  • 1. Data: 2019-05-21 19:27:36
    Temat: Oznaczenia bezpieczników SMD
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przyznam, że jestem trochę zdezorientowany.
    Potrzebowałem do pewnego projektu bezpieczników SMD 1206. W pobliskim
    sklepie kupiłem kilka sztuk, ponoć na 2A. Nie są to bezpieczniki
    polimerowe, ale jednorazowe topikowe, w białej, ceramicznej obudowie.
    Na obudowie nadrukowana jest litera "F". Coś mnie tknęło, żeby spróbować
    wygooglować oznaczenia i w paru kolejnych datasheetach różnych
    producentów znajduje informację, że litera F oznacza 500mA.

    Istnieją jakieś różne, niejednoznaczne systemy oznaczeń, czy sklep ma
    bałagan w magazynie? ;)

  • 2. Data: 2019-05-21 20:15:57
    Temat: Re: Oznaczenia bezpieczników SMD
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 19:27, Atlantis pisze:
> [...]
    > producentów znajduje informację, że litera F oznacza 500mA.
    >
    > Istnieją jakieś różne, niejednoznaczne systemy oznaczeń, czy sklep ma

    Może F oznacza Fast?
    Sprawdź na jednej sztuce przy jakim prądzie zadziała.

    Nie lepiej polimerowy?
    P.G.

  • 3. Data: 2019-06-02 21:19:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Nie lepiej polimerowy?

    Polimerowe się degradują. Dlatego przeszedłem na ograniczniki prądu na
    MOSFETach zubożanych.

    Pozdrawiam, Piotr