  • 1. Data: 2013-03-17 23:21:41
    Temat: Padnięty akumulator
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Pod koniec zimy mnie trafiło. Drugi samochód, mało używany, przestał
    odpalać. Wziąłem akumulator do ładowania, ładowałem minimalnym prądem
    przez 24h (mam stary ruski prostownik, który pozwala ręcznie ustawić
    prąd ładowania). Efekt jest taki, że w drugiej i trzeciej komorze nic
    się nie dzieje, w pozostałych jest lekkie gazowanie. Przy większym
    prądzie oczywiście gazowanie jest intensywne, ale tylko w komorach poza
    2 i 3. Akumulator niby trzyma napięcie, ale rozrusznikiem nie zakręci.
    Można go jakoś lekko zreanimować, nawet na krótki czas, czy raczej od
    razu śmietnik?

    Maciek

  • 2. Data: 2013-03-18 00:13:54
    Temat: Re: Padnięty akumulator
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Można go jakoś lekko zreanimować, nawet na krótki czas, czy raczej od
    > razu śmietnik?

    nie, zawsze to kaucja :)

    > Akumulator niby trzyma napięcie

    ile tego napięcia? 12.6v?

    Możesz go podłączyć na kilka dni pod 14v bo chyba płukać go Ci się nie
    zechce kiedy w kerfurze są nowe po 170zł

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-03-18 00:59:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2 i 3. Akumulator niby trzyma napięcie, ale rozrusznikiem nie zakręci.
    > Można go jakoś lekko zreanimować, nawet na krótki czas, czy raczej od

    Spróbuj nim potrząsnąć we wszystkie strony.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2013-03-18 01:40:49
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?

    R.G.

  • 5. Data: 2013-03-18 10:12:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-18 01:40, Ryszard G. pisze:
    > A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
    Poziom sprawdzony. Przecież pisałem, że nie "bąbelkuje" w komorze 2 i 3,
    a to znaczy, ze chyba tam zaglądałem ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2013-03-18 10:18:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-18 01:40, Ryszard G. pisze:
    > A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
    Stężenia nie mam czym sprawdzić :-(

    Maciek

  • 7. Data: 2013-03-18 10:30:34
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Stężenia nie mam czym sprawdzić :-(

    Nie masz wyjscia, musisz sprawdzic gestosc, ale prawdopodobnie masz zwarcie cel czyli

    akumulator kaput.

    sz.

  • 8. Data: 2013-03-18 11:15:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-18 00:13, PiteR pisze:
    > nie, zawsze to kaucja :)
    Ponoć są nawet skupy, gdzie można wyjść nieco ponad kaucję ;-)

    > ile tego napięcia? 12.6v?
    Jakieś 12.3V w godzinę po zaprzestaniu ładowania.

    > Możesz go podłączyć na kilka dni pod 14v bo chyba płukać go Ci się nie
    > zechce kiedy w kerfurze są nowe po 170zł
    Płukanie odpada, ale przy "normalnym" ładowaniu (np. przestawienie
    prostownika w tryb "auto") następuje mocne gazowanie w komorach 1, 4, 5,
    6, a aż do zmętnienia elektrolitu, co raczej dobrze nie rokuje.

    Maciek

  • 9. Data: 2013-03-18 11:39:51
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Poziom sprawdzony. Przecież pisałem, że nie "bąbelkuje" w komorze 2 i 3,
    > a to znaczy, ze chyba tam zaglądałem ;-)

    moze 'nie babelkowac' bo jest sucho :D
    MSPANC;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2013-03-18 11:59:33
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

> [...]
    > prostownika w tryb "auto") następuje mocne gazowanie w komorach 1, 4, 5,
    > 6, a aż do zmętnienia elektrolitu, co raczej dobrze nie rokuje.

    Do wyjebki.

    sz.