  • 1. Data: 2019-01-07 11:07:21
    Temat: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jakie paliwo tankujecie:
    -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

    Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

  • 2. Data: 2019-01-07 12:41:41
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 11:07, Kris pisze:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?
    >
    > Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

    Do swojego 20-letniego Polo 1.9 TDI lałem od 7 lat lepszy ON i faktycznie silnik
    dostał skrzydeł, mniej palił i pewnie też był zadowolony, że nie pije byle jabola ;-)
    Auto sprzedane niedawno po przejechaniu 300 tyś km, silnik żyleta.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2019-01-07 13:20:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 12:41:41 +0100, Marek napisał(a):

    > faktycznie silnik
    > dostał skrzydeł, mniej palił

    To się nazywa potęga reklamy! :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-07 14:02:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To się nazywa potęga reklamy! :)

    mógł jeszcze dopisać, że samice zalotnie się patrzyły na kierownika
    lejącego Vervę czy tam innego wipałera:)

  • 5. Data: 2019-01-07 16:08:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-01-07 11:07, Kris wrote:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

    PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową,
    którą masz w instrukcji do pojazdu. Istnieją "lepsze" wersje PB95 z
    jakimiś dodatkami, ale czy jest sens dopłacać? Osobiście nie dopłacam.

  • 6. Data: 2019-01-07 17:04:27
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 07.01.2019 o 16:08, Uncle Pete pisze:

    > PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową,
    > którą masz w instrukcji do pojazdu. Istnieją "lepsze" wersje PB95 z
    > jakimiś dodatkami, ale czy jest sens dopłacać? Osobiście nie dopłacam.

    No i jeszcze tak się składa, że nikt od wielu lat nie sprzedaje Pb95 ani
    Pb98.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2019-01-07 18:28:13
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > mógł jeszcze dopisać, że samice zalotnie się patrzyły na kierownika lejącego
    > Vervę czy tam innego wipałera:)

    Hahaha.. też się kiedyś smiałem :) Do czasu aż kilka razy przepaliłem
    cały bak lepszego ON. Mój kilkunastoletni strucel przestał kopcić! I
    nie że silnik zajechany, wszystko co się dało było sprawdzone i
    sprawne. Żadnych innych zmian nie odczułem. Teraz tankuję na zmianę
    zwykły/lepszy. Paliwo jest takie samo, figiel może być w dodatkach.
    Wojtek

  • 8. Data: 2019-01-07 20:25:09
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-07 16:08, Uncle Pete wrote:

    > PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową,
    > którą masz w instrukcji do pojazdu.

    W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż ..."

    > Istnieją "lepsze" wersje PB95 z
    > jakimiś dodatkami,

    No i są 99+

    > ale czy jest sens dopłacać?

    Jak się ma samochód, który to wykorzysta to czemu nie :-)

  • 9. Data: 2019-01-07 20:41:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż
    > ..."

    Różnie piszą.

    Ale najważniejsze: samochód się nie zepsuje, ale żadnego pożytku z
    większej liczby oktanowej nie będzie. PB98 nie jest lepszą benzyną, jest
    inną.

    > Jak się ma samochód, który to wykorzysta to czemu nie :-)

    Jak on może to wykorzystać?

  • 10. Data: 2019-01-07 20:56:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale najważniejsze: samochód się nie zepsuje, ale żadnego pożytku z
    > większej liczby oktanowej nie będzie. PB98 nie jest lepszą benzyną,
    jest > inną.

    Sorry za skrót myślowy. Oczywiście chodzi o samochód, który może jeździć
    na PB95.