  • 1. Data: 2014-05-08 15:17:01
    Temat: PI to LIR
    Od: m...@g...com

    Czy ktoś może mi wyjaśnić jak wygląda następująca kwestia ?.
    Jeżeli firma ma PI ale przymierza się do zlożenia wniosku na LIR-a to po jego
    pozytywnym rozpatrzeniu przez RIPE adresacja PI zostanie odebrana czy mozna ją w
    jakiś sposób zachować?

    z góry dzięki za odpowiedź.
    Kilka godzin juz szukam na to odpowiedzi i niestety nie udało mi się tego ustalić.

    Monika

  • 2. Data: 2014-05-08 16:49:38
    Temat: Re: PI to LIR
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-05-08 15:17, m...@g...com pisze:
> [...]
    pozytywnym rozpatrzeniu przez RIPE adresacja PI zostanie odebrana czy mozna ją w

    Wyjścia są dwa:
    1. zachować PI jako LIR infrastructure
    2. po zrobieniu się LIRem skonwertować posiadane PI do PA - jest to
    możliwe od niedawna
    -> https://www.ripe.net/lir-services/resource-managemen
    t/converting-pi-to-pa

    Zasadniczo nie ma obowiązku oddawania PI, jeśli staje się LIRem, mimo że
    sporo lat wstecz RIPE nakłaniało dość mocno LIRy do oddawania dotychczas
    posiadanych PI. Ważne jest to, czy oryginalne kryteria przydziału są
    nadal spełnione.

    --
    Ślązak

  • 3. Data: 2014-05-09 00:45:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 08 May 2014 16:49:38 +0200, Tomasz Śląski<t...@k...org.pl>
    wrote:
    > Wyjścia są dwa:
    > 1. zachować PI jako LIR infrastructure
    > 2. po zrobieniu się LIRem skonwertować posiadane PI do PA - jest to
    > możliwe od niedawna

    Czemu są takie cyrki z tym oddawaniem, ipv6 mialo problem z wąska
    adresacja (bo chyba o to de facto chodzi) rozwiązać raz a dobrze, i
    co?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-05-09 12:28:55
    Od: m...@g...com

    Znalazłam Ten wątek z 2013 roku czy to oznacza że udało się ustalić z RIPE jakieś
    szczegóły bo widzę że chodzi mi dokładnie o to samo co w poniższym i pisanym przez
    Ciebie zapytaniu.

    Tomasz Śląski
    12.06.2013

    Ave,

    Czy znany jest komuś przypadek dokonania konwersji PI do PA w sytuacji,
    gdy posiadacz PI stał się LIRem?

    Kiedyś, gdy LIRowałem firmę, RIPE kazało zwrócić posiadane dotychczas
    PI. Dziś niektóre LIRy mają oprócz przyznanych "z urzędu" PA również PI
    opisane jako LIR Infrastructure, PODOBNO były konwersje z PI do PA
    bloków /22 i większych, ale nikt nie pokazał mi palcem takiego przypadku.

    Próbowałem rozmawiać z RIPE na ten temat, ale poza lakonicznym
    stwierdzeniem, że nie ma obowiązującej polityki na konwersje i są one
    wstrzymane nic więcej nie uzyskałem. Na RIPE66 była prezentacja na ten
    temat, ale dalszego odzewu również brak.

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2014-05-09 13:04:50
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 08.05.2014 Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał/a:
    > 2. po zrobieniu się LIRem skonwertować posiadane PI do PA - jest to
    > możliwe od niedawna
    > -> https://www.ripe.net/lir-services/resource-managemen
    t/converting-pi-to-pa

    Z ciekawosci zlecilem wczoraj konwersje jednej z moich PI na PA. RIPE zrobilo
    to od reki, bez zadawania zadnych pytan.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 6. Data: 2014-05-10 20:37:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-05-09 12:28, m...@g...com pisze:
    > Znalazłam Ten wątek z 2013 roku czy to oznacza że udało się ustalić z RIPE jakieś
    szczegóły bo widzę że chodzi mi dokładnie o to samo co w poniższym i pisanym przez
    Ciebie zapytaniu.

    Tak, od tamtego czasu ogarnęli się w RIPE i puścili konwersje PI do PA.
    Jednakże można obecnie konwertować jedynie bloki /22 i większe.

    --
    Ślązak

  • 7. Data: 2014-05-16 14:51:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.05.2014 15:17, m...@g...com pisze:
> [...]
    > to po jego pozytywnym rozpatrzeniu przez RIPE adresacja PI zostanie
    > odebrana czy mozna ją w jakiś sposób zachować?

    Jeśli nic się w tym zakresie nie zmieniło to (z praktyki) tylko
    dotychczasowy "sponsor" musi przesłać do RIPE stosowne wytyczne żeby
    przekazać kontrolę nad daną pulą i voila.