  • 1. Data: 2020-01-18 20:10:07
    Temat: PBS upadl
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No, nie upadl - zostal/zostanie przymusowo zrestrukturyzowany

    https://www.pbsbank.pl/o-banku/komunikaty/899-bankow
    y-fundusz-gwarancyjny-rozpoczal-przymusowa-restruktu
    ryzacje-podkarpackiego-banku-spoldzielczego-w-sanoku
    1

    Dla klientow w zasadzie nic sie zmieni, zalicza dzien przerwy ...
    i moze troche klopotow sercowych.

    Wlasciciele/spoldzielcy ... a oni i tak g* mieli, dzieki temu moze
    nawet nie beda musieli doplacac :-)

    Sam bank klopoty mial od dluzszego czasu.
    We wrzesniu praktycznie wyzerowal kapitaly wlasne.
    Co ciekawe - pieniedzy klientow chyba nie zdefraudowal,
    ponoc duzo mial w bonach pienieznych NBP
    https://obligacje.pl/pl/a/pbs-sanok-wyzerowal-kapita
    l-podstawowy

    Ale ... obligacje banku wlasnie zostaly umorzone.
    Dawniej bank przejmujacy musialby je splacic, teraz nie musi.
    Co prawda jako podporzadkowane, w razie upadku banku prawdopodobnie i
    tak nie zostalyby splacone.

    Ktos to nawiasem mowiac jakos dobrze rozegral, bo te obligacje w
    ostatnim czasie drozaly. np
    https://gpwcatalyst.pl/o-instrumentach-instrument?na
    zwa=PBS0720

    Zwykla ludzka pazernosc, czy trzeba bylo troche pomanipulowac?
    A moze ktos uruchomil kolesi?
    Pewnie sie nie dowiemy :-)

    Ciekawe co bedzie dalej - deponenci zaczna uciekac z tego Nowego,
    a BFG bedzie musial jednak czasowo wyskoczyc z kasy, czy nie ma
    powodow, obedzie sie bezkosztowo i przekaze to wkrotce jakiemus innemu
    bankowi? Bo chyba nie bedzie prowadzil dalej sam ?

    A kolejna na liscie ... Idea ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-01-18 20:27:47
    Temat: Re: PBS upadl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." p8rn4cigsjea$.p1arspt7syi7$....@4...net

    > No, nie upadl - zostal/zostanie przymusowo zrestrukturyzowany

    Plan Zdzisława? Za złotówkę?

    > Ale ... obligacje banku wlasnie zostaly umorzone.

    > obligacje w ostatnim czasie drozaly

    39% w kwartał?

    -=-

    Fryzjer też zdrożał... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-01-18 21:34:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 20:27:47 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." p8rn4cigsjea$.p1arspt7syi7$....@4...net

    > Plan Zdzisława? Za złotówkę?

    Nawet bez zlotowki :-)

    Ba - po umorzeniu obligacji w bilansie zrobi sie nadwyzka,
    i kto to teraz wezmie ? Zdzisław ?

    > 39% w kwartał?

    Ktos sie ucieszyl, ktos zmartwil, ktos pluje sobie w brode :-)

    > -=-
    > Fryzjer też zdrożał... ;)

    Nie mozesz porownywac fryzjera do starych obligacji.

    J.

  • 4. Data: 2020-01-19 01:25:29
    Od: j...@j...org

    On Sunday, January 19, 2020 at 4:10:54 AM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Wlasciciele/spoldzielcy ... a oni i tak g* mieli, dzieki temu moze
    > nawet nie beda musieli doplacac :-)
    >
    > Sam bank klopoty mial od dluzszego czasu.

    Kłopoty miał od dłuższego czasu, ale pieniądze wyparowały w dużych ilościach dopiero
    w ostatnich 12 miesiącach:

    Zgodnie z raportem półrocznym PBS, suma bilansowa banku na koniec czerwca 2019 r.
    wynosiła ok. 2,8 mld zł, a współczynnik kapitałowy Tier I w ciągu 12 miesięcy
    obniżył się
    z 7,56% do 0,32%, podczas gdy minimalny wymóg to 6%.

