  • 11. Data: 2018-10-11 14:07:24
    Temat: Re: Ożywiony NiMh?
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 11.10.2018 o 13:16, Lisciasty pisze:

    > A no to pewnie racja, ja się nie doktoryzowałem z ładowarek. Proces
    > decyzyjny był mało skomplikowany, poczytałem że trochę ludków używa
    > i nie narzeka, cena około stówy wydawała mi się nie za niska i nie
    > sugerująca badziewia (wiem że to może być słaby argument) no i tyle.
    >
    > A oprócz tego Powerexa jest coś bardziej wypasionego co warto kupić,
    > żeby mieć porządny klamot na lata?

    Ja używam klona modelarskiej:
    https://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6
    kupowałem to kilka lat temu, tylko zasilacz trzeba mieć odpowiedni -
    zależy jakim napięciem i prądem ładujemy.

    Ładowałem już li-pol, li-fe i samochodowy pb

  • 12. Data: 2018-10-11 14:26:15
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2018-10-11 13:16, Lisciasty wrote:

> [...]
    > sugerująca badziewia (wiem że to może być słaby argument) no i tyle.
    >
    > A oprócz tego Powerexa jest coś bardziej wypasionego co warto kupić,

    Według mnie do normalnego użytku domowego nic lepszego nie potrzeba.
    Ja kupiłem tą ładowarkę po to żeby sobie śledzić jak aku zachowują się w dłuższych
    przedziałach czasowych. Coś bardziej wypasionego zapewne się znajdzie ale po co?
    To też nie będzie ten przedział cenowy. Można jeszcze rozważyć zakup jakieś ładowarki
    modelarskiej. Ja miałem pożyczoną jakiś czas temu mniej więcej taką:
    https://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6 . Bardzo fajnie to działało. Wszystko można było
    ustawić. Dodatkową zaletą jest to, że można ładować LiIon'y, polimery i żelowce. Z
    wad tego
    rozwiązania to zakup zasilacza jak nie masz i ładowanie tylko w pakietach w
    odniesieniu do
    ogniw NiCd i NIMH. Dodatkowo nie jest to kompaktowe rozwiązanie w jednej obudowie.

  • 13. Data: 2018-10-11 15:00:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Oct 2018 10:59:12 +0200, Pawel 'Jarod'
    <P...@s...xx> wrote:
    > Ciężko mi coś powiedzieć odnośnie tej ładowarki. Ten tryb włącza
    > się sam, czy można go włączyć ręcznie? Przełącza się po 10s
    > niezależnie
    > od tego czy zostanie dasz full naładowane czy puste ogniwo?

    Wszystkie tryby są auto.
    Refresh włącza się automatycznie na te 10s gdy podłącze rozładowane
    ogniwo.(tak około 10s, nie mam teraz pod ręka rozładowanego by to
    dokładnie zweryfikować) . Gdy jest mniej rozładowane włącza się tryb
    precharge, który po kilku min. przełącza się na charge.

    > Jaką pojemność ma to ogniwo i kto to wyprodukował? Ja uznaję tylko
    > i wyłącznie eneloopy i vartę jeśli chodzi o rynek konsumencki.

    Oznaczone jako 900 mAh, ~750mAh z pomiarów. Sprzedaje to Lidl pod
    marką Tronic, nie ma na ogniwie deklaracji kraju pochodzenia "made
    in ...", Jest tylko niemiecki adres (dystrybutora?)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-10-11 18:43:04
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2018-10-11 15:00, Marek wrote:
> [...]
    jest mniej rozładowane włącza się tryb precharge, który po kilku min. przełącza się
    Możesz podać model i nazwę tej ładowarki?

    > Oznaczone jako 900 mAh, ~750mAh z pomiarów. Sprzedaje to Lidl pod marką Tronic, nie
    ma na ogniwie deklaracji  kraju pochodzenia "made in ...", Jest tylko niemiecki adres
    (dystrybutora?)

    Miałem Tronic'i tylko z w AA. To typowa chińszczyzna. Zdechły tak szybko, że od razu
    je wywaliłem do śmieci
    bo nie chciałem marnować czasu.

  • 15. Data: 2018-10-11 21:30:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Oct 2018 18:43:04 +0200, Pawel 'Jarod'
    <P...@s...xx> wrote:
    > Możesz podać model i nazwę tej ładowarki?

    Tronic tgl+1000:

    http://1.bp.blogspot.com/-_OENn4JiAjc/VWxBCGYYWeI/AA
    AAAAAAJqk/IOX2ACxQ18A/w1200-h630-p-k-no-nu/ladowarka
    _do_akumulatorkow_tronic-lidl.jpg

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-10-12 10:16:59
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2018-10-11 21:30, Marek wrote:
    > Tronic tgl+1000:
    >
    > http://1.bp.blogspot.com/-_OENn4JiAjc/VWxBCGYYWeI/AA
    AAAAAAJqk/IOX2ACxQ18A/w1200-h630-p-k-no-nu/ladowarka
    _do_akumulatorkow_tronic-lidl.jpg

    Zassałem instrukcję z nadzieją, że coś tam napiszą jak działają te tryby. Oczywiście
    90% informacji to jakieś
    nietechniczne pierdoły więc jak działają te tryby pozostaje w sferze domysłów. Bardzo
    podobna mi się ten
    punkt z instrukcji: Ładowanie akumulatorów: Urządzenie postaw na równej, płaskiej i
    tępej podstawie.
    Ja za ch.. nie wiem o co chodzi z tępą podstawą... zawiesiłem się. Wygląda na to, że
    to produkt nie dla mnie.

