  • 1. Data: 2017-08-23 21:36:10
    Temat: PIC32 - strony WWW w pamięci programu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Próbuję właśnie uruchomić serwer HTTP ze stosu TCP/IP od Microchipa
    (stara wersja z MLA, ciągle nie przerzuciłem się na Harmony). Wszystko
    znaje sie być właściwie skonfigurowane. Odkomentowane #define'y
    odpowiedzialne za kompilację serwera HTTP2 i obsługę MPFS2.
    Zakomentowane te, które dodają pobieranie stron z zewnętrznej pamieci
    EEPROM/Flash, tak więc powinien ich szukać w pamięci programu.

    Za pomocą programu udostępnionego przez Microchip przekonwertowałem
    katalog ze stronami WWW do pliku MPFSImg2.c, który dodałem do projektu,
    podobnie jak HTTPPrint.h.

    Całość się skompilowała i załadowała do MCU.

    Serwer najwyraźniej działa, przy czym za każdym razem zwraca mi "404:
    File not found". Nie ma znaczenia czy wpiszę w przeglądarkę sam adres IP
    czy próbuję się odwoływać bezpośrednio do plików. Za każdym razem to
    samo. Ktoś ma pomysł co mogę robić nie tak?

  • 2. Data: 2017-08-24 00:41:55
    Temat: Re: PIC32 - strony WWW w pamięci programu
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > czy próbuję się odwoływać bezpośrednio do plików. Za każdym razem to
    > samo. Ktoś ma pomysł co mogę robić nie tak?

    Ścieżka dostępu? Masz jak podpatrzeć, co serwer myśli, że się do niego
    odwołało? (w sensie zgadzania się ścieżek).
    Czy jak odwołasz się <serwer_IP>/ścieżka, to on to widzi jako
    <serwer_IP>/ścieżka, czy np. /<coś>/ścieżka?
    Dasz radę dokompilować, aby ci pokazywał, co otrzymał jako wywołanie i/lub
    czego nie znalazł? Podobny problem lata temu miałem, gdy stawiałem serwer
    FTP, przegapiłem, że ścieżkę dla usera przypiąłem mu nie tam, gdzie trzeba,
    do nieistniejącego katalogu. I jak zwykle, eufemistycznie mówiąc, zwróć
    uwagę nawet na przecinek "w komentach".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 3. Data: 2017-08-24 21:10:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Aug 2017 21:36:10 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Za pomocą programu udostępnionego przez Microchip przekonwertowałem
    > katalog ze stronami WWW do pliku MPFSImg2.c, który dodałem do
    > projektu,

    Daj sobie spokój z mpfs,Http2 można łatwo przerobić na serwer z
    prawdziwego zdarzenia z handlerami cgi oraz z fatfs na pendrive/sd.
    Pliki strony modyfikujesz sobie poprzez upload po http.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-08-27 13:16:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-08-24 o 21:10, Marek pisze:

    > Daj sobie spokój z mpfs,Http2 można łatwo przerobić na serwer z
    > prawdziwego zdarzenia z handlerami cgi oraz z fatfs na pendrive/sd.
    > Pliki strony modyfikujesz sobie poprzez upload po http.

    Generalnie na chwilę obecną MPFS2 operujący na wkompilowanym obrazie w
    zupełności mi wystarczy. Serwer WWW jest mi potrzebny właściwie tylko do
    dwóch rzeczy: obsługi prostego menu konfiguracyjnego oraz czytania paru
    danych za pośrednictwem json-a.
    Fakt, że strony nie mogą być w żaden sposób modyfikowane przez
    użytkownika jest tutaj tylko zaletą. A tak naprawdę wystarczy mi na nie
    tylko kilka - kilkanaście kB flasha.

    A co do głównego problemu to okazało się, że przeoczyłem jeden drobiazg
    - MPFS nie jest inicjowany przez serwer - trzeba to zrobić ręcznie w
    funkcji main().