściwie tylko skutki. Ciekawsza
    byłyby analiza źródeł błędów, szczególnie, że system miał przejść
    testy wewnętrzne. Tak to jest zgadywanka.

    w.

  • 7. Data: 2017-06-01 10:55:01
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "AK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Informatyczna małpa z brzytwa (czyli Ty z Twoją "znajomością" assemblera)

    ..i w kwestii wytlumaczenia (bo faktycznie wyszlo mi niezrecznie bo personalnie)

    Nie krytykuje Ciebie jako Osobe, ale zjawisko "malpy z brzytwa",
    czyli cos rownie czestego jak "mlody gniewny ze znajomoscia - zwykle pobiezna -
    PHP/Java/etc"
    i rownie groznego/IMHO niewlasciwego: czyli "malpi ciag" do rzeczy niskopoziomowych
    okraszony
    uzasadneniem, ze "tak trza!" i "to jest wlasciwy/stary dobry kierunek".
    Otoz IMHO bzdura!. Jest tak samo zly jak "przewartosciowany" (a tak mnaprawde
    zakompleksiony)
    "mlody gniewny"/"wyksztalcony" z Duzych Miast.

    Dinozaur

  • 8. Data: 2017-06-01 16:03:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 09:21:50 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Informatyczna małpa z brzytwa (czyli Ty z Twoją "znajomością"
    assemblera) narobi wiecej szkód
    > niż informatyczne "dziecko" (student lub prosto po studiach)
    używające Javy, C# czy nawet PHP.

    I w tym się mylisz. Szkody (w sensie jakoś tam wymiennym) nie są
    skorelowane z użytymi narzędziami. Zwykle, gdy pojawi się nowy język,
    przez pewien czas nie ma heroicznej katastrofy. Dlatego np. może się
    wydawać że C# jest lepszy niż Fortran. (Ale np. kicha co do obsługi
    wyborów samorządowych to akurat program w C#.)

    Nawet jeżeli w Javie piszę się przyjemniej niż w Asemblerze, to i tak
    obowiązuje zasada: system rozwija się i rośnie a ograniczeniem jest
    niemożliwość ogarnięcia jego przez programistów.

    > Bezpieczniejsze/wyższopoziomowe języki programowania są głównie po
    to, aby chronic właśnie
    > przed małpami.

    Bzdura

  • 9. Data: 2017-06-01 16:17:08
    Od: slawek <f...@f...com>

> [...]
    była znajomość
    > systemu dwójkowego/notacji uzupełnieniowej do 2/ONP itp. Hm...

    A mi się przydała jakieś parę tygodni temu: algorytm się uprościł po
    zapisaniu czegoś tam w systemie trójkowym. Ale oczywiście przy
    pisaniu bazy danych magazynu szlauchów i kaloszy to zbędne, ;)

  • 10. Data: 2017-06-01 19:12:22
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

> [...]
    czegoś tam w
    > systemie trójkowym. Ale oczywiście przy pisaniu bazy danych magazynu szlauchów i

    Wspołczuję Ci (Norek?). Mnie sie niezwykle rzadko przydaje, choc
    nigdy nie dotknalem informatyki "kanalizacyjnej".

    Dinozaur