  • 21. Data: 2018-10-17 12:49:31
    Temat: Re: Ożywiony NiMh?
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 17.10.2018 o 12:45, Marek Wodzinski pisze:
    > On Thu, 11 Oct 2018, Lisciasty wrote:

    > Do spakietowanych akumulatorów, to tak jak koledzy napisali - jakąś
    > modelarską ładowarkę, chociaż ja bym nie kupił już IMAX-a B6 ani klona,
    > tylko coś od 200W/10A w górę, bo czasem można taką i akumulator
    > samochodowy naładować, a B6 jest do tego stanowczo za słaba.

    Ładowałem akumulator samochodowy - 45Ah i dawało radę, tylko mocny
    zasilacz musiał być.

  • 22. Data: 2018-10-17 13:07:07
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 17 Oct 2018, BQB wrote:

    > Ładowałem akumulator samochodowy - 45Ah i dawało radę, tylko mocny zasilacz
    > musiał być.

    60W, to nie mocny:-)
    Akumulator 45Ah, czyli prąd ładowania ok. 4.5A to akurat max co ta
    ładowarka wyciągnie. Mam, ładowałem akumulator 75Ah.
    W sytuacji awaryjnej jest róznica czy przez 15 minut podładuję prądem 10A,
    czy prawie godzinę 4A, żeby odpalić silnik.

    A jak się przez przypadek zacznie bawić w modelarstwo, to B6 też bardzo
    szybko przestaje wystarczać.

    Idą święta, będą promocje. O ile B6 i klony są po ~$18, to może da się
    ustrzelić jakąś promocję na 200-300W (normalnie ~$50). Mi się udało 200W
    kupić za $25 jakiś czas temu:-)

    No i B6 ma moc rozładowania tylko 5W, większe mają 20W lub nawet możliwość
    podłączenia swojego obciążenia poza ładowarką, a to też sie przydaje.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg