  • 1. Data: 2009-06-02 13:23:16
    Temat: Padła matryca?
    Od: SK <m...@w...pl>

    Zauważyłem że od kilku dni pogorszyła się jakość zdjęć i pojawiły się na
    nich poziome paski, przykładowe zdjęcie:
    http://wrzucacz.pl/file/6001243948529
    Czyżby padła matryca? Da się coś z tym zrobić czy aparat (małpka
    samsunga)już można wywalić do kosza?

  • 2. Data: 2009-06-02 13:41:23
    Temat: Re: Padła matryca?
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>

    On 2 Cze, 15:23, SK <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > nich poziome paski, przykładowe zdjęcie:http://wrzucacz.pl/file/6001243948529
    > Czyżby padła matryca? Da się coś z tym zrobić czy aparat (małpka

    Sprawdź w instrukcji, czy przypadkiem nie włączyłeś jakiegoś
    megafajowego efektu przeplotu (interlace)

    Pozdrawiam
    Damian

  • 3. Data: 2009-06-02 13:59:39
    Od: SK <m...@w...pl>

    > Sprawdź w instrukcji, czy przypadkiem nie włączyłeś jakiegoś
    > megafajowego efektu przeplotu (interlace)

    Nie ma takich superanckich efektów ten aparacik, zrobiłem reset ustawień
    i nic nie pomogło.

  • 4. Data: 2009-06-02 14:21:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    SK wrote:
    > Zauważyłem że od kilku dni pogorszyła się jakość zdjęć i pojawiły się na
    > nich poziome paski, przykładowe zdjęcie:
    > http://wrzucacz.pl/file/6001243948529

    Albo matryca, albo... migawka. :) W gorszym swietle efekt jest rownie
    nasilony? Przy robieniu zdjecia slychac "cykniecie" migawki?

    k,

  • 5. Data: 2009-06-02 15:13:59
    Od: SK <m...@w...pl>

    > Albo matryca, albo... migawka. :) W gorszym swietle efekt jest rownie
    > nasilony? Przy robieniu zdjecia slychac "cykniecie" migawki?
    >
    > k,

    Przy lepszym świetle lub z lampą efekt jet bardziej widoczny, przy
    gorszym mniej. Cykania migawki nie słychać i nie przypominam sobie żeby
    było kiedykolwiek słychać, przecie to nie lustrzanka

  • 6. Data: 2009-06-02 16:37:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Przy lepszym świetle lub z lampą efekt jet bardziej widoczny, przy gorszym
    > mniej. Cykania migawki nie słychać i nie przypominam sobie żeby było
    > kiedykolwiek słychać, przecie to nie lustrzanka

    To w "małpkach" migawki się pojawiły? :)

    Sprawdź na początek kartę pamięci, wymieniając ją na inną.

  • 7. Data: 2009-06-02 17:18:37
    Od: SK <m...@w...pl>

    > To w "małpkach" migawki się pojawiły? :)
    >
    > Sprawdź na początek kartę pamięci, wymieniając ją na inną.

    Nie, to nie karta, po jej wyjęciu w pamięci aparatu zapisują się z tym
    samym efektem.

  • 8. Data: 2009-06-02 17:26:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    SK wrote:
    > Cykania migawki nie słychać

    W takim razie masz najbardziej prawdopodobna przyczyne. Tyle, ze taka
    migawka (wraz z przyslona) siedzi wewnatrz obiektywu (zazwyczaj przed
    ruchoma soczewka mechanizmu AF), a takie obiektywy czesto sa w zasadzie
    nierozbieralne.

    > i nie przypominam sobie żeby
    > było kiedykolwiek słychać, przecie to nie lustrzanka

    Chyba kazdy kompakt z matryca CCD ma migawke mechaniczno-elektroniczna.
    Jesli mechaniczna sie zatnie, efekt jest dokladnie taki, jak u Ciebie.

    k,

  • 9. Data: 2009-06-02 17:30:41
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > To w "małpkach" migawki się pojawiły? :)

    Naprawde jestem zaskoczony, ze tak wielu uzytkownikow cyfrowek uwaza, iz w
    kompaktach nie ma elementu pelniacego role migawki... Jakis czas temu w
    innym watku byla dyskusja na ten temat i tam rowniez pojawilo sie wiele
    glosow, ze tylko w dslr siedzi migawka. Co oczywiscie nie jest prawda. Co
    wiecej, w wiekszosci kompaktow siedzi tez przyslona (a raczej z reguly
    udajaca ja blaszka z 1-2 otworami).

    k,

  • 10. Data: 2009-06-02 18:05:46
    Od: "Rudy 102" <t...@k...ru>

    Użytkownik "SK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich poziome paski, przykładowe zdjęcie:
    > http://wrzucacz.pl/file/6001243948529
    > Czyżby padła matryca? Da się coś z tym zrobić czy aparat (małpka

    Bo Samsung to robi dobre depilatory i opiekacze.