  • 17. Data: 2018-10-12 10:25:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    <P...@s...xx> wrote:
> [...]
    > niezależnie
    > od tego czy zostanie dasz full naładowane czy puste ogniwo?

    Sprawdziłem to teraz precyzyjnie podłączając aku rozładowany do
    1.1V. Ładowarka włączyła refresh i rozładowała aku do ~0.9V. Trwało
    to jakieś 5 minut więc to moje 10 sekund opisywane wcześniej było
    trochę na wyrost być może wtedy aku był bardziej rozładowany. Po
    rozładowaniu ładowarka włączyła tryb precharge.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-10-12 16:26:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Miałem 3szt Aku nimh AAA marki Lidl/Tronic w lampce LED, która ma
    >fizyczny wyłącznik i była wyłączona. Lampa byłaś nieużywana przez
    >jakiś czas (że dwa miesiące, może ciut dużej). Nie chcę się zapalić,
    >sprawdzam napięcie na aku, każdy ok 0.05V, kaplica.

    Ja bym taki pewny nie byl tej kaplicy.
    Rozladownanie NiCd/MH zdaje sie malo szkodzic.
    Kiedys mi sie obil dokument z NASA, gdzie zalecali przechowywac
    zwarte.

    >Ale wrzuciłem je do ładowarki wcześniej kopiąc je troszkę prądem
    >rozruchowym z zasilacza by ładowarka uznała je za sprawne .
    >Naładowała je, ale nie mając zaufania do takiej "regeneracji" na
    >szybko wystrugalem sobie miernik mAh. Rozladowowywalem każdy przez
    >rezystor 15? do 1V mierząc mAh w trakcie. Na kazdym aku wyszło ok
    >70mAh, rozładowały się w kilkanaście minut. Czyli szmelc. Ale coś
    >mnie tknęło i ponownie je naładowałem i powtórzyłem test, teraz
    >rozladowaywały się przez długie godziny a miernik doliczył do 760 mAh
    >(900mAh deklarowane przez producenta). Ki diabeł? Odżyły??

    Nie wiem co masz za ladowarke, moze po prostu za pierwszym razem
    uznala, ze sa naladowane i stanela.
    Moglo pomoc zwykle podgrzanie akumulatorow.

    Troche akumulatorkow w trakcie uzywania nabralo wiekszej rezystancji
    wewnetrznej.
    Napiecie dobre, prad zwarcia idzie w ampery, a komorka czy fotoaparat
    cyfrowy ruszaja i zaraz sie wylaczaja.

    Sprawdz akumulatory po paru dniach/tygodniach - lubia lapac zwarcia.
    Mozna przepalac, ale nadal lubia.

    Kupuje sie eneloopy i ma sie spokoj.

    J.

  • 19. Data: 2018-10-12 17:14:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-10-11 21:30, Marek wrote:
> [...]

    >równej, płaskiej i tępej podstawie.
    >Ja za ch.. nie wiem o co chodzi z tępą podstawą... zawiesiłem się.
    >Wygląda na to, że to produkt nie dla mnie.

    Nigdy nie widziales kiepskiego tlumaczenia ?

    Trzeba siegnac do oryginalu ... ale widze tylko od TLGL 1000
    Position the charger on a stable, flat surface and do not place any
    objects on the charger.

    A moze chodzilo o "sharpless" - bez ostrych krawedzi ?

    J.

  • 20. Data: 2018-10-17 12:45:26
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 11 Oct 2018, Lisciasty wrote:

    > A oprócz tego Powerexa jest coś bardziej wypasionego co warto kupić,
    > żeby mieć porządny klamot na lata?

    Ja zmigrowałem z Powerexa na BT C3100 (czasem pod marką Opus, czasem
    no-name). Stanowczo było warto wywalić Powerexa.
    BT C3100 ma przede wszystkim obsługę Li-Ion, a tego jest ostatnio coraz
    więcej wszędzie, np. w latarkach.

    Powerex miał też tą upierdliwą właściwość, że każde ogniwo próbował na
    początku ładować prądem 2A (nawet jak się ustawiło najmniejszy prąd),
    żeby sprawdzić rezystancję wewnętrzną i jak ogniwo było słabe i napięcie
    podskakiwało do 2V, to wyświetlał 'HIGH' (czy jakoś tak) i koniec. Dało
    się to obejść podłączając równolegle z akumulatorem mały rezystor na
    pierwsze sekundy, ale to nie tak powinno działać. Chociaż jest to jakaś
    motywacja, żeby stare i słabe akumulatory wyrzucić :-)

    Do spakietowanych akumulatorów, to tak jak koledzy napisali - jakąś
    modelarską ładowarkę, chociaż ja bym nie kupił już IMAX-a B6 ani klona,
    tylko coś od 200W/10A w górę, bo czasem można taką i akumulator
    samochodowy naładować, a B6 jest do tego stanowczo za słaba.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg