  • 1. Data: 2018-10-09 08:18:54
    Temat: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ostatnio gdzieś przeczytałem że linie lotnicze przewiozły
    3 mld ludzi w ciągu roku.

    W niedziele jak wracałem wieczorem do Krakowa to ruch był taki
    że robił się korek.

    Ale wczoraj kupiłem cebule,
    Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!

    Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych
    to przecież jest 17000 tys km.

  • 2. Data: 2018-10-09 08:31:19
    Temat: Re: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 08 Oct 2018 23:18:54 -0700, Bolko wrote:
    > Ale wczoraj kupiłem cebule,
    > Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!
    >
    > Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych to przecież jest
    > 17000 tys km.

    Po linii prostej tylko 13 tys.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-10-09 09:42:19
    Od: p...@g...com

    --Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych to przecież jest 17000 tys km.

    patrz na metke przed kupnem :-) nie kupuje czosnku z Chin a teraz bede tez
    podejrzliwie sie przygladal cebuli :-)

  • 4. Data: 2018-10-09 10:23:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 08:18, Bolko pisze:

> [...]
    > Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!
    >
    > Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych

    Na paliwie do aut często lokalne kacyki zarabiają więcej
    niż ten który wydobywa surowiec. Paliwo do okrętów
    ne jest jeszcze tak opodatkowane.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-10-09 12:09:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Na paliwie do aut często lokalne kacyki zarabiają więcej
    > niż ten który wydobywa surowiec. Paliwo do okrętów
    > ne jest jeszcze tak opodatkowane.

    ale nie uważasz że to trochę paranoja?
    w tym momencie trwają "żniwa" cebuli w Polsce
    a ktoś ją kupił w Nowej Zelandii
    Ja wiem że zanim pojawiła się w sklepie to mineło ze dwa miesiące
    ale że komukolwiek przyszło sprowadzać z NOWEJ ZELANDII cebule !!!

  • 6. Data: 2018-10-09 12:12:45
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 09-10-2018 o 08:18, Bolko pisze:
> [...]
    > Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!
    >
    > Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych

    Dwie sprawy: lokalne podatki na paliwo i żywność oraz efekt skali w
    transporcie morskim.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-sklada-sie-na-ce
    ne-paliwa-59-to-podatki-7437770.html

    yabba

  • 7. Data: 2018-10-09 12:22:57
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 09-10-2018 o 12:09, Bolko pisze:

> [...]
    > Ja wiem że zanim pojawiła się w sklepie to mineło ze dwa miesiące
    > ale że komukolwiek przyszło sprowadzać z NOWEJ ZELANDII cebule !!!

    Paranoją nie jest handel cebulą przez średnicę kuli ziemskiej, ale
    paranoją są przyczyny, które powodują, że polska cebula jest droższa.
    Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))

    yabba

  • 8. Data: 2018-10-09 12:31:47
    Od: p...@g...com

    --Paranoją nie jest handel cebulą przez średnicę kuli ziemskiej

    oczywiscie ze jest, srodowisko naturalne nie jest z gumy koszta ekologiczne takich
    wyglupow ponosimy wszyscy

    --ale paranoją są przyczyny, które powodują, że polska cebula jest droższa.

    to inna para kaloszy, Niemcy stawiaja na eko i skrocenie lancucha dostawy i robia
    wyjatki tylko dla owocow egzotycznych a np jablka, marchewka, ogorki kupuja krajowe

    --Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))

    draz temat bo jak nie wiadomo o co chodzi to na bank o kase :-)

  • 9. Data: 2018-10-09 13:23:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 12:31, p...@g...com pisze:

    > --Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))
    >
    > draz temat bo jak nie wiadomo o co chodzi to na bank o kase :-)

    Co będzie oznaczało że cebula z nowej zelandi podobnie jak czosnek
    z chin jest tańszy od naszego.
    I cały misterny plan o winie cyklistów poszedł w pizdu.

    Ja ciekawy jestem dlaczego wątkotwórca jeszcze nie dostrzegł
    że u chińczyków możemy zamówić cała masę pojedynczych gadżetów
    za kilka dolarów i jest to dla sprzedającego opłacalne.
    I jest to ciekawostka większa niż kontenery bananów z ameryki
    południowej czy kontenery cebuli z nowej zelandi.
    Koszt transportu ilości hurtowej w kontenerach wbrew pozorom
    nie jest duży.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-10-09 13:31:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 13:23, RadoslawF pisze:

> [...]
    > południowej czy kontenery cebuli z nowej zelandi.
    > Koszt transportu ilości hurtowej w kontenerach wbrew pozorom

    Słyszałem plotki, że Chiny dopłacają do poczty, aby wspomagać swoją
    gospodarczą ekspansję.

    Brzmi trochę paradoksalnie, ale jak się weźmie pod uwagę, że Chiny mają
    mnóstwo pieniędzy w amerykańskich obligacjach, których sprzedać raczej
    nie mogą, a coś muszą z tymi pieniędzmi robić...

    --
    Liwiusz