  • 11. Data: 2018-09-20 19:09:54
    Temat: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:5ba38ff4$0$607$65785112@news.neostrada.pl...

    > To juz tak od paru dekad rozmowa nie idzie prosto elektronami jak pan Bell
    > wymyslil,
    > tylko jakies formy cyfryzacji sa.
    >
    > Wiec tylko o forme tej cyfryzacji chodzi.

    Formę, to może tak, ale nisko, fizycznie, jednak elektrony, ewentualnie
    fotony...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 12. Data: 2018-09-20 22:19:58
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.09.2018 o 14:09, J.F. pisze:

    > Za to w druga strone - modna usluga telefon+internet+kabel TV ... i
    > telefon podlaczony do portu FunBoxa ...
    >
    > Hm, a moze by tak po opoznieniach sprawdzic ?
    > Albo polaczyc modemy ...

    To nie o to chodzi. Jak masz puszczony normalnie po analogu do centrali
    to guzik Cię obchodzi jak to idzie dalej. Taryfowany jesteś jak za analog.

  • 13. Data: 2018-09-20 23:50:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 22:19:58 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > To nie o to chodzi. Jak masz puszczony normalnie po analogu do centrali
    > to guzik Cię obchodzi jak to idzie dalej. Taryfowany jesteś jak za analog.

    Teraz masz rozne taryfy. Np. nielimitowane rozmowy na POTS.
    Albo platne minuty na VoIP ...

    J.

  • 14. Data: 2018-09-20 23:53:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 15:20:43 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tylko że zdaje się po tej powodzi pierwsza wstała infrastruktura
    > komórkowa.

    Rok byl 97, to chyba troche za wczesnie, chyba ze Centertel.

    > Co jest dość logiczne, bo wystarczy zasilić awaryjnie
    > BTS-y, których urządzenia zwykle są niepodatne na powodzie, bo

    Ale jeszcze trzeba naladowac komorki.

    > zamontowane wysoko. Tymczasem druciki miedziane, osobliwie te
    > ubrane w papier, nadają się do wymiany. Co trwa.

    Ale te w igielicie dzialaja caly czas.

    J.

  • 15. Data: 2018-09-21 08:20:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2018 14:16:25 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wiele (większość?) central POTS sprzedawana była na zasadzie czasowych
    > licencji. To znaczy, że osobno płaciło się za żelastwo (stosunkowo
    > niewiele), a do tego dotakowo za każdą funkcjonalność z osobna, liczone
    > per numer. Centrala POTS nie ma dzisiaj dla operatoraów żadnych zalet,
    > a wad ma sporo. Nie zdziwiłbym się, gdyby zamiast płacić za przedłużenie
    > licencji woleli oni wydać pieniądze na VOiP.

    Ale ciagle ten VoIP musi byc właczony w "siec telefoniczną",
    wiec jakas forma centrali jest niezbedna.

    Fakt, ze juz inna, bez tych tysiecy portow POTS, za to na strumieniach
    E1 czy wekszych.

    Hm ... a jakby tak w te koncentratory VoIP wbudowac baze danych
    numerow tlf, i laczyly rozmowe prosto pod jakis numer IP w intranecie?
    A tylko te do starych POTS kierowaly do bramki do starej sieci ?

    J.

  • 16. Data: 2018-09-21 08:34:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Rok byl 97, to chyba troche za wczesnie, chyba ze Centertel.

    Może Centertel. Przy późniejszych powodziach zasada się sprawdziła
    również.

    > Ale jeszcze trzeba naladowac komorki.

    Łatwiej niż zapewnić zasilanie dużej centrali odciętej od prądu.

    > Ale te w igielicie dzialaja caly czas.

    Jeśli jest ciągłość od punktu A do B. Czasem wystarczy, że poza
    zalaniem coś się obsunie, coś przerwie -- i nawet nie ma jak
    naprawić, zanim wszystko nie wyschnie.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-09-21 08:37:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale ciagle ten VoIP musi byc właczony w "siec telefoniczną",
    > wiec jakas forma centrali jest niezbedna.

    Dlazego musi? Istnienie ostatniej centrali Strowgera nie jest warunkiem
    koniecznym, wszystko może być IP i mieć numerację POTS.

> [...]
    > numerow tlf, i laczyly rozmowe prosto pod jakis numer IP w intranecie?
    > A tylko te do starych POTS kierowaly do bramki do starej sieci ?

    Domena e164.arpa. Już o tym ktoś pomyślał.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2018-09-21 09:06:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 08:34:25 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Może Centertel. Przy późniejszych powodziach zasada się sprawdziła
    > również.

    > Łatwiej niż zapewnić zasilanie dużej centrali odciętej od prądu.

    Latwiej zasilic jedna centrale z agregatu, niz tysiace komorek.

    No chyba, ze nową moda - otworzyc punkt ladowania komorek na osiedlu.

    > Jeśli jest ciągłość od punktu A do B. Czasem wystarczy, że poza
    > zalaniem coś się obsunie, coś przerwie -- i nawet nie ma jak
    > naprawić, zanim wszystko nie wyschnie.

    Sporo telefonow we Wroclawiu jednak dzialalo.
    Ale niektore faktycznie zamilkly na rok.

    Tzn puscili je potem radiem, ale modem to juz tylko 2400 na tym :-(

    J.

  • 19. Data: 2018-09-21 11:28:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Latwiej zasilic jedna centrale z agregatu, niz tysiace komorek.

    Wcale nie tak łatwo. To żre sporo prądu. Normalne przerwy zasilania
    niewlują akumulatory 48V, ale nie przerwę powodziową.

    > No chyba, ze nową moda - otworzyc punkt ladowania komorek na osiedlu.

    Dowożą wodę w butelkach, mogą dowozić prąd w powerbankach.

    > Sporo telefonow we Wroclawiu jednak dzialalo.
    > Ale niektore faktycznie zamilkly na rok.
    >
    > Tzn puscili je potem radiem, ale modem to juz tylko 2400 na tym :-(

    Tymczaswem LTE działa na 100M

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2018-09-21 12:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Wcale nie tak łatwo. To żre sporo prądu. Normalne przerwy zasilania
    >niewlują akumulatory 48V, ale nie przerwę powodziową.

    5KM to ponad 3kW, a tyle to ma najmniejszy silniczek spalinowy nie
    liczac modelarskich :-)

    >Dowożą wodę w butelkach, mogą dowozić prąd w powerbankach.

    Agregacik postawic.

    https://www.toolon.pl/narzedzia/warsztat/zasilanie/a
    gregaty/12946/generator-inverter-sig-1200s

    No prosze, pomylilem, sa mniejsze silniki.
    To moze setke komorek ladowac naraz, tyle ze trzeba druga walizke na
    rozdzielacze :-)

    J.