  • 5. Data: 2020-01-19 01:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 20:10:07 +0100, J.F. napisał(a):
    > https://www.pbsbank.pl/o-banku/komunikaty/899-bankow
    y-fundusz-gwarancyjny-rozpoczal-przymusowa-restruktu
    ryzacje-podkarpackiego-banku-spoldzielczego-w-sanoku
    1

    A propos

    https://banknowybfg.pl/

    Adres do korespondencji
    Mickiewicza 7
    38-500 Sanok

    Siedziba
    ul. Ks. Ignacego Jana Skorupki 4, 00-546 Warszawa

    Pierwsze to PBS, drugie BFG.

    Bank-krzak ? :-)

    "Bank Nowy BFG S.A. został powołany do życia w grudniu 2019 r. "

    Juz wtedy wiedzieli co zrobia, czy wtedy mial byc tylko w gotowosci, a
    teraz dopisali nowy adres ?

    J.

  • 6. Data: 2020-01-19 17:36:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 16:25:29 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):
> [...]

    obniżył się
    > z 7,56% do 0,32%, podczas gdy minimalny wymóg to 6%.

    Ale mowa (na razie) tylko o kapitale wlasnym - czyli te 7.5% od 2.8mld
    - jakies 210 mln.

    Nadal spora kwota, ale to nie jest Wołomin, gdzie ponoc zniknelo
    polowe depozytow.
    I kto wie jak liczone - moze tak naprawde straty z wielu lat.

    Gdzies jest krytyczny raport z wrzesnia, ale bank go akurat nie
    publikuje na swojej stronie.

    J.

  • 7. Data: 2020-01-19 23:14:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." c9zpaq687g8m$.bb8dbg3dlcgh$....@4...net

    > Ktos sie ucieszyl, ktos zmartwil, ktos pluje sobie w brode :-)

    [głupiec się najpierw ucieszył, następnie zmartwił
    i teraz pluje sobie w brodę, gdyż nie posłuchał
    naszych ostrzeżeń -- jak z AmberGold; nie powiem
    głośno, by nie płacić podatków, ale Usenetowi
    zawdzięczam majątek!]

    > Nie mozesz porownywac fryzjera do starych obligacji.

    Czyżby takie porównanie było czynem zabronionym?

    [na szczęście łysieję -- kupię sobie peruki na AliExpress
    i będę miał fryzjera z głowy... jestem już za starty na
    bujną czuprynę -- ileż z tym problemów!!! mycie, suszenie,
    czesanie, ścinanie... ileż forsy na fryzjera i na szampony...
    jakie to szczęście, że człowiek łysieje na stare lata...
    umyję głowę jak ręce, wytrę ręcznikiem lub nie... co
    zechcę z peruk -- to założę... jak ubranie... na razie
    chyba muszę qpić okulary... wiem jakie, ale pójdę do
    okulisty, by mieć refundację -- chyba co 2 lata refundują;
    od 2013 nie refundowali mi a być może i wtedy nie refundowali...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

    Postscriptum: FCN/Tlenofon od listopada ubr. nalicza opłaty
    abonamentowe klientom dawnego Tlenofonu. [być
    może to nie jest rozbój w biały dzień -- teraz stale szarówki
    za oknem... a może koszą nocami...]

  • 8. Data: 2020-01-19 23:19:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > https://banknowybfg.pl/

    > "Bank Nowy BFG S.A. został powołany do życia w grudniu 2019 r. "

    Bank Nowy BFG S.A. został powołany do życia w grudniu 2019 r.
    i ma obecnie 100 mln zł kapitału. Kwota ta może być zwiększona.

    To nie jest 1 złotówka na łebka, ale 1 dolar amerykański...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-01-20 13:43:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 1...@4...net
> [...]

    > i ma obecnie 100 mln zł kapitału. Kwota ta może być zwiększona.

    >To nie jest 1 złotówka na łebka, ale 1 dolar amerykański...

    Masz na mysli obywatela ?
    Coz to za pieniadze dla BFG. Zreszta - na razie nie wydane ... choc
    zarzad pensje na pewno ma spore :-)

    Zobacz lepiej, ze kapital zalozycielski to 25mln.
    Kto i jak dolozyl 75 ?

    J.

  • 10. Data: 2020-01-20 20:29:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e25a11a$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Zobacz lepiej, ze kapital zalozycielski to 25mln.

    Qpa szmalu -- z własnych pensji nie uzbierali tyle,
    > raczej z kieszonkowego... ;)

    > Kto i jak dolozyl 75 ?

    W ostatecznym ;) rozrachunku podatnicy?

    --