  • 1. Data: 2016-05-22 14:58:37
    Temat: PIR niskonapieciowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wększość standardowych czujek dostępnych handlu są na zakres 9-16V.
    Czy są powszechnie dostępne czujki na 3-5V. Nie chodzi mi o
    moduły/shieldy dla Arduino itp. tylko takie normalne w obudowach do
    montażu na ścianie.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-05-23 10:54:04
    Temat: Re: PIR niskonapieciowy
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 22/05/2016 13:58, Marek wrote:
    > Wększość standardowych czujek dostępnych handlu są na zakres 9-16V. Czy
    > są powszechnie dostępne czujki na 3-5V. Nie chodzi mi o moduły/shieldy
    > dla Arduino itp. tylko takie normalne w obudowach do montażu na ścianie.

    Myślę ze takich nie znajdziesz. Dość wysokie napięcie jest potrzebne pn
    odległości czujek od centralek mogą być spore. Kable do czujek to zwykłe
    0.5mm^2 więc spadek napięcia byłby zbyt duży aby zasilić czujkę.

    c.

  • 3. Data: 2016-05-23 11:08:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Myślę ze takich nie znajdziesz. Dość wysokie napięcie jest potrzebne pn
    > odległości czujek od centralek mogą być spore. Kable do czujek to zwykłe
    > 0.5mm^2 więc spadek napięcia byłby zbyt duży aby zasilić czujkę.

    Poza tym zasilacz buforowy 5V jest na pewno trudniej dostępny niż 12V :)
    P.G.

  • 4. Data: 2016-05-23 11:10:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Wększość standardowych czujek dostępnych handlu są na zakres 9-16V. Czy są
    > powszechnie dostępne czujki na 3-5V. Nie chodzi mi o moduły/shieldy dla
    > Arduino itp. tylko takie normalne w obudowach do montażu na ścianie.

    Będzie ciężko. Bezprzewodowe mają zasilanie z baterii CR123A 3V, ale nie
    mają wyprowadzonych styków alarmowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2016-05-23 11:39:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 May 2016 11:10:14 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Będzie ciężko. Bezprzewodowe mają zasilanie z baterii CR123A 3V,
    ale nie
    > mają wyprowadzonych styków alarmowych.

    Tak btw te bezprzewodowe to jakiś otwarty standard by je można było
    wykorzystać we własnym projekcie czy każdy producent ma swoje
    rozwiązania?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-05-23 11:48:31
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.05.2016 o 11:39, Marek pisze:
    > ale nie
    >
    > Tak btw te bezprzewodowe to jakiś otwarty standard by je można było
    > wykorzystać we własnym projekcie czy każdy producent ma swoje rozwiązania?

    Zdaje się ze jest kilka standardów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2016-05-23 13:33:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > ale nie
    >
    > Tak btw te bezprzewodowe to jakiś otwarty standard by je można było
    > wykorzystać we własnym projekcie czy każdy producent ma swoje
    > rozwiązania?

    Chyba każdy producent ma swoje rozwiązania.
    Tak w ogóle, to czujki bezprzewodowe są dwóch rodzajów: z transmisją
    jednokierunkową i dwukierunkową. Widziałem kiedyś jednokierunkową zrobioną
    analogicznie jak pilot z kodowanie KeeLoq.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba