  • 1. Data: 2018-02-16 13:59:43
    Temat: PLC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sie chcialem spytac kogos kto ma wieksze doswiadczenie z
    programowaniem PLC,
    w sumie to edukacyjne i o zakres stosowalnosci pytanie.

    Gdybym np chcial uzyc do sterowania winda - ma to sens ?
    Winda typowa, 5-10 pieter, przyciski w kabinie i na pietrach,
    fotokomorka/czujnik indukcyjny z przeslona co pol pietra.

    Silnik to powiedzmy nie nasze zmartwienie - ma osobny sterownik, 4
    komendy realizuje - gora, dol, zwolnij, zatrzymaj.
    PLC ma wygenerowac te 4 komendy.

    Co lepsze modele maja rozne liczniki, ale tak w jezyku drabinkowym to
    mi sie to dosc upierdliwe i rozbudowane wydaje.
    Na granicy sensownosci.

    A jakbym jeszcze np mial dwie windy i chcial jakis ambitniejszy
    program ?
    Czy nawet glupie odklocanie tej fotokomorki, zeby np stan musial byc
    stabilny przez 0.1s ?

    Choc z drugiej strony ... kiedys to chyba na przekaznikach naprawde
    robili ?

    J.

  • 2. Data: 2018-02-16 15:38:56
    Temat: Re: PLC
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 lutego 2018 13:59:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Tak sie chcialem spytac kogos kto ma wieksze doswiadczenie z
    > programowaniem PLC,

    Zapytaj Adam Sz. na grupie pl.misc.budowanie.
    Cały dom ma do PLC podłączony

  • 3. Data: 2018-02-16 15:43:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 06:38:56 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Cały dom ma do PLC podłączony

    Ale po co w ogóle PLC, jaka tego zaleta nad Arduino oraz compatible?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-16 15:48:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Zapytaj Adam Sz. na grupie pl.misc.budowanie.
    >Cały dom ma do PLC podłączony

    Ale moze ma prostsza automatyke, a nie priorytetowy sterownik dwoch
    wind :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-02-16 15:53:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 lutego 2018 15:43:32 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ale po co w ogóle PLC, jaka tego zaleta nad Arduino oraz compatible?

    A czemu Arduino a nie PLC?;)
    Poszukaj posty Adama na grupie budowlanej i poczytaj ew tam zapytaj.
    Z 10lat to już u niego działa jak dobrze pamiętam

  • 6. Data: 2018-02-16 16:11:04
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Ale po co w ogóle  PLC, jaka tego zaleta nad Arduino oraz compatible?

    Bo nie ma Winda Shield do Arduino.
    Dom Shield też chyba nie ma.

    Adam Górski

  • 7. Data: 2018-02-16 17:12:26
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2018-02-16 o 13:59, J.F. pisze:
> [...]
    > Winda typowa, 5-10 pieter, przyciski w kabinie i na pietrach,
    > fotokomorka/czujnik indukcyjny z przeslona co pol pietra.

    http://elevation.wikia.com/wiki/Elevator_control_sys
    tem

    a.

  • 8. Data: 2018-02-16 18:44:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/16/2018 1:59 PM, J.F. wrote:
    > Co lepsze modele maja rozne liczniki, ale tak w jezyku drabinkowym to mi
    > sie to dosc upierdliwe i rozbudowane wydaje.
    > Na granicy sensownosci.

    Tu jest równie padliniasty ale o milimetr dalej od granicy ;)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Structured_text

    Spora szansa że sterownik wspiera coś z tej okolicy.

  • 9. Data: 2018-02-16 18:50:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 06:53:02 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A czemu Arduino a nie PLC?;)
    > Poszukaj posty Adama na grupie budowlanej i poczytaj ew tam zapytaj.
    > Z 10lat to już u niego działa jak dobrze pamiętam

    Domyślam się, że autor bardzo dobrze zna się na PLC, stąd taki wybór
    z rozsądku i doświadczenia?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-16 18:51:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 16:11:04 +0100, Adam
    Górski<gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:
    > Dom Shield też chyba nie ma.

    Jest na Raspi, i to cyca nie jeden.

    --