  • 1. Data: 2015-08-29 13:37:49
    Temat: Oznaczenia na częsciach w aucie
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    Czy z oznaczeń na szybach w aucie których coś wyczytać?
    Np. jakość tj. twardoność, kolor, przyciemnienie, ogrzewanie, rok itd.

    Np. na jednych szybach jest w kółku E2 na innych E6 ....
    Jedne mają 43R inne coś innego ....
    Albo jakieś oznaczenia typu Dot27 ...
    I tak dalej.

    Czy jest jakaś klasyfikacja jakości szyb?
    Np. według mnie pierwszy jest Pilkinton a potem cała reszta typu Nordglass.
    Jest może takie zestawienie?

  • 2. Data: 2015-08-29 14:50:28
    Temat: Re: Oznaczenia na częsciach w aucie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 29 Aug 2015 13:37:49 +0200, Krastiu napisał(a):

    > Czy z oznaczeń na szybach w aucie których coś wyczytać?
    > Np. jakość tj. twardoność, kolor, przyciemnienie, ogrzewanie, rok itd.

    Z datą to może być różnie, ale wszystkie pozostałe raczej tak.

    > Np. na jednych szybach jest w kółku E2 na innych E6 ....

    To znaczek homologacji - numer oznacza kraj

    > Jedne mają 43R inne coś innego ....
    > Albo jakieś oznaczenia typu Dot27 ...
    > I tak dalej.

    Generalnie każdy producent posiada własne oznaczenia określające co to za
    kształt szyby, wynikające z niego przeznaczenie do konkretnego modelu i
    różne właściwości takie jak okienka na VIN czy czujniki, pasy
    przeciwsłoneczne, własności takie jak
    atermiczna/akustyczna/przyciemniana/ogrzewana itp. itd.
    Ale to musisz szukać w katalogu danego producenta.

    > Czy jest jakaś klasyfikacja jakości szyb?

    Raczej nie ma

    > Np. według mnie pierwszy jest Pilkinton a potem cała reszta typu Nordglass.

    Jest chyba kilku producentów którzy produkują szyby na pierwszy montaż.
    Ale to też jeszcze niekoniecznie oznacza wyższą jakość - pozostaje pytanie
    co to tak naprawdę jest ta wyższa jakość.
    I czy dany producent używa tych samych rodzajów szkła w różnych szybach -
    bo to też może być różnie.

    > Jest może takie zestawienie?

    Wątpię

  • 3. Data: 2015-08-30 20:21:23
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

> [...]
    > przeciwsłoneczne, własności takie jak
    > atermiczna/akustyczna/przyciemniana/ogrzewana itp. itd.
    > Ale to musisz szukać w katalogu danego producenta.

    chodzi o katalog producenta auta czy katalog producenta szyb?
    gdzie szukać np. oznaczeń dla szyb Saint Gobain Sekurit, Pilkintgon,
    Nordglass, itd.

  • 4. Data: 2015-08-30 21:14:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 20:21:23 +0200, Krastiu napisał(a):

    > chodzi o katalog producenta auta czy katalog producenta szyb?
    > gdzie szukać np. oznaczeń dla szyb Saint Gobain Sekurit, Pilkintgon,
    > Nordglass, itd.

    Producenci aut rzadko dzielą się takimi informacjami.
    Natomiast katalog producenta szyb powinien pozwolić zdekodoać wszystkie
    opcje.

  • 5. Data: 2015-09-01 14:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krastiu" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Albo jakieś oznaczenia typu Dot27 ...
    >I tak dalej.
    >Czy jest jakaś klasyfikacja jakości szyb?

    E2, E6 to akurat oznaczenie europejskiej homologacji - numer oznacza
    kraj, w ktorym szybe przebadano i zgodnosc z normami potwierdzono.
    http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?
    techid=15

    Reszta oznaczen tez raczej nic nie mowi o jakosci - jedyny wyjatek to
    na oponach trwalosc - ale to raczej w USA i ostatnio w Europie dane z
    etykiety energetycznej.

    A jak chcesz to mierzyc w jakis obiektywny sposob ?

    Fakt, ze szyby od dawna nie wymienialem, kola tez nie zmienialem -
    szyby i opony lepsze, czy drogi czystsze ?

    J.

  • 6. Data: 2015-09-02 11:34:20
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    > A jak chcesz to mierzyc w jakis obiektywny sposob ?

    np. szyby jak czytam w necie są bardziej odporne na porysowania, odpryski.
    Poczytaj, które chwalą.