  • 1. Data: 2020-03-29 14:56:18
    Temat: Palnik gazowy do termokurczy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ma ktoś, który może polecić i da się kupić w kraju?
    Kupiłem taki:
    https://abc-rc.pl/product-pol-6784-Palnik-gazowy-GF-
    827-mini-palnik-do-lutowania-z-zapalarka-piezo.html

    Płomień ładny jak z acetylenowego :-), ale po chwili słychać ssssssyk i
    buchnęły płomienie ze wszystkich otworów w obudowie.

    Już myślałem, że nie podołam ich zdmuchnąć. Już miałem w oczach jak
    rozszczelni się o temp. cała zawartość zapali się. I następny pożar w
    chacie. :-(

    I drugi taki:

    https://abc-rc.pl/product-pol-11941-Palnik-gazowy-za
    palniczka-XS-902-napelniana-butla-z-podstawka.html

    Sytuacja jak powyżej, ale nie udało się go odpalić z jego iskrownika, a
    zapałką płomień poszedł też z jakiejś innej dziury w obudowie.

    Miałem pecha? Przecież zapalniczki robią i tam gaz nie ucieka zaworem
    przy dyszy.
    A tu w jednym i drugim słychać syk po zwolnieniu przycisku.

    Robert

  • 2. Data: 2020-03-29 16:28:30
    Temat: Re: Palnik gazowy do termokurczy
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > przy dyszy.
    > A tu w jednym i drugim słychać syk po zwolnieniu przycisku.

    Zmniejsz przepływ powietrza.
    Musi być gazowy? Ja używam takiego:

    https://www.proxxon.com/en/micromot/27130.php

    I jestem zadowolony.

    P.P.

  • 3. Data: 2020-03-29 16:39:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Musi być gazowy? Ja używam takiego:
    >
    > https://www.proxxon.com/en/micromot/27130.php
    >
    > I jestem zadowolony.

    No właśnie, gazowy ma jakieś plusy dodatnie przy obkurczaniu koszulek ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-03-29 17:08:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 16:39, PeJot pisze:

    > No właśnie, gazowy ma jakieś plusy dodatnie przy obkurczaniu koszulek ?

    Mały, można wrzucić do skrzynki. Kabla nie trzeba.
    Myślałem, że to używacie powszechnie.

    Robert

  • 5. Data: 2020-03-29 17:56:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >

    > Płomień ładny jak z acetylenowego :-), ale po chwili słychać ssssssyk i
    > buchnęły płomienie ze wszystkich otworów w obudowie.
    Mam podobny, ten syk to wtedy jak Ci płynny gaz dostanie sie do dyszy,
    wtedy pluje płynnym gazem i pali sie on wkoło.
    Ja do obkurczania używam albo opalarki albo dmuchawki do pcb,
    przynajmnej znikoma możliwość spalenia czegoś.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-03-29 18:08:02
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Ja do obkurczania używam albo opalarki albo dmuchawki do pcb,
    przynajmnej znikoma możliwość spalenia czegoś.

    Przy obkurczaniu cienkiej, krótkiej koszulki pośród elementów
    łatwotopliwych - palnik jest (moim zdaniem) nie do zastąpienia (chyba,
    że zapalarką).

  • 7. Data: 2020-03-30 00:34:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przy dyszy.
    > A tu w jednym i drugim słychać syk po zwolnieniu przycisku.

    Kup coś, co jest sprzedawane jako "palnik do creme blulee" - jak sama
    nazwa wskazuje ;) doskonale nadaje się do Twoich celów.
    Spokojnie można używać kilka czy kilkanaście minut, pod warunkiem, że
    nie kupisz jakiegoś taniego chińskiego wynalazku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-03-30 20:15:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > No właśnie, gazowy ma jakieś plusy dodatnie przy obkurczaniu
    > koszulek ?

    nie trzeba mieć latarki górniczej ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2020-03-31 15:14:56
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Sun, 29 Mar 2020, PeJot wrote:

    > No właśnie, gazowy ma jakieś plusy dodatnie przy obkurczaniu koszulek ?

    Gazowym można bawić się przy samochodzie czy ogólnie na dworze, w
    miejscach gdzie nie będziesz miał 0.5kW zasilania.

    Normalnie używam takiego czegoś:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zapalniczka-zarow
    a-jet-palnik-gazowy-kolory-i6704686473.html

    Jak muszę coś więcej i przy bardziej delikatnych kablach, gdzie
    zapalniczką mógłbym coś przysmalić, to biorę hot-aira bez końcówki.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 10. Data: 2020-03-31 16:43:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 15:14, Marek Wodzinski pisze:

    > Gazowym można bawić się przy samochodzie czy ogólnie na dworze, w
    > miejscach gdzie nie będziesz miał 0.5kW zasilania.

    Hej, producenci narzędzi akumulatorowych: jest nisza do zagospodarowania :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem