  • 21. Data: 2018-09-22 23:23:34
    Temat: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 20.09.2018 23:53, J.F. wrote:

    > Rok byl 97, to chyba troche za wczesnie, chyba ze Centertel.

    W sensie, że były tylko analogowe Centertele?
    No to nie, były już cyfrowe. Rozmawiałem tą droga z zalewanymi.
    Nadajnik GSM z akumulatorem był na dachu. W sobotę zalało, a łączność
    była chyba jeszcze w niedzielę. W każdym razie pierwsza padła bateria w
    komórce.
    --
    Olek

  • 22. Data: 2018-11-20 13:05:55
    Od: "n" <...@...e>

    Skoro Orange może dociągnąć włókno do mieszkania, to i UPC też może - pytanie, czy to
    się im opłaci już teraz.

    -----
    > UPC ze swoim gigabitem, odgraża się, że to światłem leci.
    > Hmm... do brzegowego z pewnością, nie wiem, czy im się będzie chciało po
    mieszkaniach plątać światła.

  • 23. Data: 2018-12-23 19:29:37
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 20 września 2018 14:09:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tylko jak to sprawdzic ... albo w sumie - co za roznica ...
    >
    > Za to w druga strone - modna usluga telefon+internet+kabel TV ... i
    > telefon podlaczony do portu FunBoxa ...
    >
    > Hm, a moze by tak po opoznieniach sprawdzic ?
    > Albo polaczyc modemy ...
    >
    > J.

    nie da się na VoIP połączyć modemów :( tzn. robiłem testy na różnych ustawieniach
    bramek i jedyne co udało mi się połączyć to na chwilę na 1200bps ale i tak rwało na
    potęgę

  • 24. Data: 2018-12-23 22:02:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > nie da się na VoIP połączyć modemów :( tzn. robiłem testy na różnych
    > ustawieniach bramek i jedyne co udało mi się połączyć to na chwilę
    > na 1200bps ale i tak rwało na potęgę

    Ale z dostępem pójdzie, w końcu na UPC-owym VoIP (czymże jest port w
    modemie, jak nie bramką skonfigurowaną pod potrzeby operatora?), dobzykałem
    do 202122 na 54333, a nie wiem, czy z raz mi więcej nie poszło...?
    Rzeczywiście muszę spróbować, tylko zastanawiam się, czy zamówić coś na
    chwilę na drugi port, czy szukać kogoś z innym modemem i tak wypróbować?
    Co do rwania - warto pomanipulować parametrem S91, może dać zadziwiająco
    dużo. Na jednym z łaczy, co nominalnie nie chciało mu się bzykać, to po
    ustawieniu S91=40, trach, 26800-28800 pewne i stabilne. W innym miejscy
    sygnał aż za mocny i bzykało jedynie na 2400, wystarczyło zmienić S91 i od
    razu przeskoczyło chyba na 16800, albo 19200. Mnie rwało i nie pomagało
    kombinowanie z S91 jedynie wtedy, gdy zje*any był tor "wstecz" w łączu.
    Jeden link do ACMM, jak jeszcze miałem EWSD, na ucho idealnie, a połaczyć
    się nie dało, albo złaziło do niepewnego 4800 po wielu renegocjacjach łącza,
    inny link, z na ucho fatalnym, zniekształconym na amen sygnałem, dawał pewne
    i trwałe 14400, sporadycznie nawet 16800. Wtedy jednak nie miałem szybszego
    modemu, był to jedynie 28800 bps Zoom Comstar 620 (tak, ten bardzo fajnym
    telefonem głośnomówiącym i wieloskrzynką-sekretarką). szybszego dorobiłem
    się dopiero w laptopie.
    Z kumplem próbowałem się "bzykać", ale szło tylko 2400, przyczyną był
    kondzioł równolegle z jego linią, po jego usunięciu od razu wynik 5-cyfrowy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 25. Data: 2018-12-23 22:12:25
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dwa faksy podczas transmisji to też dwa modemy połączone ze sobą, a po VOIP hulają
    jak miło (np. po UPC) 33600 bps.
    Kwestia protokołów.
    I może odległości do najbliższych punktów styku z POTS.
    A i leci to po kodeku głosowym (G.711 bez kompresji ?), a nie po specjalnym faksowym
    (T.38 - przynajmniej oficjalnie
    nieimplementowany, choć tak naprawdę to nie wiadomo do końca).
    Dajesz radę wymusić G.711 w swoich modemach?

    -----

  • 26. Data: 2018-12-23 22:27:55
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2018 22:12:29 UTC+1 użytkownik ń napisał:
> [...]
    > Dajesz radę wymusić G.711 w swoich modemach?
    >

    > -----
    połączyć to na chwilę na 1200bps ale i tak rwało na

    ja zestawiłem w domu na początku roku - asterisk + 2x bramka voip + 2x modem.

    kodeki na bramkach G.792, G.711u-law, G.711a-law, G.723. Ustawieniami modemow nie
    walczyłem, jedynie co to wymuszałem na sztywno szybkość i max co wyciągnąłem to chyba
    4800 ale prawie od razu zrywało. na 1200 było w miarę ale i tak się cieło jak
    cholera.
    Co do faxów, to pracuję u ISP i niektórzy klienci jeszcze z faxów korzystają a mają
    od nas VoIP i wtedy rzeczywiście wymuszamy kodeka T.38 jak jest problem, choć
    przyznam szczerze nie u wszystkich jest problem.

    Tak czy siak uważam, że gra nie warta świeczki bo jaki miałoby to cel jak nawet
    udałoby się zestawić stabilne połączenie to max 56000bps.

    ps. jak ktoś chce sprawdzić to mogę wypożyczyć "pare" numerków na sprawdzenie, może
    ktoś inny będzie miał więcej szczęścia i motywacji :>

  • 27. Data: 2018-12-23 22:29:09
    Od: g...@g...com

> [...]
    > Dajesz radę wymusić G.711 w swoich modemach?
    >

    > -----
    połączyć to na chwilę na 1200bps ale i tak rwało na

    a tak w ogóle to faxy trochę inaczej gadają niż modemy :(

  • 28. Data: 2018-12-24 07:10:37
    Od: ń <k...@t...sie>

    A jak jest z kodekiem T.38, jeżeli z drugiej strony faks jest na prawdziwym POTS-ie
    na miedzi lub nie ma T.38?

    -----

  • 29. Data: 2018-12-24 07:14:50
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może dużo zależeć od konkretnych modemów, polecałbym sprawdzać na zewnętrznych
    USRobotics (później wykupione przez 3Com?) z
    modulacją V.90 czy nawet V.92.

    -----