  • 11. Data: 2018-10-09 14:12:06
    Temat: Re: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-09 o 12:09, Bolko pisze:

    > ale nie uważasz że to trochę paranoja?
    > w tym momencie trwają "żniwa" cebuli w Polsce
    > a ktoś ją kupił w Nowej Zelandii
    > Ja wiem że zanim pojawiła się w sklepie to mineło ze dwa miesiące
    > ale że komukolwiek przyszło sprowadzać z NOWEJ ZELANDII cebule !!!

    Możliwości są dwie. Albo debil i nie umie liczyć albo celowe zagranie
    żeby zbić ceny i następnym razem kupować za miedzą za grosze.

  • 12. Data: 2018-10-09 14:46:30
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ja ciekawy jestem dlaczego wątkotwórca jeszcze nie dostrzegł
    > że u chińczyków możemy zamówić cała masę pojedynczych gadżetów
    > za kilka dolarów i jest to dla sprzedającego opłacalne.

    Bo wątkotwórca sam zamawiał.
    I rozumie że jak się produkuje 1 mln słuchawek które różnią się tylko
    logo to mam kwestie skali.
    I opłaca się nawet wysłać na SŁowację po to żeby przepakować
    i przesłać do Polski i dzieki temu zaoszczędziłem na VAT.

    Ale ja mówię teraz o CEBULI

  • 13. Data: 2018-10-09 14:56:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 09 Oct 2018 05:46:30 -0700, Bolko wrote:

> [...]
    > I opłaca się nawet wysłać na SŁowację po to żeby przepakować i przesłać
    > do Polski i dzieki temu zaoszczędziłem na VAT.

    A czy z cebulą nie jest podobnie? Dzięki skali narzut transportu
    (morskiego) staje się nieistotny. Do tego dochodzą lokalne problemy z
    produkcją, które podciągają ceny w górę. A sam produkt jest w tym roku
    mało atrakcyjny i zdaje się nie odpowiadać oczekiwaniom rynku:

    http://e-warzywnictwo.pl/index.php/zbiory-cebuli-o-p
    olowe-nizsze-niz-
    przed-rokiem_17031.html

    Sytuacja byłaby zapewne inna gdyby produkt źle znosił długi transport,
    ale cebula akurat potrafi przeleżeć długie miesiące bez szwanku.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-10-09 15:02:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Po linii prostej tylko 13 tys.

    Po pierwsze: pisze się Calais, a nie cale.
    Po drugie: co wspólnego z tą grupą ma cebula?
    Po trzecie: mało mnie interesuje cena paliwa we francuskim mieście.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2018-10-09 15:31:18
    Od: s...@g...com

    On Tuesday, 9 October 2018 01:18:56 UTC-5, Bolko wrote:
    > Ostatnio gdzieś przeczytałem że linie lotnicze przewiozły
    > 3 mld ludzi w ciągu roku.
    >
    > W niedziele jak wracałem wieczorem do Krakowa to ruch był taki
    > że robił się korek.
    >
    > Ale wczoraj kupiłem cebule,
    > Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!
    >
    > Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych
    > to przecież jest 17000 tys km.

    Latanie samolotem jest tansze niz podrozowanie autem czy pociagiem.
    Obserwowalem ceny w paru miejscach swiata i zazwyczaj samolot byl tanszy przy podrozy
    samotnej oraz podrozy rodzinnej gdzie nie ma potrzeby potem sie poruszac na miejscu.

    Jesli wiezie sie rodzine, bagaze a potem sie porusza w docelowym miejscu to auto moze
    byc lepszym wyborem.

    I to wszystko nawet przy zalozeniu ze czas dojazdu autem jest darmowy.

    Liczylem nie tylko koszty paliwa ale i przegladu, amortyzacji itp.
    Wycieczka do londynu z polski to jest 3000km plus troche. Czyli
    30*8=240L*5pln=1250pln. Do tego jedna trzecia/jedna czwarta wymiany oleju
    (100-200pln) i jakies waciki na opony(50pln).
    I mamy w sumie to co placi sie za bilet lotniczy a nie wrzucilem amortyzacji auta
    (1/100 ceny nowego by sie przydala - kolejne 400-800pln).

    I trend jest podobny na calym swiecie.

    Co do cebuli z konca swiata to taki urok. Jakbys sie postaral to bys w polsce kupil
    300kg cebuli za 300pln
    http://www.sadyogrody.pl/gielda/gielda_7.html
    Przebitka 250%
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/en-GB/products/20
    03000323979

    Wozenie dobrobytu statkiem tanie jest. Mnie tez to dziwi ale jak jakies inne koszty
    powoduja ze lepiej stamtad wozic caly rok nie majac potrzeby magazynowania to moze w
    ogolnosci wychodzi taniej?

  • 16. Data: 2018-10-09 15:42:51
    Od: p...@g...com

    --Mnie tez to dziwi ale jak jakies inne koszty powoduja ze lepiej stamtad wozic caly
    rok nie majac potrzeby magazynowania to moze w ogolnosci wychodzi taniej?

    moez byc taniej nie przecze ale przy tak minimalnym zuzyciu cebuli czy czosnku mam
    cykora aby siegnac po chinczyka :-) elektronika ok ale jakosc do czosnku czy miodu
    nie mam zaufania i nizsza cena mnie nie rusza

  • 17. Data: 2018-10-09 16:33:11
    Od: z <...@...pl>

    Wolny rynek wolny świat :-)

    Ale my jesteśmy w UE i nam nie wolno a to nałożyć ceł a to podatków
    zaporowych...

    Skutek jest taki że polski "cebularz" w tym roku będzie musiał obniżyć
    ceny a w przyszłym splajtuje a my będziemy kupować cebulę z zagranicy po
    cenach x 10. było z cukrem było z mlekiem. Przykładów jest od groma i
    nie tylko w rolnictwie.

    Tak ogólnie ale wiadomo o co chodzi.

  • 18. Data: 2018-10-09 16:54:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-10-2018 o 15:31, s...@g...com pisze:

> [...]
    miejscu.

    > Jesli wiezie sie rodzine, bagaze a potem sie porusza w docelowym miejscu to auto

    Ja takie porównanie zrobiłem podczas tegorocznego wyjazdu do Chorwacji.
    I samolot tańszy nie był, mimo że płaciłem za niego TYLKO opłaty
    lotniskowe, coś koło 70 zł w jedną stronę.
    Czasowo tez wyszło bardzo podobnie, jeśli chodzi o sam dojazd.
    A ogólnie z przejazdami na miejscu, samolot było wolniejszy.

  • 19. Data: 2018-10-09 17:22:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak statek moze zabrac sto tysiecy ton to jak by przeplyniecie kosztowlo milion
    dolarow, podejrzewam ze tyle nie kosztuje. To przetransportowanie tony bedzie
    kosztowalo 10 dolarow, 38 zlotych. Wode mineralna mozna z chin statkami transportowac
    i nie wplynie koszt transportu morskiego na cene litra wody w detalu.

  • 20. Data: 2018-10-09 17:29:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 15:31 <s...@g...com> pisze:

    > Latanie samolotem jest tansze niz podrozowanie autem czy pociagiem.

    Tylko pod warunkiem, że są w danym kierunku tanie linie.
    Gdy trzeba kupić bilet na samolot z normalnym bagażem - dla 4-5 osobowej
    rodziny auto wychodzi taniej (w EU oczywiście).
    Czasami są okazje cenowe, ale trudno zaplanować 2-3 tygodniowe wakacje
    rodziny z dziećmi w wieku szkolnym pod taką okazję.

    TG