  • 1. Data: 2017-02-22 17:09:56
    Temat: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    sprawa już w mediach oficjalnie od tygodnia, ale rozmowy widocznie już
    trwają od jakiegoś czasu.
    Dla niewtajemniczonych - GM i PSA od jakiegoś czasu już pracowało nad
    wspólną płytą dla swoich aut - patrz np. C5 i Insignia

    http://www.forbes.pl/psa-przejmie-opla-niemcy-i-bryt
    yjczycy-zaniepokojeni,artykuly,210886,1,1.html

    i chyba coraz bliżej:
    - GM odłożył uruchomienie nowej fabryki Diesli w Tychach na przyszły rok
    - Merkel stara się by w Niemczech pozostała bez zmian liczba miejsc pracy
    - pielgrzymki z UK w sprawie zachowania fabryk Vauxhalla

    a nasze ministerstwo gospodarki nabiera wody w usta odnośnie pytań co z
    fabryką Opla w Gliwicach.

    "Czy rząd Polski dostał gwarancje, że inwestycja w Tychach zostanie
    zakończona w razie przejęcia Opla przez PSA? - zapytaliśmy w
    poniedziałek na konferencji prasowej.

    Wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz, która nadzoruje przemysł
    motoryzacyjny, nie odpowiedziała nam.

    Gdy jednak kolejny dziennikarz powtórzył pytanie o przyszłość polskich
    fabryk Opla, Emilewicz wyznała: - Chciałam zręcznie uniknąć odpowiedzi...

    Potem Emilewicz stwierdziła, że rząd utrzymuje stały kontakt z GM, nie
    wskazując jednak, na jakim szczeblu są to kontakty. A pytana o kontakty
    z PSA, zastępczyni wicepremiera Morawieckiego, odparła: - Jesteśmy z
    kontakcie z były i obecnym właścicielem fabryk.

    Obecnie fabryki w Gliwicach i Tychach należą do Amerykanów, więc ze słów
    Emilewicz wynikało, że rząd PiS nie kontaktował się w sprawie
    przyszłości tych fabryk z Francuzami."

    http://wyborcza.pl/7,155287,21395997,rzad-milczy-o-p
    rzyszlosci-fabryk-opla-po-przejeciu-przez-peugeot.ht
    ml

  • 2. Data: 2017-02-22 18:02:36
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >poniedziałek na konferencji prasowej.
    >Wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz, która nadzoruje przemysł

    Jakby nie wiedziala.
    Kupi Macierewicz Caracale, to sie dopisze inwestycje do offsetu.
    Nie kupi, to sie zainwestuje na Slowacji :-)

> [...]
    >Obecnie fabryki w Gliwicach i Tychach należą do Amerykanów, więc ze
    >słów Emilewicz wynikało, że rząd PiS nie kontaktował się w sprawie

    No wlasnie - ciagle nie sprzedali przeciez ...

    Moze sie tez skonczyc jak z Zeraniem :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-02-22 19:29:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-02-2017 o 17:09, AL pisze:
> [...]
    >
    > Potem Emilewicz stwierdziła, że rząd utrzymuje stały kontakt z GM, nie
    > wskazując jednak, na jakim szczeblu są to kontakty.

    Z GM to sobie mogą gadać do woli, decyzje podejmie kupujący, który z
    naszym rządem raczej już nie będzie miał o czym gadać - i rząd to wie
    tylko g... może zrobić po wyskoku Maciory.

    Pewnie Francuzi zamkną obie fabryki w Polsce w ramach offsetu za Caracale.
    I tak się skończy pajacowanie durnej zmiany, że wiele tys ludzi zostanie
    bez pracy.
    Będą mogli iść do siedziby PIS po wypłatę i podziękować ich wyborcom za
    poprawę swojego losu.....

  • 4. Data: 2017-02-22 19:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >zostanie bez pracy.
    >Będą mogli iść do siedziby PIS po wypłatę i podziękować ich wyborcom

    Francuzi z PSA to nie Francuzi z Airbusa :-)
    To tak, jakby Siemens sie mscil za straty Volkswagena :-)

    Co nie znaczy, ze strat nie bedzie.

    J.

