  • 21. Data: 2019-08-13 20:34:36
    Temat: Re: PIC24fj256da210 - dziwne zachowanie GPIO
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.08.2019 15:33, Marek wrote:

    > Źle skonfigurowane bufory są  wykrywane runtime i wtedy kod robi
    > while(0);  jeśli masz aktywnego wdg będą resety w kółko.

    Watchdog wyłączony. Na tym etapie tylko zaciemniałby sytuację.
    Wygląda na to, że chyba znalazłem przyczynę. Wczytałem się w
    dokumentację i okazuje się, że ten konkretny model PIC24 ma sporą
    pamięć, ale nie cała jest dostępne bezpośrednio. W standardowy sposób
    dostępne jest tylko 30kB, pozostałe 66kB to pamięć rozszerzona (EDS).
    Zmylił mnie fakt, że MPLABX w użytych zasobach uwzględnia całość. Z
    punktu widzenia programu pamięci było mniej niż oczekiwałem i stos w
    pewnym momencie zaczął pisać po stercie.

    Przejrzałem kod i odzyskałem trochę zmiennych globalnych tam, gdzie to
    tylko było możliwe. Wystarczyło, żeby ruszyły wszystkie rzeczy, które do
    tej pory nie chciały działać.

    Teraz tylko muszę opanować obsługę tej rozszerzonej pamięci z poziomu C.
    Gotowych bibliotek nie chciałbym przerabiać, ale teraz zostało mi już
    tylko (poza dopracowaniem paru szczegółów) napisanie warstwy własnej
    aplikacji, która równie dobrze może korzystać z tej części RAM-u.

  • 22. Data: 2019-08-14 09:15:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Aug 2019 20:34:36 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Teraz tylko muszę opanować obsługę tej rozszerzonej pamięci z
    > poziomu C.

    Takie pytanie zasadnicze - po co Ci ten wynalazek? :) Masz opanowany
    pic32, o wiele więcej zasobów, z kontekstu wynika że probojesz
    uruchamic podobny soft (stos tcpip) który z powodzeniem uruchamiales
    na pic32 Po co się męczyć z niszowym układem? Jak mawiał klasyk
    edukacja nie usprawiedliwia straconego czasu :).

    --
    Marek

  • 23. Data: 2019-08-14 11:20:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 14.08.2019 09:15, Marek wrote:

> [...]
    > podobny soft (stos tcpip) który z powodzeniem uruchamiales na pic32  Po
    > co się męczyć z niszowym układem? Jak mawiał klasyk edukacja nie

    1) Praktyczny cel jest taki, że PIC24 traktuję jako furtkę do dsPIC33,
    którym też chciałbym się trochę bliżej przyjrzeć. Sporo krótkofalarskich
    projektów opartych na DSP powstało właśnie na procesorach z tej rodziny.
    2) Okazuje się, że nie ma aż tak wielkich różnic pomiędzy PIC24 i PIC32.
    Największą jest fakt, że pisząc kod najlepiej posługiwać się rejestrami
    - biblioteka plib (przynajmniej ta "legacy") zdaje się być mniej
    dopracowana i chyba nie jest do końca kompatybilna z nowszymi układami.
    Jednak układ rejestrów jest bardzo podobny i można się w tym bez trudu
    połapać. Chciałem jednak wykonać jakiś projekt na tym MCU aby przekonać
    się, czy nie ma jakichś poważniejszych "pułapek" i jak się okazuje, na
    jedną trafiłem. Teraz powinno już pójść z górki. ;)
    3) To trochę realizacja hobby. Uruchamiałem już soft na różnych
    "dziwnych" rodzinach CPU i MCU. W tym także takich, które zaliczają się
    do kategorii "retro". Jednym z projektów, które w tej chwili leżą u mnie
    na półce jest przeniesienie pewnej istniejącej konstrukcji (w pierwszej
    wersji zrealizowanej na AVR, w drugiej na PIC32) na system
    mikroprocesorowy oparty na 6502. ;)