  • 5. Data: 2017-02-22 20:00:09
    Od: p...@g...com

    Francuzi skończą z Niemcami szybciej niż się wydaje bo tam nie ma jakiś sentyment ów
    a Niemcy są po prostu za drodzy. Merkel spaprala sprawę ze sprawy zaszły tak daleko i
    teraz otwarte wsparcie nie wchodzi w grę. Fabryka diesla ? Heh a po co ? Tylko
    niemiecki lobbing powstrzymuje UE przed wprowadzeniem realnych norm których diesel
    nie będzie w stanie spełnić. Inwestycje w tej sytuacji to absurd. Mnie tylko ciekawi
    co Francuzi chcą ugrać ?

  • 6. Data: 2017-02-22 20:41:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 19:48, J.F. pisze:

    > Francuzi z PSA to nie Francuzi z Airbusa :-)
    > To tak, jakby Siemens sie mscil za straty Volkswagena :-)

    Tylko nasi rodacy są tacy durni jak usiłujesz to francuzom przypisać.
    Pracowałem w sporej firmie którą przejęli Francuzi.
    Skończyło się kupowanie sprzętu po całym świecie, tylko od firmy
    francuskiej, jak się okazało że nie ma takiego w ofercie to robili
    łaskę i pozwalali kupić od innej firmy.

    Tyle ze nie zamkną fabryki żeby na złość nam zrobić, zamkną żeby
    zachować inną, najlepiej taką gdzie Francuzi są zatrudnieni.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-02-22 21:39:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-02-2017 o 19:48, J.F. pisze:

    > Francuzi z PSA to nie Francuzi z Airbusa :-)

    Ty se na boj, już francuski rząd wytłumaczy tym co trzeba, że zamykanie
    fabryk we Francji byłoby mało sensowne, a coś zamknąć będzie trzeba,
    inaczej taka operacja nie miałaby sensu.
    I pewnie zasugeruje ile miejsc pracy Francja straciła dzięki Antkowi
    Świrowi i gdzie trzeba zamknąć fabrykę, żeby takie straty sobie
    powetować....

    A rządy angielski i niemiecki zadbają o swoje fabryki równie skutecznie.

    Nasz nierząd mógłby w sumie poskarżyć się w Brukseli, ale pewnie jedynym
    skutkiem byłoby doprowadzenie do tarzania się ze śmiechu urzędasów z KE
    wobec dotychczasowych kontaktów między tymi instytucjami....

    Ale są i plusy - będzie można w Gliwicach otworzyć fabrykę widelców z
    przeznaczeniem na eksport do Francji....

  • 8. Data: 2017-02-22 22:19:21
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-02-22 21:39, Cavallino wrote:

    > Ale są i plusy - będzie można w Gliwicach otworzyć fabrykę widelców z
    > przeznaczeniem na eksport do Francji....

    może odkupią fabrykę i wkońcu będzie gdzie produkować te obiecywane od
    paru lat pojazdy z serii "meluzyna" z ATM Kutno.

    Czy ktoś się orientuje co z tym projektem się dzieje?
    Jedynie co mi wiadomo, że "podobno" jedt homologacja ale koncerny
    motoryzacyjne nie chcą podzielić się silnikiem do tego auta (i to jest
    ponoć powód dla którego nie ruszyła produkcja).

  • 9. Data: 2017-02-22 22:41:00
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Skończyło się kupowanie sprzętu po całym świecie, tylko od firmy
    > francuskiej, jak się okazało że nie ma takiego w ofercie to robili

    Co do francuzów potwierdzam.
    Ale inne nacje już nie są tak skore do płacania za flagę.
    Zresztą i tak wszystko w Chinach jest produkowane.
    A w UE to tylko nalepki dają. :)

  • 10. Data: 2017-02-22 22:44:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > I pewnie zasugeruje ile miejsc pracy Francja straciła dzięki Antkowi
    > Świrowi i gdzie trzeba zamknąć fabrykę, żeby takie straty sobie

    Ja tylko chciałbym przypomnieć że jak był kryzys w branży.
    To fiat ograniczył produkcję w Tychach żeby utrzymać produkcję
    we Włoszech mimo że to tychy były bardziej produktywne.
    A Antka wtedy nie było w rządzie.